Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 17 z 65 • 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 29 led 2010, 20:04

..a co se týká vystřelených nábojnic,tak je možné,že ven vůbec neodlétaly,ale padaly do sběrného boxu.. :-k Nebylo by to nic divného..ale přiznávám,že je to ode mne spekulace..(taky nemůžu najít ty otvory,kudy by vylétaly ven.. :-k )
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 29 led 2010, 20:45

..když se porovnají obě provedení,,je evidentní,že na fotkách prvního provedení "něco" na tom kulometu chybí.. Sběrný "trychtýř" pod zbraní je..ale nic do něj nevede..! No,protože je ten obloukový tunýlek odmontovaný..! :wink: Kdyby tam nebyl..tak by musel kulomet vyplivávat nábojový pás vedle sebe..a tím pádem ven..mimo letoun...(jako to bylo třeba u Camela)..jenže to by musel být na bouli obdélníkový otvor korespondující s otvorem kulometu.. Jenže tam žádný není..a tudíž musel jít pás někam do sběrného boxu..tedy úplně stejně jako u novějších verzí..tzn..že nábojové schránky byly u všech verzí na stejném místě..jen se lišilo jejich umístění v podélné rovině.. :-k
Přílohy
Avia B-534-1_AvB-534-007_det01.jpg
Avia B-534-1_det-b02.jpg
Avia B-534-2_det-mg01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 29 led 2010, 21:03

Zdesko, já bych tu fotku se 4 kulomety si dovolil sem dát snad v trochu lepší kvalitě. Skluzy vpravo za závěry jdou shora ze schránek a ty vlevo od závěrů jsou na prázdné nábojnice a články pásů. Ty zůstávaly v boxech v přechodech trup-křídlo, přístupných obdélníkovými kryty ze spodu.
Přílohy
skluzy.jpg
spodek.jpg
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 29 led 2010, 21:22

Kluci , s tím , že náboje zůstali ve schránkách jste mě dostali- je to pro mne novum a kaju se..... Nicméně trvám na tom , že schránky na náboje u 4.verze pod palubkou NEBYLY a ty fotky, kterými cosi dokládáte jsou 2.verze a postrádám tam dekly pod kterými byly schránky u 4. verze. Snad se nebudete pro můj názor zlobit .
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 29 led 2010, 21:36

Ale jo, Jardo, souhlas. Schránky II., III. a IV.verze byly shodné. Právě ty skluzy shora dokladují, že byly za palubkou. Nevzrušuj se.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 29 led 2010, 22:23

takze na modeloch III. a IV verzie dam len palubovku z plechov, plastoveho dielu so schrankami D5 -v III verzii a E6 - vo IV verzii :)

sranda, ze prazdne nabojnice ostavali v lietadle...zbytocna zataz, nie?
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 29 led 2010, 23:06

kurnik, plastovu palubovku so schrankami som dal prec, prilepil som iba plechovu palubovku bez schranok...a teraz je v kokpite velka, prazdna diera:)
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 30 led 2010, 11:16

zdesko píše:tzn..že nábojové schránky byly u všech verzí na stejném místě..jen se lišilo jejich umístění v podélné rovině..

Podle mne, má zdesko pravdu. To éro nebylo nafukovací a schránky nebylo možno umístit jinam. Muselo by se zasahovat do nádrží. U I.verze byly zbraně oproti čtyřkulometným verzím posunuty mírně dozadu a proto vychází schránky pod palubovku. U II., III. a IV. verze musely být schránky čtyři a proto jsou ve dvou svislých rovinách. U všech těchto verzí to bylo stejné. Přední dvě pro horní zbraně a zadní dvě pro spodní zbraně /proto taky posun zbraní proti sobě v podélné rovině/. Zadní hrana zadních schránek je přesně v rovině dělení panelů před čelním štítkem /první svislá spára za zadní stojinou baldachýnové vzpěry/. Schránky, tak jak je má jistá firma u III. verze patří k I.verzi. Ale ten horizontální posun není velký, v měřítku bych odhadoval tak max. na 3-4 mm.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 30 led 2010, 11:56

podla vasich prispevkov si predstavujem velkost a poziciu nabojovych schranok II., III. a IV. verzie nejak takto. je to spravne?
Přílohy
zboku.JPG
zboku.JPG (14.12 KiB) Zobrazeno 4840 krát
schranky.JPG
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 30 led 2010, 15:22

