Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Chevrolet 8440/CGT FA

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 56 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod ptr » 02 úno 2008, 12:17

V knize Dunkerque - valecny denik CsOB se pise, ze brigada mela i tyto delostrelecke tahace. Mate nekdo nejake dalsi informace, nebo primo fotografii? Zajima me napr. typ kabiny, barva, oznaceni .... a proste vsechno, co by mohlo byt podkladem pro stavbu modelu.
Uživatelský avatar
ptr
 
Příspěvky: 344
Registrován: 04 črc 2005, 10:24
Bydliště: Žilina
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Kelby » 02 úno 2008, 13:32

Nějaké údaje o tahačích vč. fotografií najdeš na:
http://www.mapleleafup.org/forums/showt ... eadid=6312
jsou tam i fotografie čs strojů z přehlídky v Praze koncem května 1945.
Pozor při stavbě čs strojů: naši prý používali jen Fordy. Vzhledově téměř totožný tahač byl vyráběn i firmou Chevrolet.
Tahač (Chevrolet FAT vyrábí v pětatřicetině Italerka, pětadvacetiliberní houfnici i s kolesnou zase Tamiya)
Pár info je i na stránkách:http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/40738/title/CAN-Ford-C291Q-Chevrolet-8440
Naposledy upravil Kelby dne 03 úno 2008, 09:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Kelby
 
Příspěvky: 71
Registrován: 13 led 2007, 17:29
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod ptr » 02 úno 2008, 20:01

dik za info, projdu ty linky. K tomu, ze csob pouzivali jen Fordy - prave ve zminovane knize (Dunkerque) je vyslovene napsane Chevrolet. Takze jsem momentalne ponekud zmaten.
Uživatelský avatar
ptr
 
Příspěvky: 344
Registrován: 04 črc 2005, 10:24
Bydliště: Žilina
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Kelby » 02 úno 2008, 22:32

to ptr.
Vím o tom, naštěstí jsem také šťastným majitelem této výborné knihy. Budeme muset počkat na reakci některého z kolegů.
Buď pan Fencl, který je autorem této kapitoly, ve zmíněné publikaci boří jeden ze zažitých mýtů a má pro toto tvrzení důvod, nebo jde o chybu-či tiskařského šotka (i to se stává).

Jaký názor, či jaké podklady máte vy ostatní páni kolegové? Co vy na to pánové, pepe, Eddie, greenbarone, Fíku, Petře Odehnale, Ondro Kulhavý, Ondro Kubeši, Tomáši Jakle a další, měla ČSOB jen tahače Ford, nebo i Chevrolet?
:roll: :roll: :-k
Uživatelský avatar
Kelby
 
Příspěvky: 71
Registrován: 13 led 2007, 17:29
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Petr Odehnal » 03 úno 2008, 21:43

Kelby píše:to ptr.
Vím o tom, naštěstí jsem také šťastným majitelem této výborné knihy. Budeme muset počkat na reakci některého z kolegů.
Buď pan Fencl, který je autorem této kapitoly, ve zmíněné publikaci boří jeden ze zažitých mýtů a má pro toto tvrzení důvod, nebo jde o chybu-či tiskařského šotka (i to se stává).

Jaký názor, či jaké podklady máte vy ostatní páni kolegové? Co vy na to pánové, pepe, Eddie, greenbarone, Fíku, Petře Odehnale, Ondro Kulhavý, Ondro Kubeši, Tomáši Jakle a další, měla ČSOB jen tahače Ford, nebo i Chevrolet?
:roll: :roll: :-k



Kerlby,
jak jistě víš přivítal bych variantu, že jsme měli i Chevrolety neb 1 doma mám a už 1/2 roku se chystám do přestavby, abych u něj udělal Forda.
Jestli je to tak .....sláva ....Jak víš je to všechno o archivech a jediněj, kdo tady může rozhodnout je pan Jakl, protože to tam je stopro zapsaný. Takže pane Jakl co jsme vyfasovali od čajíčkářů ?.......a co jsme po cestě domů opravili ,zabavili a zrekvírovali ? No a jsme...............li.
Přílohy
03022008338.jpg
" Život se skládá ze dvou fází, fáze očekávání a fáze zklamání." Jára Cimrman.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Petr Odehnal
 
Příspěvky: 924
Registrován: 05 lis 2007, 14:28
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod ptr » 04 úno 2008, 15:43

Nez se vyjadri dalsi veci znali, udelel bych si zatim takovou malou pripravu na to, ze Chevrolet nevyjde. Co by obnasela prestavba Italeri Chevroletu na Forda (mam na mysli variantu Gun Tractor) ? Mrizka chladice je mi jasna, ale napravy typu "Banjo" a "Split" to uz ne. Dalo by se vyuzit napr. dilu z Tamiyackeho Gun Tractoru?
Uživatelský avatar
ptr
 
