Filip Tomči píše:To je dobrá připomínka. To by měl výrobce opravit.
Tedy uplně přesně: verze Z-226M = motor M-137A,dřevěná pevná vrtule a nemá instalovaný chladič oleje.
Verze Z-226MS = motor M-137A,kovová stavitelná vrtule V-503A nebo V-503(rozdíl mezi mimi většinou nikdo z modelářů nepozná)a vždy olejový chladič.To proto,že došlo k zvýšení otáček motoru a tím i k potřebě dodatečného chlazení oleje.
Jsou samozřejmě ještě další rozdíly mezi M a MS,ty jsou však ukryty uvnitř a pro model nepodstatné.
Dále se 226 liší podle toho z jaké verze předchozí je přestavba provedena a to zda z Z-226B a nebo T.Když z B tak má komletně vybavený pouze zadní pilotní prostor a vepředu je pouze sedadlo a místo palubní desky uzavíratelný odkládací prostor,když z T tak má vybaveny oba pilotní prostory v podstatě schodně.
Z toho: je li možné ze stavebnice postavit jak verzi M tak MS je nutné mimo výměna vrtule provést i výměnu levého odklápěného dílu kapota motoru(minimálně)a ještě je potřeba si přesně zjistit skutečnou podobu pilotní kabiny u té které imatrikulace.Přesněnji výrobního čísla,neb to se samozřejmě nikdy nemění.
Tak OK-LMI je původně Z-226T, v.č.128, OK-LLM a dneska by snad ještě pořád měl sloužit v Hodkovicích n/M, poté co ho opravili z kraksny, kdy v roce 2000 urvali motor. OK-MPT je původně Bohatýr, tedy Z-226B, v.č. 266.