Ne tak docela. Schránky se musely vejít mezi zadní stěnu hlavní a spádové palivové nádrže /mrkni se na schema o pár stránek dřív/a přístrojovou desku vč.přístrojů. Všechny byly stejně velké a nesahaly tak nízko jako u I.verze. Všechno to bylo v podstatě schované za palubovkou, dolů šly jenom ty skluzy. Schematicky viz. nákres na str. 44 v monografii od MBI z roku 2008. Teď jsem to teprve objevil. Nechci to sem dávat, aby se někdo nevopupínkoval. Pošlu SZ.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 31 led 2010, 00:26

perfektne, vdaka. skoda, ze som na vystave "povstalecke nebo" nefotil repliku avie, co tam bola. bola to bieda, ale ako celok bola impozantna. nepredstavoval som si ju taku velku...je to velke aero.

skoda, ze na modely istej firme sa neda otvorit krytka schranky na prazdne nabojnice, bol by to zaujimavy detail.

Josef Studený píše:Ne tak docela. Schránky se musely vejít mezi zadní stěnu hlavní a spádové palivové nádrže /mrkni se na schema o pár stránek dřív/a přístrojovou desku vč.přístrojů. Všechny byly stejně velké a nesahaly tak nízko jako u I.verze. Všechno to bylo v podstatě schované za palubovkou, dolů šly jenom ty skluzy. Schematicky viz. nákres na str. 44 v monografii od MBI z roku 2008. Teď jsem to teprve objevil. Nechci to sem dávat, aby se někdo nevopupínkoval. Pošlu SZ.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 31 led 2010, 10:55

co sfarbenie avie?
menil sa postupom casu odtien khaki? vymenila sa postupom casu hlinikova farba za nejaku inu farbu?

ja fuknem moju 534.149 a 534.243 zhora C54..pre niekoho je mozno prilis zelena, pre niekoho prilis hneda...
spodok alcad II duralaluminium.
doteraz som robil len s tamiyami....s alcadmi a gunze este nemam skusenost...ani neviem, cim to riedit:D
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 31 led 2010, 11:00

.."Romanisko" zkus si tenhle link pročíst zpětně..jen o několik stránek zpět se dozvíš odkdy se spodní stříbrná změnila na "holubí vejce"..a měnění barvy vlivem povětrnosti se řeší skoro v každém linku o stavbě tohoto éra..(je jich tu na foru víc)... :arrow:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 31 led 2010, 11:05

zdesko musim si to tu precitat dokladnejsie. vlakno ma 17 stran a tak som ho len preletel a hladal, co ma momentalne zaujimalo. zatial mam taku predstavu, ze mladsie masiny boli skor do zelena, starsie a olietane to chytali do hneda. neviem, poobede sa v tom povrtam.
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Petr Ladman » 31 led 2010, 14:36

S tou velikostí Avky nejsi sám, pamatuji si jak jsem někdy v roce 76 navštívil muzeum v Kbebích a velikost B-534 mne doslova zarazila. Já měl jen asi 3 ,,modely" od KP a ten rozdíl (umocněný ještě tím umístněním na podstavci) byl obrovský! dodnes si pamatuji jak jsem tam stál hubu dokořán a přímo čuměl v němém úžasu. A další co mne dostalo, byla ta barva.Tedy odstín khaki.
Stavím(spíš lepím-patlám) Osu 1:48


2024: Bf109E-4, Bf109G-6 Němci, 4x Avia B-534, 2x III serie, 2x IV. serie, SvZ, B-534 Bulhar
1:72: 1x Bk -534, 4x B-534 : 3x III. serie z toho 2 s kabinkou 1x IV. serie vše SvZ
Mojí ctí je pravda, lež je zločin.
Uživatelský avatar
Petr Ladman
 
Příspěvky: 2401
Registrován: 24 zář 2008, 17:55
Bydliště: Kladno
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 17 z 65 • 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY