Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 36 z 65 • 1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 04 bře 2012, 19:56

Ahoj, nejsem žádnej odborník ale u LW bylo běžné že kluznou patku (ostruhu) nahrazovali kolečkem u hodně strojů ranných provedení (s otevřenou kabinou). Takži ani v ČS letectvu bych to nevylučoval. Nejlepší by bylo najít fotku.
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17889
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Vladek Vácha » 04 bře 2012, 20:00

toto s v praxi dělo
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod D.Ritz » 04 bře 2012, 21:16

Dík za odpovědi, fotka je právě to co nemám, ale byla-li výměna běžnou praxí, budu asi návodu věřit. Jestli ovšem ještě mezitím se nějaká fotka neobjeví....
Dušan Ritz
Obrázek


Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Uživatelský avatar
D.Ritz
 
Příspěvky: 2071
Registrován: 21 čer 2008, 23:29
Bydliště: Mořkov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Vladek Vácha » 04 bře 2012, 21:39

je to i publikacích o Avii a těch zas tolik není...tam se o tom psalo a byla tam i fota
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod robes12 » 05 bře 2012, 16:13

U letadel používaných Luftwaffe byla ostruha i u prvních I-III.sérií a to u těch co mají kapkovitou kabinu. Ale na čs. letadle jsem nikdy neviděl, pouze u pozdějších IV.série a všech Bk.
Uživatelský avatar
robes12
 
Příspěvky: 343
Registrován: 02 led 2009, 18:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 05 bře 2012, 21:58

Mirek glock Říha píše:Ahoj, nejsem žádnej odborník ale u LW bylo běžné že kluznou patku (ostruhu) nahrazovali kolečkem u hodně strojů ranných provedení (s otevřenou kabinou). Takži ani v ČS letectvu bych to nevylučoval. Nejlepší by bylo najít fotku.
robes12 píše:U letadel používaných Luftwaffe byla ostruha i u prvních I-III.sérií a to u těch co mají kapkovitou kabinu. Ale na čs. letadle jsem nikdy neviděl, pouze u pozdějších IV.série a všech Bk.

Souhlasím s tím, že jednoznačnou odpověď by dala jen fotografie. Viděl někdo fotografii B-534.149 V4? Přiznám se, že já ne. Ale výměna kluzné patky ostruhy za kolečko, byla záležitost továrny při opravě nebo pravidelné revizi, ne běžného provozu u pluku. Tam by to znamenalo jedině kanibalizaci a ta byla v podmínkách posledních let první republiky docela vzácná. B-534.149 opravou ve fabrice v této době neprošla - nástřel 3.3.1937, zálet Košař 9.3.1937, vojáci po kontrolním a přezkušovacím letu škpt.Perníkáře a mjr.Hesse převzali 10.3.1937, do kbelského skladu přeletěl Košař 17.3.1937, pak asi nějakou dobu ve skladě, protože 51.letka LP 2, v jejíchž barvách je stroj zobrazován, vznikla až 1.10.1937. Výměna patky za kolečko by přicházela v úvahu až v roce 1941, kdy stroj prošel opravou v kunovickém závodě /zálet po opravě Široký 1.3.1941/.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 06 bře 2012, 14:42

Fotky na 534 3. verze s onačením V4 existují. Viděl jsem je asi před sedmi roky v TM Brno, v archivu po panu Krumbachovi.Byly v albu s ostatními nehodami pětistovek. Zůstalo mi v hlavě , že byly tři., pak to V4 a bílá špička vrt. kuželu
no a mor. orlice. Existují a někde by tam měly být. konva
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod D.Ritz » 06 bře 2012, 17:37

Aha, takže jak plyne z příspěvku Josefa Studeného, výměna patky za kolečko u útvaru tedy běžná praxe nebyla.
konva píše:Byly v albu s ostatními nehodami pětistovek.

Ta V4 byla taky havarovaná?
Dušan Ritz
Obrázek


Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Uživatelský avatar
D.Ritz
 
Příspěvky: 2071
Registrován: 21 čer 2008, 23:29
Bydliště: Mořkov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 06 bře 2012, 20:32

konva píše:Fotky na 534 3. verze s onačením V4 existují. Viděl jsem je asi před sedmi roky v TM Brno, v archivu po panu Krumbachovi.Byly v albu s ostatními nehodami pětistovek.

Jardo, víš, že Ti věřím skoro úplně všechno. Databáze havárií je v případě pětistovek sice docela spolehlivá, ale samozřejmě nějaký výpadek nelze nikdy vyloučit. Oprava po havárii ale přichází v úvahu jen v Čakovicích nebo Kunovicích. Tam ani tam však stroj opravou neprošel, resp. je tam až ta oprava v Kunovicích se záletem na jaře 1941. A to je na havárii, ještě v čase kdy byly na trupu plukovní znaky, setsakramentsky pozdě. Pak už by bylo jen jediné vysvětlení a sice, že stroj s označením V4 neměl kusové číslo 149.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 06 bře 2012, 22:24

Kusový číslo jsem samozřejmě nepitval. Jenom jsem ty alba procházel a vím , že jsem si přitom uvědonil, že je to ta , podle které byl nakkreslen bokorys v publikaci MBI , tedy té starší , asi 1994. Dával jem tam tehdy p. Břínkovi směrový kormidlo ze Z- 26 ( dřevo) a tak mi napadá , že mám ještě výškovku ( dřevo- krásná , khaki světlemodrá) a tak se tam asi budu muset vypravit. Josefe- byla tam.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Miloslav » 06 bře 2012, 23:33

Pár fotek pro spestření.
Přílohy
detail.jpg
HK2001.jpg
1.jpg
2-1.jpg
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Miloslav » 06 bře 2012, 23:45

zdesko píše:..a co se týká vystřelených nábojnic,tak je možné,že ven vůbec neodlétaly,ale padaly do sběrného boxu.. :-k Nebylo by to nic divného..ale přiznávám,že je to ode mne spekulace..(taky nemůžu najít ty otvory,kudy by vylétaly ven.. :-k )



Také jsem hledal otvory. Pak jsem si vzpomenul, že otec mi vyprávěl toto. " Když jsme byli v Malackách na střelnici a stříleli na pozemní cíle, běhal dole mezi tím cikán a sbíral prázdný nábojnice".
Takže asi ven lítaly.
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 07 bře 2012, 06:00

konva píše:je to ta , podle které byl nakkreslen bokorys v publikaci MBI , tedy té starší , asi 1994

Jasně Jardo, ale MBI to má nakresleno správně, tedy s kluznou patkou.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 07 bře 2012, 07:26

Souhlasím Josefe, MBI má kluznou patku a tak je to dobře , protože pro MBI se maluje podle fotek. Až se ty fotky objeví, tak
se to potvrdí.
Jo a díky za hezký " oživovací" fotky.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod D.Ritz » 07 bře 2012, 09:38

Díky pánové za příspěvky, už je nalepená kluzná patka
Dušan Ritz
Obrázek


Všechno, co dobře začíná, obvykle špatně končí. Co začíná špatně, končí ještě hůř. (Murphy)
Uživatelský avatar
D.Ritz
 
Příspěvky: 2071
Registrován: 21 čer 2008, 23:29
Bydliště: Mořkov
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 36 z 65 • 1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY