Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ MiG-29 - 40 let s Fulcrumem
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Barret » 31 led 2010, 23:17

Majte so mnou trpezlivost :) bude to zdlhave a pomale, ale snad sa s Vasou kritikou a pomocou sa dostanem k niecomu, co by mohlo vyzerat ako Mig.
Takze.. varit sa bude s modelmi od ITALERI, Mig-29 verzia 9.12, najskor niektora zo "Slovenskych vzdusnych hradov a zamkov" :twisted:
UB by mala byt slovenska "rybia kost" :D alias aj tiger 1303

doplnky viz prilohy
Přílohy
DSC_0032_032.JPG
DSC_0033_033.JPG
DSC_0036_035.JPG
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Barret » 31 led 2010, 23:37

drobne fotenie cestou...
zacinam verziou 9.12, bude sa otvarat brzdiaci stit, vstupy do motorov - jeden otvoreny jeden zatvoreny (pripojim foto, na ktorom som to videl)
OTAZKA: pokial je na zemi otvoreny hlavny vstup do motora s vypnutymi motormi - mozu byt horne vstupy otvorene??? alebo je to len "otvoreny hlavny vstup - zatvoreny horny" a naopak? alebo mozu byt otvorene oba vstupy sucasne? vie niekto?
interier Aires (je BOZSKY) - otvoreny kryt kabiny, ziadne rezanie trupu,
uprava podvozkov - samodomo :D
mierne budu vychylene zadne VOP
a uvidime co ma cestou pochyti :)

Planujem si stavat pre radost, nejake velke nahananie milimetrov asi nebude (po prilozeni na planik zo 4+ som aj tak zostal neprijemne zaskoceny niektorymi rozmerovymi nezrovnalostami.... )

Zatial som zacal s upravami vstupov do motorov.. je treba vybrusit vnutro, pripravit priestor na vstupnu turbinu, dvere na vstupoch budu z plechov..
Přílohy
DSC_0040_039.JPG
postupna uprava vstupov, povodna suciastka a plechy.. plech je vsak treba este .. donitovat...
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Hansi » 01 úno 2010, 00:17

Barret píše:Zatial som zacal s upravami vstupov do motorov.. je treba vybrusit vnutro, pripravit priestor na vstupnu turbinu, dvere na vstupoch budu z plechov..


Len jedná drobná technická poznámka - pojem "vstupná turbína" je nezmysel, turbína je presne na opačnom konci motora, vpredu sa nachádza axiálny kompresor ...
Neber to ako rýpanie.
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod bolter » 01 úno 2010, 09:29

Pri vypnutých motoroch sú predné vstupy otvorené a horné žalúzie zavreté. Môžeš to urobiť aj tak, že na horné žalúzie urob ochranné kryty, aby sa personál mohol pohybovať aj v tých priestoroch bez rizika prešliapnutia. Fotky by mali byť k nájdeniu na nete. Inak, držím palce, trysky aj kokpit od Airesu sú super, tak smelo do toho. Aké trup. číslo bude sólo mašina?
Uživatelský avatar
bolter
 
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 zář 2006, 14:36
Bydliště: Turčianske Teplice SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod JanoBB » 01 úno 2010, 11:55

Uz sa to tu riesilo viackrat, vrchne zaluzie su zavesene tak, ze pri vypnutom motore su zavrete. Pri blizkom prelete MiGa bolo zretelne, ako sa niektore krytky trepotali, hlavne pri obratoch. Su vraj zavesene na strunkach, alebo perach ci co.
JanoBB
 
Příspěvky: 1213
Registrován: 26 úno 2007, 15:53
Bydliště: Banska Bystrica
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Petr Ježek » 01 úno 2010, 14:41

Hurá.Zas devětadvacítky :P
Podle mě je to jedna z nejhezčích stíhaček.Až teda po Su-27.Toť jen můj osobní názor.
Tak Ti držím palce a budu sledovat stavbu ;-I
Uživatelský avatar
Petr Ježek
 