Příspěvky: 344
Registrován: 04 črc 2005, 10:24
Bydliště: Žilina
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod pepe » 04 úno 2008, 17:37

Já bych si tipnul na ty Fordy, viz přiložené foto tahače Boforsů Ford F60S LAAT. Ale pokud někdo jiný dodá jiné informace rád se poučím.
Co se týče přestavby tak je nutná úprava mřížky chladiče (doporučuji Zoom od Eduarda), dále úprava přechodu masky s reflektory do chladiče (prostě uříznout plynulý přechod a udělat ho rovný) a záměnu náprav, můžeš klidně použít ty z Tamiye, to je Ford se starší kabinou. Jo a úprava té hrazdy před chladičem, nebo můžeš rovnou použít tu z Tamiye. Z leptů od Eduardu můžeš ještě použít nápis Ford Canada na masku a novou palubní desku. To je asi tak vše co mě teď napadá.
Přílohy
ciabg_F60S.jpg
Naposledy upravil pepe dne 04 úno 2008, 18:00, celkově upraveno 2
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
pepe
 
Příspěvky: 454
Registrován: 24 led 2006, 14:39
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Jirka Zahradník » 04 úno 2008, 17:52

já bych proti chevroletům nic nenamítal, ale důkaz nemám žádný - věřím autorům knihy. a k těm rozdílům doplním jen, že horní břevno nárazníku je u chevroletů spojeno s nárazníkem dvěmi dvojicemi listových per, každé pero je uchyceno před a druhé za nárazníkem; u forda je horní břevno spojeno dvojicí složených listových per, umístěných za nárazníkem. A někde ve WaT jsem četl, že ačkoliv to byly 2 firmy, tak díly byly zaměnitelné, tzn. že se dají na fotkách vidět fordy s nápravami pro chevrolet.
Uživatelský avatar
Jirka Zahradník
 
Příspěvky: 922
Registrován: 03 lis 2005, 20:33
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod greenbaron » 05 úno 2008, 21:09

Pánové, je mi líto :cry: - taky mně to láká, ale odpověď u mne nečekejte :( ... Já sem spíš na ty težší mašiny - na pásovce a když kolový, tak spíš pod pancířem... :P
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou.
Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.

- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.

- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...
Uživatelský avatar
greenbaron
 
Příspěvky: 2173
Registrován: 27 říj 2006, 08:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Kelby » 06 úno 2008, 13:04

Přidávám výřez z asi nejznámějšího snímku čs. CMP tahačů. Na fotce, která zachycuje část řadící se kolony CIABG před přehlídkou v Praze 30. května 1945, je (když si člověk trošku pohraje s jasem a kontrastem) docela dobře vidět přední náprava a štíhlý diferenciál typu Split, upevnění "hrazdy" zezadu k nárazníku i rovné napojení přední hrany blatníků k rámu masky chladiče -> stroj na fotografii byl vyroben u Forda.
Není to samozřejmě důkaz, že naši měli JEN Fordy, je to jen podklad pro stavbu jednoho Forda... :-

A jelikož žádnou fotku "našeho" Chevroleta nemám ani neznám, čekají i mne úpravy tahače s použitím dílů od Italerky i Tamiye :)
Přílohy
CMP_FAT_No13_Prague_May_45.jpg
Naposledy upravil Kelby dne 19 úno 2008, 20:50, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Kelby
 
Příspěvky: 71
Registrován: 13 led 2007, 17:29
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Jan Pavlik » 06 úno 2008, 13:15

Tohle stavěl před lety Franta Kořán...použil předek z Bílka a zadek z Tamiye myslím.
Uživatelský avatar
Jan Pavlik
 
Příspěvky: 14691
Registrován: 29 črc 2004, 20:23
Bydliště: Děčín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod zdesko » 06 úno 2008, 22:09

Posílám podobný pohled na Forda FAT,jako je výše..
Přílohy
MB-F1b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod zdesko » 06 úno 2008, 22:13

..a stejný FAT od "Ševroleta"
Přílohy
13-CGT FAT_8840-01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod zdesko » 06 úno 2008, 22:24

..a podvozky..? Na Forda mám jen toto..všimněte rovnoběžné podélníky rámu..(motor je tu nějak divně..měl by být V8)
Přílohy
13-F60H_4x6,lube_chart.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Chevrolet 8440/CGT FA

Příspěvekod Petr Odehnal » 06 úno 2008, 22:25

Chlapi a tohle si "vlastník"vymyslel nebo je to pravda ?
Přílohy
10.jpg
9.jpg
" Život se skládá ze dvou fází, fáze očekávání a fáze zklamání." Jára Cimrman.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Petr Odehnal
 
Příspěvky: 924
Registrován: 05 lis 2007, 14:28
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 56 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: strycArtus a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY