Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 15 z 65 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 23 led 2010, 12:44

presne, na vyustenie vystrelneho kanalu svetlice som vcera pozeral. mala by to byt "diera, rura" do trupu. tiez stupacka...podla fotiek to bola diera...eduard ju len naznacil.

este som vcera pozeral v mbi, ht speciali a na fotkach klapku na teply vzduch a kombinaciu reflektor+pozicne svetla.
ako si uz povedal, nizsie verzie ju asi nemali (ale na druhej strane som nenasiel poriadnu fotku III verzie zospodu). co sa tyka reflektoru+pozicneho svetla, nikde na fotkach nebol reflektor bez pozicneho svetla a naopak.tak ako si pisal vyssie.

este tu mam jednu citaciu HT modelu:
"Stroje dodavane cs.vojenskemu letectvu v ramci tretej az piatej objednavky (kusove cislo 194-445) sa od predchadzajucej objednavky vzhladovo odlisovali ostrohovym kolesom z tvrdenej gumy, pozicnymi svetlami na kylovke a dolnom kridle, osvetlenim pristrojovej dosky a kovanim na kridle sluziacim pre nosic osvetlovacej bomby Holt." - HT model special, str.3.

chcem lepit c.243 a v ht modeli je str. 17 uvedena jeho fotka. pozicne svetla nema, teda aj dalsiu vybavu pre nocny let nema.
niekde sa asi stala chyba:)


Josef Studený píše:Chlapci, já jsem tu klapku odvádějící teplý vzduch, na nižších verzích než IV nenašel. To ale neznamená, že třeba při opravách nebylo to topení na některé stroje zabudováno. Nevím. Ale v této pasáži zcela určitě chybí detail, který na všech strojích byl. Je to vyústění výstřelného kanálu pro signální světlice na pravé straně spodku trupu, rep. přechodu křídlo-trup. Těsně vedle tunelu chladiče. A to nemluvím o tom, že čtvrtkovému modelu chybí celá řada detailů, které jsou mnohem zásadnější a na viditelnějších místech.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 23 led 2010, 16:34

Tož B-534.243 jako vzor, je dobrá volba! A skutečně nemá poziční světla atd.atd., takže o to je to jednodušší. Tím spíše bych se přimlouval za odstranění alespoň některých chyb, příp. doplnění těch nejsnáze realizovatelných detailů /aniž bych to kvalifikoval, protože některé věci jsou odstranitelné jen velmi obtížně a je otázka jestli to stojí za námahu/:
Chybějící kryt svodu sondy rychloměru na pravé mezikřídelní vzpěře, tvořící na její náběžné hraně charakteristický schod /naprosto nepřehlédnutelná věc u všech sériových strojů všech verzí bez výjimky a to dokonce nejen u B-534, ale i dalších aviáckých typů jako např. Ba-122/.
Chybějící položebra u náběžné hrany výškovky i směrovky.
Chybějící hrdlo palivové nádrže na hřbetě trupu mezi baldachýnovými vzpěrami.
Již zmiňovaný chybějící výstup pro vystřelování signálních raket.
Nedostatečně vydetailované pásnice kryjící spoje křídla s baldachýnem. Ne porty, ale především tyto plechové kryty s výraznými prolisy, jsou zcela dominantním prvkem na horní straně křídel.
Chybně naznačená žebra výstupu chladicího vzduchu na spodku krytu motoru. Správně má být asymetricky – pravý blok ve směru letu 12 ks vcelku, levý 8, mezera, 4 /chyba na většině výkresů/.
Velmi nepovedená kovová vrtule si žádá nezbytný zásah.
Čelní vstup ke kompresoru nemá mít průřez „kulatého čtverečku“, ale eliptický s lehkým náběhem do ovoidu.
Jedno chybějící žebro na spodním křídle, což je chyba na drtivé většině výkresů /tak jak jednotliví autoři opisují jeden od druhého/, dobře jen na výkrese verze Bk v monografii MBI z roku 1994.
Nepřesně umístěné pumové závěsníky /rozteče/ atd.atd.
Určitě jsem na něco dalšího zapomněl. Nemá smysl se tím zabývat do nekonečna, je to naprostá onanie.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 23 led 2010, 17:40

uau, napisal si to paradne. ten kryt svodu sondy rychlomeru som si do dnes nevsimol:) skoda, ze nie je fotka hrdla palivovej nadrze na trupe medzi baldachynovymi vzperami..nemozem to nikde najst.

svoj zoznam chyb modelu 534 posli do eduardu:D





Josef Studený píše:Tož B-534.243 jako vzor, je dobrá volba! A skutečně nemá poziční světla atd.atd., takže o to je to jednodušší. Tím spíše bych se přimlouval za odstranění alespoň některých chyb, příp. doplnění těch nejsnáze realizovatelných detailů /aniž bych to kvalifikoval, protože některé věci jsou odstranitelné jen velmi obtížně a je otázka jestli to stojí za námahu/:
Chybějící kryt svodu sondy rychloměru na pravé mezikřídelní vzpěře, tvořící na její náběžné hraně charakteristický schod /naprosto nepřehlédnutelná věc u všech sériových strojů všech verzí bez výjimky a to dokonce nejen u B-534, ale i dalších aviáckých typů jako např. Ba-122/.
Chybějící položebra u náběžné hrany výškovky i směrovky.
Chybějící hrdlo palivové nádrže na hřbetě trupu mezi baldachýnovými vzpěrami.
Již zmiňovaný chybějící výstup pro vystřelování signálních raket.
Nedostatečně vydetailované pásnice kryjící spoje křídla s baldachýnem. Ne porty, ale především tyto plechové kryty s výraznými prolisy, jsou zcela dominantním prvkem na horní straně křídel.
Chybně naznačená žebra výstupu chladicího vzduchu na spodku krytu motoru. Správně má být asymetricky – pravý blok ve směru letu 12 ks vcelku, levý 8, mezera, 4 /chyba na většině výkresů/.
Velmi nepovedená kovová vrtule si žádá nezbytný zásah.
Čelní vstup ke kompresoru nemá mít průřez „kulatého čtverečku“, ale eliptický s lehkým náběhem do ovoidu.
Jedno chybějící žebro na spodním křídle, což je chyba na drtivé většině výkresů /tak jak jednotliví autoři opisují jeden od druhého/, dobře jen na výkrese verze Bk v monografii MBI z roku 1994.
Nepřesně umístěné pumové závěsníky /rozteče/ atd.atd.
Určitě jsem na něco dalšího zapomněl. Nemá smysl se tím zabývat do nekonečna, je to naprostá onanie.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 23 led 2010, 18:18

S tím hrdlem nádrže je problém, protože pokud je v záběru, tak je ukryté ve stínu horního křídla. Zkusím něco najít a něco s tím udělat. Vydrž!
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 23 led 2010, 19:02

Je to hrozná mizerie, ale lépe jsem to nezvládl.
hrdlo.jpg
hrdlo.jpg (24.91 KiB) Zobrazeno 6068 krát

Přílohy
hrdlo3.jpg
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 23 led 2010, 21:40

nieco som nasiel..v kruzku je -asi- to hrdlo nadrze a zakruzkoval som aj vanicku za chladicom na kurenie. ci to ale povazovat za dokaz, ze aj v prvych verziach bolo vykurovanie kabiny, neviem....

este by bol na modely pekny detail napis na spodku horneho kridla a zamok kabiny.


Josef Studený píše:Je to hrozná mizerie, ale lépe jsem to nezvládl.
Příloha hrdlo.jpg je dlouhodobě nedostupná.

Přílohy
modelforum.JPG
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Petr Lukeš » 23 led 2010, 22:43

Nazdar, Josefe. Některá místa jsou opravdu mizerně viditelná.
Přílohy
HK2083-mod.jpg
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 24 led 2010, 09:57

Je to hrozný, ale pitomou lupou zjistím víc, než dokáže sejmout můj obstarožní skener. Ono to bylo ještě jinak. Hrdlo hlavní palivové nádrže bylo ukryto pod obdélníkovou krytkou vlevo od podélné osy trupu /obtížně, ale lze ho vystopovat na snímku, tady na prototypu, u sériových strojů bylo na stejném místě, jen s popiskou "plnění paliva"/a hrdlo spádové nádrže je pod kruhovou krytkou přesně v ose trupu /zde ukryto za baldachýnovou vzpěrou, částečně vystupuje vpravo v tom přesvětleném místě/. Výrobce to vyřešil v duchu hesla "hic sunt leones".
Přílohy
nádrž.jpg
palivo.jpg
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 24 led 2010, 13:04

aj ja s niecim prispejem
Přílohy
modelforum2.JPG
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 24 led 2010, 16:31

..někdy kvůli koukatelnosti je dobrý zkusit tohle..:
Přílohy
hrdlo3.jpg
hrdlo.jpg
hrdlo.jpg (15.01 KiB) Zobrazeno 5823 krát
HK2083-mod.jpg
nádrž.jpg
modelforum2.JPG
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 25 led 2010, 10:43

Údaje pro romaniska k jeho výběru:
B-534.243
11.10.1937 poprvé opustil výrobní halu čakovické Avie za účelem nástřelu zbraní.
12.10.1937 poprvé ve vzduchu pilotován Oldřichem Košařem při 18timinutovém zalétávacím letu.
13.10.1937 stroj převzali vojáci po kontrolním letu kpt.Pochopa a verifikačním por.Trnky.
21.10.1937 Dalecký přelétl stroj do ÚLS Kbely.
? Letoun byl nepochybně předán do inventáře LP 3.
9. 11.1939 Havárie na letišti Spišská Nová Ves. Pilot ?
18.10.1940 Podle špeciálu HT stroj vykazován po havárii /stále stejné?/, rozhodnuto o opravě v mateřském závodě Letov Olomouc /což je samozřejmě nesmysl, v Olomouci mohly být opraveny max. slovenské Š-328, ne Avie/
17. 5.1941 Zálet po opravě v Kunovicích s novým motorem a novou vrtulí, pilot Kraus /nový
zalétávač Avie, všichni předchozí již byli mimo hru – Košař a Zemánek mrtví při haváriích, Hlaďo po úletu v SSSR a Dalecký v koncentráku/.
11.6.1941 Přejímací lety Kačka a Kovárik /v kunovické knize letů psán jako Kovařík/.
12.6.1941 Přelet na Slovensko /pilot neuveden/.
Další údaje viz. špeciál HT.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 25 led 2010, 13:44

uau, perfektne, vdaka. 243 bola v oprave od 18.10.1940 a zaletena bola 17.5.1941? a ak mala len jednu nehodu, tak ta sa stala v roku 1939 a zalet po oprave bol v roku 1941:)

je mozne, aby mala 243 namontovane lyze? zacal som lepit a poskulujem po lyziach:D


Josef Studený píše:Údaje pro romaniska k jeho výběru:
B-534.243
11.10.1937 poprvé opustil výrobní halu čakovické Avie za účelem nástřelu zbraní.
12.10.1937 poprvé ve vzduchu pilotován Oldřichem Košařem při 18timinutovém zalétávacím letu.
13.10.1937 stroj převzali vojáci po kontrolním letu kpt.Pochopa a verifikačním por.Trnky.
21.10.1937 Dalecký přelétl stroj do ÚLS Kbely.
? Letoun byl nepochybně předán do inventáře LP 3.
9. 11.1939 Havárie na letišti Spišská Nová Ves. Pilot ?
18.10.1940 Podle špeciálu HT stroj vykazován po havárii /stále stejné?/, rozhodnuto o opravě v mateřském závodě Letov Olomouc /což je samozřejmě nesmysl, v Olomouci mohly být opraveny max. slovenské Š-328, ne Avie/
17. 5.1941 Zálet po opravě v Kunovicích s novým motorem a novou vrtulí, pilot Kraus /nový
zalétávač Avie, všichni předchozí již byli mimo hru – Košař a Zemánek mrtví při haváriích, Hlaďo po úletu v SSSR a Dalecký v koncentráku/.
11.6.1941 Přejímací lety Kačka a Kovárik /v kunovické knize letů psán jako Kovařík/.
12.6.1941 Přelet na Slovensko /pilot neuveden/.
Další údaje viz. špeciál HT.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 25 led 2010, 14:30

romanisko píše:je mozne, aby mala 243 namontovane lyze? zacal som lepit a poskulujem po lyziach:D

Teoreticky to možné je, ale nejdříve až v zimě 1941/42, takže už s jinými výsostnými znaky, než s jakými je na snímku na str.17 HT špeciálu.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 25 led 2010, 16:08

joj skoda, ze az v zime 41/42. tak bude na koleckach, lebo o vysostnych znakoch som rozhodnuty.

Josef Studený píše:
romanisko píše:je mozne, aby mala 243 namontovane lyze? zacal som lepit a poskulujem po lyziach:D

Teoreticky to možné je, ale nejdříve až v zimě 1941/42, takže už s jinými výsostnými znaky, než s jakými je na snímku na str.17 HT špeciálu.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 26 led 2010, 10:20

Zdravím, jsem tady nový , skvělá debata.
jsem také MartinV na LEMB .
Ohledně vytápění Avie 534, mimo Bk a 4. verzi, ona klapka je též k vidění na Aviích 1,2,a 3¨. verze
vybavených kapkovitou kabinou.
Viz foto z mé kolekce.Photo from my collection, please do not copy.
Martin V aka Biboli
bib8.jpg
do not copy
bib8.jpg (31.11 KiB) Zobrazeno 5563 krát

biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 15 z 65 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY