Kniha startů továrny Avie nám trochu napovídá jak to s tím sundáváním křídelních kulometů asi bylo. Nejlépe na nečem, co se snadno hledá - třeba stroj s jednomístným kusovým číslem, např. 4. Jeho havárie dne 18.2.1937 na letišti Praha-Kbely /za kniplem por. František Vancl, trupové označení M10, tedy cvičná letka LP 1/ je mj. na fotkách v příslušné monografii CMK na str.35 - stroj již evidentně nemá křídelní kulomety. Tedy B-534.4 :
Zálet 28.8.1935 šéfpilot Oldřich Košař
Vojáci převzali po kontrolním letu mjr. Ambruše 30.8.1935, ale již 17.6.1936 je stroj znovu v tovární knize letů - zalét Košař s poznámkou "nový potah". Proč asi? Stroj v mezidobí neměl žádnou havárii. Ty teprve následovaly - nejprve poškození koncových oblouků křídel dne 28.8.1936, když do něj se strojem Škoda D-1.1 najel rtm. František Mádl od 66.letky LP 1 /letoun opraven u pluku/a pak výše zmíněná havárie. Po ní oprava v továrně a zálet po opravě - Košař 30.7.1937, tentýž den vojáci opět převzali po kontrolním letu škpt. Svítka.
Mimochodem, drobný detail na nabíjení křídelních kulometů, je to zajímavé: