Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Škoda 256 a nejen ta ETA Drilling

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 3 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9
  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Pavel Klouček » 15 bře 2021, 08:18

Ten nápis ČSD na dveřích na mě působí, že zastříkali původní německou tabulku s mírami a váhami a nahradili novou firmou. Vzadu na korbě pod žebříkem je taky ČSR v bílé. R je vidět komplet, S částečně vykukuje pod šprušlí, Č je téměř komplet schované pod druhou. SPZka je nejspíš PD-20833, PD značí obvod hlavního města Prahy.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod curahee » 15 bře 2021, 10:28

To slovo partyzáni je proč v uvozovkách?
"Máte právo říkat, co chcete, ale nemáte právo, aby vás přitom někdo slyšel." (c) 2024 generalissimus pro pravdu Otakar Foltýn
Uživatelský avatar
curahee
 
Příspěvky: 931
Registrován: 18 črc 2006, 10:30
Bydliště: Čeperka
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 15 bře 2021, 17:16

hoenny píše:

Děkuji, od tebe pochvala potěší mnohonásobně :P ...kdyby sis to někdy rozmyslel s tím že do té stavby nejdeš :wink: ...že je to "tvarově hodně složité vozítko" ? ...když tu vidím Tvé výtvory, tak si říkám že to zvládneš levou zadní :-D
Pavel Klouček píše:

Výborný postřeh. Já tam vidím i menší nápis bílou barvou před těmi štaflemi. Na zatřenou váhovou tabulku to nevidím, na těchto vozech není moc k vidění, konkrétně na Škodovkách 256. Tipuji že se jedná o vůz pužitý při povstání, a následně zrekvírovaný pro ČSD. A ten nápis byl dodatečně aplikován až po konci války, narozdíl od kamufláže a bílých nápisů ČSR, které jsou pravděpodobně z doby povstání. SPZetka je jasná, PD "obvod hlavního města Prahy", a číslo vidím 40433. V posádce vidím i nějaký ženský, tak to asi do boje nejeli :?: Mimochodem jakou zkratku používaly Českomoravské dráhy (protektorátní)? Je možné že by na vozech byla zkratka ČSD už za protektorátu?
curahee píše:

uvozovky z předchozích příspěvků odstraněny, pokusím se je omezit :-D ...nic za tím nehledej :wink:
Naposledy upravil Mirek_Z dne 15 bře 2021, 23:40, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Joe Smith » 15 bře 2021, 17:40

ČSD za protektorátu: Českomoravské dráhy (BMB – Bőhmisch-Mährische Bahn)
více třeba zde: https://www.fronta.cz/dotaz/zeleznice-v-protektoratu
Joe Smith
 
Příspěvky: 554
Registrován: 18 led 2007, 11:29
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 15 bře 2021, 23:31

Joe Smith píše:ČSD za protektorátu:

díky za info. ;-I

...jen taková blbost :lol:
"rekonstrukce" nově objeveného stroje
256G_CSD_001.jpg
rekonstrukce nově objeveného stroje

256G_CSD_003.jpg
rekonstrukce nově objeveného stroje

256G_CSD_002.jpg
rekonstrukce nově objeveného stroje



Teď seriosně. Nahrál jsem novou a mnohem kvalitnější fotku Škodovky (pár příspěvků zpět) v povstalecké sanitní podobě focené u převaziště Kavárna Hlavovka, Nám. Míru, Praha 2.
https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1669241

Peace všem :wink:

Mirek
Naposledy upravil Mirek_Z dne 26 bře 2021, 23:39, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 16 bře 2021, 22:55

Dnes nalezena další Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn Imbert Type JPZ.
Tuto fotografii znám již delší dobu, viděl jsem jí minimálně 50x a trklo mě to až dnes. Vůz je zastavěný do jedné z barikád v Praze během povstání.
Zajímavá je barva, řekl bych světlejší odstín šedé. Součásti generátoru jsou asi v černé barvě, a krásně kontrastují se zbytkem vozu.
Dále absence hmotnostní tabulky (zatím nepotvrzena na žádném z vozů stejného typu), místo ní na dveřích kabiny se zdá být kulatý znak/symbol (uhelné sklady ???),
vysoké sajtny, kdy ta horní část mi příjde v jiném barevném odstínu, nebo víc/míň špinavá/zaprášená. Bílý terč s rychlostním limitem buď chybí, nebo je nerozeznatelný.
86d763a7a8ee306f8954ed44ee66b327.jpg
Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn Imbert Type JPZ - barikáda
Zdroj fotografie: ČTK

Copy of 86d763a7a8ee306f8954ed44ee66b327.jpg
zvětšený výřez: Škoda 256 G s generátorem na dřevoplyn Imbert Type JPZ - barikáda

Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Pavel Klouček » 17 bře 2021, 08:46

Na civilních autech bych váhovou tabulku ani nehledal, ale u těch kusů v tříbarevné Wehrmacht kamufláži spíše ano.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 26 bře 2021, 23:02

Dobrý večer všem. Opět jsem dohledal několik fotek Škodovek. Některé přímo souvisí s konkrétním typem Škody 256 G s generátorem IMBERT JPZ, jiné nikoli, přesto považuji za vhodné je zde prezentovat.
Minule jsem dohledal kvalitnější fotku Škodovky používané jako sanitka v rámci červeného kříže, u Kavárny Hlavovka. V minulosti jsem típnul i pár fotek z HZČ - "Dvě vzpomínky na jaro", kde jsem předpokládal že může jít o stejný vůz jako u Hllavovky.
Minulý týden jsem natrefil na Aukru na další fotku tohoto vozu, a také jsem jí úspěšně vydražil. Poháněn úspěchem, jsem v euforii vytvořil i můj obvyklý náčrt. Jsem přesvědčený že se jedná o tentýž vůz.
Přesvěčte se sami.
:idea:
Hlavovka_mix.jpg
Koláž ze všech fotek a náčrtů

1945-kveten-barikada-praha.jpg
nová fotka výřez

256G_hlavovka_003.jpg

256G_hlavovka_002.jpg

256G_hlavovka_001.jpg


pokračování...
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 26 bře 2021, 23:33

...pokračování

CTK_002.jpeg
další fotka...Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ v rukou partyzánů
Zajímavé je, že je pravděpodobně zatřené číslo na SPZ, nebo bylo v minulosti na fotce retušováno.
Praha, Václavské nám. asi 9. května 1945
zdroj: ČTK

Kolínec_002.jpg
ještě jedna fotka kde je zachycena malá část Škody 256 G IMBERT Type JPZ použitá povstalci v Kolínci (zmíněno již v tématu)
bavíme se o voze na pravém okraji fotky

Brandýs_001.jpg
vůz vlevo je vidět jen zčásti, přesto je generátor IMBRT Type JPZ dosti zřetelný...zajímavé je že vůz má zadní blatníky, v té době již nemontované
zdroj: HZČ - Bylo to v máji cca 11min. - Údajně Brandýs nad Labem 5. až 9. května 1945

Brandýs_02.jpg
vůz vlevo je vidět jen zčásti, přesto je generátor IMBRT Type JPZ dosti zřetelný...zajímavé je že vůz má zadní blatníky, v té době již nemontované
zdroj: HZČ - Bylo to v máji cca 11min. - Údajně Brandýs nad Labem 5. až 9. května 1945

CTK_vaclavak.jpeg
další zajímavá Škoda 256 B/G? z Václavského nám. asi 9. května a později
Na SPZ mi příjde že vidím písmena "Po" tedy původní uživatel Polizei nebo Gestapo?
zdroj: ČTK

CTK_prilet vlady z kosic_pr. hrad.jpeg
údajně příjezd vlády z Košic na pražský hrad...vůz uprostřed je evidentní Škoda 256
zdroj: ČTK

CTK_001.jpeg
fotka z ČTK - výřez, Pravděpodobně Škoda 256 B (benzín) asi Praha 9. května a později
velmi podobná vozům použitým Německými vojsky při povstání a následném ústupu skrz Prahu...zdá se mi že je tam i na boudě střešní poklop velitele vozu

Jaro  45_10_Grunert.jpg
již jednou zde prezentovaný vůz Škoda 256 G s generátorem GRUNERT (hnědé uhlí - polokoks)
zdroj: pořad ČT, Jaro 45, 10. díl

Brno Stefanikova 1940_Grunert.jpg
pohled zezadu na Škodu 256 G s generátorem GRUNERT (hnědé uhlí - polokoks)
zdroj: internet...datováno 1940, ale já to odhaduji na 1943 až 1945

Jaro 45_3 Vysočinou.jpg
další 256 G s odlišným generátorem...možná GRUNERT (hnědé uhlí - polokoks)
zdroj: pořad ČT, Jaro 45, 3. díl - Vysočinou


...nové náčrty vozu s nápisem ČSD výše v tématu: https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1672426

pokračování...
Naposledy upravil Mirek_Z dne 27 bře 2021, 12:49, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod hoenny » 27 bře 2021, 07:15

Škoda, že na to není žádný model :? ... Honza
Don´t give up, hold on tight!... Hoenny´s way
Uživatelský avatar
hoenny
 
Příspěvky: 2915
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 27 bře 2021, 12:14

hoenny píše:Škoda, že na to není žádný model

Ano, je to škoda. Ale buďme realističtí, šance že to někdo vydá v 1/35 nedejbože v 1/72, ja pramalá. V plastu 100% nikdo/nikdy, a v resinu (ingoty od WESPE nepočítám) tak nějak podobně.
Osobně vidím jedinou cestu ve 3D tisku. Ale já nemám vůbec žádné zkušenosti, a ve 3D to modelovat taky neumím. No třeba se někdo časem odhodlá. :lol:

...pokračování
8.kvetna_radnice_upr.jpeg
Dva vozy Škoda 256 B (benzín), Německých vojsk v Praze 8. května 1945. Ústup Němců z Prahy. Foceno u Staroměstské radnice.
Zajímavý detail, nad spolujezdcem/velitelem vozu, se zdá být poklop obdelníkového tvaru u obou vozů.
zdroj: kniha Praha v Květnu 1945, nakl. Panorama 1985 (první vydání 1961)

Alcron_001.jpeg
Škoda 256 asi B (benzín), Německých vojsk v Praze cca 5. až 8. května 1945. Foceno před Hotelem Alcron ve Štěpánské ulici.
zdroj: kniha Praha v Květnu 1945, nakl. Panorama 1985 (první vydání 1961)

Skoda Nemecko 1945.jpg
Škoda 256 B, Německých vojsk, produkce ze začátků výroby v Protektorátu. Foceno na konci války kdesi v Německu.
Zcela patrná váhová/rozměrová tabulka
zdroj: internet

15000.jpg
Před koncem války rozpracované, a po 9. květnu dokončené vozy Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ určené pro ČSD
zdroj: https://motomuseum-hostalek.cz/img2_crc_full.php?id_im_big=6238&im_type=jpg

256_prvni_vuz.jpg
První vyrobený vůz Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ vyjíždějící z továrny ASAP v Mladé Boleslavi - 14. května 1945
zdroj: týdeník Květen č. 5 ročník 1945

256_prvni_vuz_nove_foto.jpeg
První vyrobený vůz Škoda 256 G s generátorem IMBERT Type JPZ vyjíždějící z továrny ASAP v Mladé Boleslavi - 14. května 1945
Kvalitnější fotka kde je zdá se čitelná SPZ - PA-55160
zdroj: týdeník Květen č. 5 ročník 1945

1945_po-2.jpg
expedice nových vozů Škoda 256 B - již bez pohonu na dřevoplyn - poválečná produkce, cca 1946 až 1947
zdroj: https://motomuseum-hostalek.cz/img2_crc_wp.php?id_im_big=6241&im_type=jpg

týdeník.jpg
Škoda 256 B z poválečné produkce
zdroj: Československý Týdeník 1947


pokračování...
Naposledy upravil Mirek_Z dne 06 kvě 2021, 15:57, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 27 bře 2021, 12:42

...pokračování
Série fotek z 1. Máje 1948
1.maj_001.jpg
Škoda 256 B. Pravděpodobně poválečná produkce, již dva stěrače.
Zajímavý je třetí světlomet pod maskou chladiče.
1. Máj 1948
zdroj: internet

1.maj_002.jpg
Škoda 256 B. Asi válečná produkce, pouze jeden stěrač. Nelze vyloučit že se jedná o vůz předělaný po válce z G na B.
Zde je viditelný i nápis Škoda na masce chladiče. Může jít tedy o brzkou výrobu za Protektorátu.
1. Máj 1948
zdroj: internet

1.maj_003.jpg
Škoda 256 B. Asi válečná produkce, pouze jeden stěrač. Nelze vyloučit že se jedná o vůz předělaný po válce z G na B.
1. Máj 1948
zdroj: internet

1.maj_004.jpg
Škoda 256 B. Jasná válečná produkce, pouze jeden stěrač, dělené čelní okno před řidičem (vyklápěcí ?)
Pravděpodobně nejstarší vůz ze všech zde prezentovaných v sérii z 1. Máje 1948
zdroj: internet


Prozatím vše

Pěkný den všem

Mirek
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod jenda58 » 27 bře 2021, 14:40

Třeba jednou MMK, když dělají Tatry.
jenda58
 
Příspěvky: 5933
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod KING TIGER » 28 bře 2021, 18:44

Ahoj, měl by někdo kvalitní plány na Škodu 256 B/G???
http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2916
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: "ETA" Drilling 1945 - identifikace nákladního vozu

Příspěvekod Mirek_Z » 28 bře 2021, 21:21

Ahoj, obávám se že s plány to bude horší. Kdysy jsem někde četl, že v 90 létech, v době okolo privatizace automobiky Škoda v Mladé Boleslavi, někdo vyhodil celý, nebo značnou část archívu včetně fotodokumentace.
Údajně část toho co bylo vyhozeno, někdo zachránil, ale co je na tom pravdy bohužel nevím.
Modely těchto vozů v dobré kvalitě nikdo nevyrábí možná i proto že chybí právě ta dokumentace.
K dispozici je hlavně na internetu pár desítek fotografií a nějaké náčrty.
Já osobně jsem vycházel při tvorbě svých náčrtů z těchto: https://motomuseum-hostalek.cz/img2_crc_wp.php?id_im_big=9640&im_type=jpg
Nejlepší by asi bylo ten vůz zaměřit, případně 3D naskenovat. Jeden by měl být snad ještě u nás https://motomuseum-hostalek.cz/img2_crc_full.php?id_im_big=9652&im_type=jpg

Mirek
Uživatelský avatar
Mirek_Z
 
Příspěvky: 206
Registrován: 15 led 2015, 20:57
Bydliště: Praha 9
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 124 • Stránka 3 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: weselan a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY