Zdravím, redakcí Modelwebu jsem byl požádán o stavební recenzi tohoto modelu, dlouho jsem se nerozhodoval a nabídku přijal. Nahlídnout do krabičky a zjistit něco o stavebnici můžete zde: http://modelweb.modelforum.cz/view.php? ... 2010100005. Při výběru kamufláže jsem se vzhledem k tomu, že 17 ještě nemám, dlouho nerozhodoval a zvolil klasiku, stroj N1887, Stg. Edwarda Hinkleho z Esc. N124 Lafayette. Stavba bude jen z krabičky bez úprav.
Přílohy
Naposledy upravil Timi dne 20 říj 2010, 11:35, celkově upraveno 1
Stavbu modelu jsem začal klasicky interiérem. Postupoval jsem podle návodu výrobce, akorát některé části konstrukce jsem natře šedou barvou a ne hliníkovou jak udává návod. Poté jsem slepil poloviny trupu a přilepil spodní křídlo. Vše pasuje poměrně pěkně, nicméně trošku tmelu bude potřeba. Nakonec jsem přilepil VOP, která nemá usazovací kolíky a proto jsem si na ni tužkou namaloval osu, aby byla ve středu a správné poloze.
Pak jsem se pustil do motoru. Na výběr máme ze dvou motorů a to Le Rhone 9c 80 hp (59kW), který je pěkně udělaný a druhý Le Rhone 9J 110 hp (81 kW), který je poměrně zjednodušený a rozvody paliva jsou řešeny pouze leptem. Výrobce bohužel neudává jaký motor použít pro jaký stroj takže volba je na nás. Já zvolil 9J, protože mně zajímalo zda i zjednodušený motor bude stačit.
Zdeňku výborný postřeh, já si toho všimnul až teď. Chobotnice je opravdu nalepena špatně, výrobce je z obliga, chyba na mojí straně. Náprava nebude, jelikož model je už je hotovej. Fotky budu ale davat postupne, aby se daly odhalit tyhle chybky. Zapomněl jsem dodat, že jediná úprava, kterou jsem proved bylo vyříznutí otvorů pro lanka na VOP. Dalši na řade bylo barvení. Všechny části jsem nasříkal surfacem a odstranil případné chybičky. Místo na které je třeba si dát pozor je střed křídla, naznačená konstrukce není nejlepší a její napasování si vyžádá trošku práce a tmelu. Tuto část doporučuji buď doplnit a nebo zhotovit novou.
Celý model jsem natříkal hliníkovou barvou, použil jsem Tamiyu XF-16. Abych rozbil jednolitost, tak přední část (kde byl tuhý potah) jsem přestříknul hliníkovou s příměsí bílé a kryt motoru leštitelnou agamou. Nařezanou páskou jsem pak zanaskoval porty a plátěné část přestříknul silne nařěděnou humbrolkou H 67. po odstranení pásky jsem zjistil, že porty sice jsou vidět, ale jen pod určitým úhlem. Proto jsem znovu zamaskoval , ale těd přestříkával jen přesz porty a ne přes celou plochu
tu konstrukci v průhledné části křídla nemáš kompletní. Příčky by měly jít i vodorovně vůčí té ve tvaru obráceného "Y" a tvořit jakýsi dvouramenný kříž. Nevím, zda nemáš snahu postavit model opravdu jen z krabice - potom, jako bych nic nenapsal
Timi stavi z krabice a kazdy postreh chyby predpokladam, ze shrne do stavebni recenze pro ModelWeb.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!! Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!! Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Ten střed toho křídla je hodně zjednodušenej, v podstatě tam úplně chybí nosníky. Po zalakování lesklým lakem jsem nanesl všechny obtisky. Na křídlech a SOP jsem přez obtisky opět zamaskoval porty a přestríkal hodně naředěnou šedou. Obtisky na trupu jsem taky lehounce přestrík sedou přotože dost svítily.
..ono už je to podle Timiho slov postavené, takže jen jako postřeh pro případné další stavitele tohoto konkrétního stroje..: N1887..neměl křídlo s celuloidovým středem, ale to novější jen s tím obdélníčkem uprostřed.. Jo, a všimněte si toho velkého budíku na pravé straně "bortu"..mělo ho takhle umístěný více letounů esc.Lafayette..(snad to byl otáčkoměr.. ) Jediné "celuloidové" křídlo u Lafaette, které jsem zaregistroval bylo na Nie.17 na kterém létal Ted Parsons..(nebo se alespoň před takovým strojem nechal vyfotit) Nicméně z fotky bohužel nelze identifikovat ani marking, ani seriál letounu..(tak snad ale i na něj existuje někde víc fotek.. ) ..ale stejně je divný, jak se Edward Foote Hinkle do toho Nieuporta dokázal nasoukat, když měl postavu, jak Gorring ve druhý světový... Byl ze Cicinnati, Ohio.. Na fotkách je ovšem letoun ještě se svým původním pilotem Havilandem a tudíž v původním vzhledu.