Škoda by bolo nechať tak skvelo rozpracovaný kúsok v krabičke K tomu nitovaniu - nie som si istý ako to bolo u týchto neskorších variánt ale podľa Profile Publications No.52 boli pohyblivé časti chvostových plôch na Mosqiutách kovovej konštrukcie potiahnutej plátnom. Takže tie nity na výškovky by som radšej nedával
U Mosquita to vyzerá že sa poťah prichytával do plechových rebier tzv "šicím drátom" podobne ako napr. na L-410 a potom sa spoj prelepil "portou". Ale ako som písal nemám prehľad ako to bolo u neskorších sérií, našiel som foto Mk.XX z múzea s plechovou výškovkou a plátenou smerovkou: https://www.skytamer.com/1.2/2003/3170.jpg
Ta fotka z muzea je divna. Buh vi, z ceho je ta vop udelana, jen aby tam nejaka byla. Jinak pouze na casnych verzich Mosquita byla pohybliva cast vop potazena platnem. Mk.XVI uz byla urcite kovova. Smerovka platena. Casne verze mely i jinou pneu ostruhy - balonovou, pozdeji zmena na typ Marstrand s drazkou.
Zajímavá diskuze, díky všem za příspěvky. Já se plně ztotožňuji s tím, co v posledním příspěvku uvedl Michal Šourek - tedy pro verzi B.XVI pohyblivá část VOP kovová, směrovka plátěná a ostruhové kolečko typ Marstrand s drážkou. V muzeích jsou k vidění vesměs výrobně mladší stroje, které potvrzují toto provedení. Tady jsou fotky inkriminovaných částí muzejního stroje T.III TV959.
A ještě k tomu ostruhovému kolečku. Vyplatí se investovat do nějakého aftermarket produktu, protože Airfix zřejmě ztvárnil ten správný typ, ale z výsledného výlisku to moc poznat nejde. Já jsem dokoupil set od CMK, jak jsem psal už na na začátku.
Pěkná práce. Navrtat žárovky tímto způsobem mě nenapadlo a na vrtání v podélném směru jsem si kvůli malé tloušťce materiálu a velké vzdálenosti vrtání netroufl, tak jsem bez žárovek, dvířka jsem řešíl stejně.
Hindman píše:Navrtat žárovky tímto způsobem mě nenapadlo a na vrtání v podélném směru jsem si kvůli malé tloušťce materiálu a velké vzdálenosti vrtání netroufl.
Mě by to popravdě asi taky nenapadlo, ale okoukal jsem to z jedné stavby na Britmodelleru.
Minulý týden vydali ve Special Hobby jejich nová Mosquita, která jsem samozřejmě zakoupil v obou verzích (PR.XVI i NF.XXX). Než se ale pustím do stavby jedné z těchto novinek, je třeba dotáhnout tenhle rest. Ačkoliv jsem dostal díky zpoždění na straně SH dva měsíce k dobru, tak mi to k výraznému progresu v této stavbě moc nepomohlo.
Trošku jsem se zacyklil u otevřené pumovnice. Původně jsem to chtěl jednoduše vyřešit tím, že tam dám 4000lb Block buster bombu, které jsem kvůli tomu zakoupil od CMK. Po bližším zkoumání jsem ale zjistil, že odlitky CMK reprezentují typ Mk.I, který byl mezitím nahrazen dalšími variantami. Kromě rozdílného tvaru přední části bych musel upravit i tělo bomby, protože délka resinového odlitku Mk.I neodpovídá skutečnosti - viz. foto vložené bomby v pumovnici.
Z tohoto důvodu jsem se nakonec rozhodl, že pumovnici nechám otevřenou bez bomby a začal jsem shánět podklady pro příslušné provedení závěsů. Našel jsem k tomu jednu jedinou fotku na nějaké stavbě prezentované u Britmodeller a podle ní bych chtěl pumovnici zjednodušeně doplnit.
Když jsem se začal chystat na doplňování pumovnice, které bude nutně zahrnovat i naznačená palivových rozvodů, tak jsem narazil na další nesrovnalost u modelu Airfix. Ten totiž zcela opominul chladič paliva, který se vyskytoval u všech výškových Mosquit s dvojstupňovými Merliny a byl umístěný na stejné straně trupu, na které je v pumovnici instalován palivový slučovač (Fuel collector box). Díval jsem se, že v nových modelech od SH mají chladič paliva správně, takže to nějak udělám podle jejich vzoru.
Diagram palivových rozvodů na Mosquitu. Chladič paliva je naznačen čárkovaně před číslem 17-Fuel collector box.
Fotka vykuchané pumovnice, ale patrný je: 1 - Fuel collector box 2 - Zaslepené otvory pro Fuel cooler
Pohled na palivový chladič.
Pohled na palivový chladič.
Pohled na palivový chladič.
Další záležitost jsou otvory na strčení kliky do hřídele navijáku pro zavěšení bomby. Buďto musely být na příslušné straně pumovnice 2 otvory, nebo tam musely být nějaké krytky - tohle opět Airfix neřeší.
Na této fotce je kromě chladiče paliva ve žlutém kroužku částečné patrné, že kliky do navijáku pro zavěšení bomby se zasouvaly zvenčí trupu.