Příspěvky: 1254
Registrován: 14 zář 2009, 14:26
Bydliště: Dvůr Králové
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod jpeky » 01 úno 2010, 20:04

presne tak ako napisal bolter. ak su hlavne vstupy otvorene tak horne zaluzie budu zatvorene.
co ak dobre viem ( ak sa pletiem prosim opravte ma ) ak je masina na stojanke a ma zatvorene hlavne vstupy do motorov su zavrete aj vrchne zaluzie kedze su na pruzinach ktore ich v kludnom stave pritiahnu hore. aspon takto nejak polopatysticky mi to bolo vysvetlene.... bolter neukamenuj ma za moje neodborne vyjadrovanie.

mimochodom przim palce. 29-ka je nadherny stroj a slovensky dvojkriz mu len pridava na krase.
osobne sa chystam na sestricku k mojej 1303 na 5304 :D
Hotovo : viewtopic.php?f=6&t=31449
viewtopic.php?f=6&t=33753

viewtopic.php?f=6&t=35837
viewtopic.php?f=6&t=41469
Uživatelský avatar
jpeky
 
Příspěvky: 475
Registrován: 10 pro 2008, 16:26
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Michal Vyparina » 01 úno 2010, 20:20

Hlavně se těším na stavbu UB, mám jej doma, tak jsem zvědavý.

Držím palce, ať tě stavba baví a s konečným vzhledem modlu budeš ty sám spokojen
"Věřím v Boha a své pistole." - škpt. Václav Morávek
"Deus vult!" - pokřik křižáků před bojem s nevěřícími
"Jdi, poutníče, a zvěstuj Lakedaimonským,
že my tu mrtvi ležíme, jak zákony kázaly nám." - epitaf mrtvým hrdinům Sparty po bitvě u Thermopyl
Uživatelský avatar
Michal Vyparina
 
Příspěvky: 8347
Registrován: 06 pro 2005, 16:22
Bydliště: Frýdek-Místek
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Barret » 01 úno 2010, 20:32

Dakujem za reakcie a rady, dufam ze v tom budete vsetci pokracovat.
Teraz bude par dni stat, som mimo domu, ale od stredy to zas pojde - ako som pisal.. chcem sa vytesit a vyskusat, co sa v 72jke s tym da spravit.
Existuju farebne lepty kokpitu? Snazil som sa ziskat, bohuzial, nepodarilo sa mi to, a naozaj, tak ako su spravene farebne lepty, to asi nikto v 1:72 nenamaluje... no aj ked :D urcite sa podobny borci najdu.. :D ale nie som to ja.

ako som uz pisal, mam fotku masiny s jednym vstupom do motoru otvorenym a druhym zatvorenym, tak som chcel vediet ako sa v takom pripade spravaju horne vstupy. Este raz dakujem za reakcie. Neviete nahodou niekto, ci niekto robi v plechu rebrik a tiahlo za predne koleso ( na tahanie masiny) na 29?
(ak pouzivam nepresne nazvy, kludne ma opravte..)
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod DUNDR » 01 úno 2010, 21:06

Držím palce, také se na obě chystám / A od Airfixu a UB od Helleru /.Ty vrchní žaluzie a kryty vstupů se tady pravidelně omílají.Já budu ty žaluzie kitovat u spárky a u sóla tam chci dát kryty Part s tygřími doplňky.Nemá někdo fotku svrchu na kryty, zda byly svrchu červené / se 4 gumovými páskami / či také " tygří ".Ptal jsem se pamětníků a někdo tak, jiný tak.
PS: Bílek prodává asi za sto barevné Edí plechy, kde je spousta užitečných detailů - madla, antény ...
Přílohy
MiG-29 kryty.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod JanoBB » 02 úno 2010, 10:26

Farebne lepty na Acko som kupoval od Bilka, ale v podstate je to zoom od Eduardu, skus pohladat na webe
JanoBB
 
Příspěvky: 1213
Registrován: 26 úno 2007, 15:53
Bydliště: Banska Bystrica
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 02 úno 2010, 10:34

Tygrovaný kryty byly myslím zbarveny pruhama komplet i ze shora. Mám pocit že v nějakém L+K kolem let 1993 - 1995 byly fotky. Zkusím to najít (ale nic neslibuju).
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod bolter » 02 úno 2010, 12:02

DUNDR píše:Držím palce, také se na obě chystám / A od Airfixu a UB od Helleru /.Ty vrchní žaluzie a kryty vstupů se tady pravidelně omílají.Já budu ty žaluzie kitovat u spárky a u sóla tam chci dát kryty Part s tygřími doplňky.Nemá někdo fotku svrchu na kryty, zda byly svrchu červené / se 4 gumovými páskami / či také " tygří ".Ptal jsem se pamětníků a někdo tak, jiný tak.
PS: Bílek prodává asi za sto barevné Edí plechy, kde je spousta užitečných detailů - madla, antény ...
myslím, že pred časom som ti posielal na SZ nejakú fotku tých krytov s tigrovanými pruhmi (alebo len kryty všeobecne?? :? ), nebolo to úplne zhora, ale bolo zrejmé, že pruhované sú aj zvrchu.
Barret píše:Dakujem za reakcie a rady, dufam ze v tom budete vsetci pokracovat.
Teraz bude par dni stat, som mimo domu, ale od stredy to zas pojde - ako som pisal.. chcem sa vytesit a vyskusat, co sa v 72jke s tym da spravit.
Existuju farebne lepty kokpitu? Snazil som sa ziskat, bohuzial, nepodarilo sa mi to, a naozaj, tak ako su spravene farebne lepty, to asi nikto v 1:72 nenamaluje... no aj ked :D urcite sa podobny borci najdu.. :D ale nie som to ja.

ako som uz pisal, mam fotku masiny s jednym vstupom do motoru otvorenym a druhym zatvorenym, tak som chcel vediet ako sa v takom pripade spravaju horne vstupy. Este raz dakujem za reakcie. Neviete nahodou niekto, ci niekto robi v plechu rebrik a tiahlo za predne koleso ( na tahanie masiny) na 29?
(ak pouzivam nepresne nazvy, kludne ma opravte..)
mám pocit, že ani ojátko, ani rebríky nikto nerobí, ja som si ich kedysi bol nútený vyrobiť sám.
Uživatelský avatar
bolter
 
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 zář 2006, 14:36
Bydliště: Turčianske Teplice SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod DUNDR » 02 úno 2010, 19:59

To Michal : Díky moc za fotky.
To Bolter : Ano, pár fotek mám, ale pořád sháním - byly různé tvary pruhů široké černé, co nevypadaly moc cool Já sháním něco jemnějšího.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

Příspěvekod Barret » 09 úno 2010, 09:05

Aby sa nepovedalo ze sa flakam 8)
praca zatial postupuje povestnym "snecim" tempom :D rezanie, brusenie, tmelenie, meranie, zase rezanie, brusenie, tmelenie, potom si pozriem fotku a je to cele odznova :D :D :D
Přílohy
Mig-29A_Italery_015.JPG
rezanie, brusenie, rezanie, brusenie..... :D
Mig-29A_Italery_013.JPG
Zo zadnej casti krytov motorov treba cca 2mm odrezat a plast v tej oblasti zvnutra zbrusit asi na 1mm aby sa tam airesacke trysky vobec zmestili.. :D - avsak tym ze sa airesacke trysky zasuvaju dovnutra vznika naozaj pekna hlbka vnutri v tryske..
Mig-29A_Italery_002.JPG
rezanie, brusenie.. na to, aby sa ten spravny nos od quick boostu zmestil do trupu, treba zbrusit plast na hornej a spodnej casti trupu o priblizne polovicku..
Mig-29A_Italery_001.JPG
porovnanie odrezaneho povodneho nosa a toho "spravneho" od Quickboostu..
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na MiG-29 - 40 let s Fulcrumem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY