Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Warburtonovy Marylandy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 45 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 12 říj 2010, 16:31

JIRKA-P píše:Martine,
má akorát polskou - Monografie lotnicze 96


Já teď beru všechno, protože opravdu nemám zatím nic, co by stálo za řeč. Určitě tam bude aspoň nějaká fotka motorů nebo gondol a kokpitu, abych si udělal představu.
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod JIRKA-P » 12 říj 2010, 16:51

Martin Dytrych píše:
JIRKA-P píše:Martine,
má akorát polskou - Monografie lotnicze 96


Já teď beru všechno, protože opravdu nemám zatím nic, co by stálo za řeč. Určitě tam bude aspoň nějaká fotka motorů nebo gondol a kokpitu, abych si udělal představu.


Jsou tam pěkný fotky. Zastav se u mě, půjčím ti to.
Uživatelský avatar
JIRKA-P
 
Příspěvky: 198
Registrován: 25 led 2009, 10:59
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Tomas Cwik » 12 říj 2010, 19:20

Martine v Monografie Litnicze 96 je moc dobrý základ, vše postatné tam najdeš,kromě fotky podvozkových šachet, tu jsem ani nikde jinde nesehnal.Azur 72 - velmi nerad hanim výrobce tak budu slušný, je to short run blizký provedenim Frogu,který je však 30 let starý :? Asi chyběly podklady pro mastr, nevim,je tam spousta i zcela banálnich chyb zřejmých z dostupných fotek.K Tvému dotazu na použité průhledné dily - ano použil jsem acetátové ze sady Falcon původně určené pro Frog a dalši čiré destičky pro bočni a spodni okna.Přepracoval jsem celou předni část trupu,interiery, střeleckou věž.Motory PW 1830 různých verzi dělaji různi výrobci doplnků,použil jsem odlitky z AML,zcela nepoužitelné vrtulové listy jsem zaměnil za upravené Curtis Electric na P 47 z Quickboost.Vyrobil šachty podvozku a jeho zavěšeni.Na ocasnich plochách naznačil chybějici plátěný potah, spoustu ryti a detailů...stavba masakr.
SH 48 - nýtovaci výkres nemám bohužel.Všimljsem si několika nedokonalosti.
Šachty podvozku - ten dil s prolisem na kolo nemám doložen fotkou, výrobce to převzal z jiné stavebnice.Osobně se přiklánim k tomu, že mezi přednim a zadnim hlavnim nosnikem křidla byla hranatá šachta s výztuhami na bocich, kolo je velké, je tam málo mista když to zavřeš dviřkama.Uchyceni nohy podvozku je chybně, nutno předělat podle fotek v Monografii 96.
Vrtule - pokud budeš stavět F 167 francouze od Warburtona,musiš najit jine vrtule, tyhle F 167 a část Mk.I měly dvoudilne vrtule Curtis, vrtule ve stavebnici je asi Hamilton montovaná později u části Mk.1 a všech Mk.II.
Anteny - původni F 167 neměly v roce 1940 horni sloupek anteny, ty začli montovat až britové, svobodni francouzi a jihoafričané různých provedeni.Neměla ho ani bila 2 od Warburtona.
Rád Ti zašlu nějaké dalši fotky pokud je budeš potřebovat :D
Tomas Cwik
 
Příspěvky: 381
Registrován: 24 čer 2009, 15:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 12 říj 2010, 20:02

Podivam se do Monografie, jak to tam vypada a srovnam se stavebnici. Motory jsou ve stavebnici odlite z PUR, takze tam nebude nastesti co resit. Vrtule zkusim nejak sehnat. To bude asi nejvetsi potiz. Podvozkove sachty zkusim nejak vyresit, nastesti mam ted co stavet, takze mam cas na hledani podkladu. Pomohlo by mi, kdybys vedel, jakou vrtuli muzu pouzit (treba na kterym typu letadla se jeste pouzivala).
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod ZdePospa » 12 říj 2010, 20:32

Wartburtonova Marylanda bych rád měl ve sbírce. Nevíte zda někdo dělá dekály v 1/72 ?
ZdePospa
 
Příspěvky: 286
Registrován: 19 lis 2004, 18:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 12 říj 2010, 20:44

Abych dobre pochopil oznaceni typu:
Martin model 167F = Martin 167A-3 ?
Jakymi motory byl vybaven konkretne Warburtonuv Glenn? Wright R-1820 "Cyclone 9"? Pokud ano, pak je tu problem, protoze v krabici jsou motory Pratt & Whitney 1830 TWIN WASP.

btw. nasel jsem pekne stranky...
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsh ... sp?id=3011
Je dobre videt, ze vrtule na fotografii (a je to videt i na ostatnich fotkach) maji jiny tvar - celkove stihlejsi a rychleji se rozsiruji u korene. Proti nim vypadaji vrtule ze stavebnice SH jako lopatky od vetraku :(
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Tomas Cwik » 12 říj 2010, 21:18

Vse je popsáno v Monografii.Ne ty motory tam jsou správně PW 1830 Twin Wasp.Jen se postupně montovaly stále lepši verze.Wright R 1820 Cyclone tam nikdy podle mne nebyly, i když v Profilu no. 232 se to chybně piše u 167 F ale v Monografii a jinde už ne.Cyclone měly jednu hvězdu a větši průměr a logicky by musel být větši průměr motorového krytu, což nikde neni vidět na žádné fotce.
Výrobce Martin strojům vyráběným pro francouze řikal Model 167 F a frantici si jej pojmenovali Martin 167 - A3 kde A3 znamenalo třimistný stroj.Ale to se tam všechno dočteš :-D
Tomas Cwik
 
Příspěvky: 381
Registrován: 24 čer 2009, 15:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 12 říj 2010, 21:25

OK, diky. Jen s temi vrtulemi nevim... Kdyby tam byly uz motory od Britu, tak bych predpokladal, ze tam budou vrtule HAMILTON, ale ten hub vypada nezvykle.
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 12 říj 2010, 21:44

To se mě nečte dobře :( a já plánoval čtvrtku jen tak z krabice kvůli Warburtonově kamufláži. Možná se na rozsáhlejší upravy vyprdnu a asi pořeším jen listy vrtule.
Jinak při stavbě čtvrtky to bude chtít upravovat přepážky v trupu, jsou větší než průřez trupu a nějak vhodně poladit křídlo s trupem, profil křídla je nižší než vylisované osazení na trupu kam se má křídlo přilepit. Fotky nasucho poskládaného modelu mám, tak je můžu poslat.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 12 říj 2010, 21:54

mě to zní čím dál děsivěji :-D
asi se tahle stavba malinko potáhne. Povedlo se mi zatím zjistit, ze tyhle vrtule se pouzivaly treba u Curtiss hawku 75 (P-36).
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 říj 2010, 07:05

Tahle jsem na webu našel :
Curtiss - electric MARYLAND - 167F typ vrtule C5315S-C22

Tady je celá tabulka:
http://www.enginehistory.org/Propellers ... ssprop.htm
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 13 říj 2010, 08:28

To je super, takže zatímco já vycházel jen z fotek, tak je to ve skutečnosti trochu jiný typ... :-k
Asi nemá cenu předělávat vrtuli ve stavebnici, maximálně tak ještě vyrobit novou z resinu podle nákresů a fotek.
Druhá cesta je sehnat jinou vrtuli Curtiss o (skoro) stejném průměru a doufat, že to bude vypadat když už ne stejně, tak aspoň hodně podobně. Pořád to bude lepší než Hamilton, co je ve stavebnici...
.... ach jo :(
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 říj 2010, 08:38

Podle té tabulky mají stejný výchozí typ (základní označení) vrtule tyhle mašiny:
TOMAHAWK - H-81A
MUSTANG - NA-73
LIGHTNING - L322
TOMAHAWK - H-81A
MARTLETT - G-36B/F4F
KITTYHAWK - H-87A

Co znamenají dodatky za pomlčkou jsem nevyluštil, možná to bude v tom manuálu. Jedině kouknout po vrtulích uvedených letadel- modelů jestli se nějaká nebude stejná nebo hodně podobná vrtuli na Marylandu. Jestli se nečeho dopátráš z čeho to vzít, nebo jí i seženeš, tak by se dala naklonovat, o to bych se už postaral 8) Taky jí budu potřebovat :D
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 13 říj 2010, 08:53

Martin Černý 'Černoch' píše:Podle té tabulky mají stejný výchozí typ (základní označení) vrtule tyhle mašiny:
TOMAHAWK - H-81A
MUSTANG - NA-73
LIGHTNING - L322
TOMAHAWK - H-81A
MARTLETT - G-36B/F4F
KITTYHAWK - H-87A

Co znamenají dodatky za pomlčkou jsem nevyluštil, možná to bude v tom manuálu. Jedině kouknout po vrtulích uvedených letadel- modelů jestli se nějaká nebude stejná nebo hodně podobná vrtuli na Marylandu. Jestli se nečeho dopátráš z čeho to vzít, nebo jí i seženeš, tak by se dala naklonovat, o to bych se už postaral 8) Taky jí budu potřebovat :D

To by bylo skvělé, jen jestli jsem dobře pochopil ten článek, tak číslo za pomlčkou znamená nějakou palcovou odchylku od základního rozměru (jenže, co je základní rozměr :? )
Už jsem koukal na vrtuli třeba pro Mustanga a tu jsem rovnou vyloučil, protože se používaly čtyřlisté, tzn. menší průměr a mají i jiný tvar.
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Tomas Cwik » 13 říj 2010, 09:33

Pokud se quickboost nechytne za nos a nevyrobí Curtis vrtuli jako doplněk ,tak jste pánové zvolili správný postup :-D Já se ve 48 nevyznám, sbírám jen 72,tak neporadím kam sáhnout. Ale když jsem se trápil s vrtulemi jako ted Vy, tak mi nejlépe v 72 vycházely tvarově a délkou listy z P-43 od Pavly.Půl roku to stálo hotové bez vrtulí až se ukázaly listy vrtule Curtiss na P -47 z quickboost, ty jsem zkracoval, zužoval a brousil a pak narouboval na kužely ze stavebnice.
Vrtule z uvedených stíhaček v Tvé tabulce mi v 72 připadaly krátké či jinak nevyhovující tvarově.
Dekály v 72 na Warburtona - nenašel jsem žádného výrobce.Na kokardy 167 F jsem použil dekaly z Carpeny, bílou 2 a čerta na směrovku mi udělal na počítači kamarád.Myslím že je jednodušší pro Warburtona zvolit nějaké britské schema z Malty,najít fotku,podle seriového čísla, číslo slepit z čísel a písmen, kokardy jsou dostupné v různých provedeních a věřit, že zrovna na Tvém Marylandu létal. :-D
Třeba tahle fotka je ale skoro k ničemu :?
Přílohy
plane 004.jpg
Tomas Cwik
 
Příspěvky: 381
Registrován: 24 čer 2009, 15:11
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 45 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 14 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY