Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35 hotovo

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 138 • Stránka 3 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10
  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 11 říj 2009, 20:43

pavlin.o píše:Hmm :-k ,je vidět,že oproti starodávné stavebnici SAS JEEPu ,kterou stavím já,Tamka udělala výrazný pokrok.Podvozek vypadá zdařile a dokonce to má i motor 8-[

Proti staré tamce je to o 1000% posun dopředu(celkově i detailně) ale i ze stařečka se dá postavit pěkný kousek(a Ty si toho dobrým příkladem,hraješ si s tím pěkně)motor bez doplnění je jen torzo,mám v plánů udělat funkční otvírání haupny,proto práce na motoru jinak při zavření tam opravdu není nic vidět 8)
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod zdesko » 11 říj 2009, 20:52

..super stavba..! Jen bych se chtěl malinko pozastavit nad Greenbaronovou větou,abys nezapoměl udělat zatížená péra.. :x No,nevím,nevím..v měřítku 1:35 je model titěrný a zatížení plně naloženého auta takřka neznatelné.. :-k Proč..? No protože Jeep měl enormě tvrdé pérování..! Když se začal testovat pro stavbu Rotabugy anebo Fleepu,tak se házel s nákladem odpovídající váze osádky a vírníkové nástavby z výšky 2,35m a chtělo se po něm,aby vydržel 4g..podle výpočtů udělaných na základě těchto pokusů se zjistilo,že by vydržel 11g..!! Viděl jsem hrozně hezky postaveného SAS Jeepa,ale s frňákem nahoru se zadníma kolama zalezlýma do podběhů.. :wink: To je prostě blbost..! Na plně naloženém Jeepu to zatížení je vidět vcelku minimálně.. :-k Viz fotky..i když ten veteránistický veze pravděpodobně jen atrapy.. :-k A ještě jednu otázku mám..a to proto,že si tentokrát vůbec nejsem jistej..: Vidím,že máš dlouhý výfuk..natažený až dozadu..což jsem sice viděl..ale jen na restaurovaném autě.. Třeba se pletu..nebo o tom asi vím méně..ale domnívám se,že válečné originály měly výfuky ukončené a tedy do boku vyvedené pod sedadlem spolujezdce..? :-k
Přílohy
MB2_BritABJeep20mmCannon.jpg
MB2_SAS-03.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 11 říj 2009, 21:03

Nad tím zatížením per jsem taky uvažoval a dospěl jsem ke stejnému závěru :-D a ta úprava výfuku-SAS měly v těch místech další nádrž(pod spolujezdcem)na fotkách tam nikde výfuk nevidím a tak si myslím,že nějaká taková úprava byla možná,svod dozadu je asi nejmenší a nejjednodušší úprava :-k
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod zdesko » 11 říj 2009, 21:16

..tady je pro zajímavost ta fotka dlohého výfuku..až dozadu ho bohužel vyfocený nemám..a jak vidno,zůstal po celé délce na výfukové straně motoru..tedy prochází pod řidičem. Ale,jak říkám..myslel jsem si,že je to veteránistická úprava,aby mu to nekouřilo na srazech "do boudy".. :-k
Přílohy
MB2_14.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 11 říj 2009, 21:19

Moc pěkný detail ;-I takže je tato úprava možná 8)
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod greenbaron » 12 říj 2009, 07:03

Zkus ta pera vzadu snížit jen o trochu, stačí 1 mm, ne však víc, vidět je to pak na podbězích, resp. lemu blatníku ve vztahu k pneumatice. Nemám tendenci si schovávat všechny obrázky a kopírovat všechno, co kde potkám napsané, ale četl jsem vzpomínky, kde někdo popisoval, že Jeep se dal naložit dost na to, aby "tahal prdel".
"Přídavnou" nádrž pod spolujezdcem mám dojem poznáš podle toho, že jsou vidět na boku ty dva "nosníčky", zahnuté dospodu pod její těleso - vzhledem k tomu, že ty "nosníčky" na všech fotkách nejsou vidět, byl bych opatrný s konstatováním, že "SAS měly..." Tím chci říct, že to nemusí být pravidlo...
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou.
Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.

- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.

- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...
Uživatelský avatar
greenbaron
 
Příspěvky: 2174
Registrován: 27 říj 2006, 08:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod Jirka Zahradník » 12 říj 2009, 08:32

Já myslím, že to zatížení je zrovna vidět pěkně na té Zdeskově barevné fotografii, ale taky samozřejmě záleží, jesli je prázdná rezervní nádrž, nebo ne :)
Uživatelský avatar
Jirka Zahradník
 
Příspěvky: 922
Registrován: 03 lis 2005, 20:33
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod greenbaron » 12 říj 2009, 08:52

Přiložená kompilace fotografií zcela a bezeporu dokazuje naprostou neomylnost a nevyvratitelnou platnost Zdeskova tvrzení, že pérování Jepu v zásadě nijak (viditelně) nereagovalo na zatížení nebo dokonce přetížení jeho ložné plochy osobami a materiálem, a to ani několikanásobně... Samozřejmě je rozdíl v tom "vydržet" zatížení a "viditelně nereagovat" na zatížení.
Přílohy
Zatížené Jeepy porovnání.JPG
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou.
Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.

- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.

- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...
Uživatelský avatar
greenbaron
 
Příspěvky: 2174
Registrován: 27 říj 2006, 08:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod zdesko » 12 říj 2009, 18:39

greenbaron píše:Zkus ta pera vzadu snížit jen o trochu, stačí 1 mm, ne však víc, vidět je to pak na podbězích, resp. lemu blatníku ve vztahu k pneumatice. Nemám tendenci si schovávat všechny obrázky a kopírovat všechno, co kde potkám napsané, ale četl jsem vzpomínky, kde někdo popisoval, že Jeep se dal naložit dost na to, aby "tahal prdel".
"Přídavnou" nádrž pod spolujezdcem mám dojem poznáš podle toho, že jsou vidět na boku ty dva "nosníčky", zahnuté dospodu pod její těleso - vzhledem k tomu, že ty "nosníčky" na všech fotkách nejsou vidět, byl bych opatrný s konstatováním, že "SAS měly..." Tím chci říct, že to nemusí být pravidlo...


..tady souhlasím s Greenbaronem..na některých fotkách SAS Jeepů je jasně vidět původní krátký výfuk,vyvedený pod spolujezdcem.. Takže opravdu není pravidlem,že SAS měly dlouhé výfuky..
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 12 říj 2009, 18:58

zatížení zadní nápravy -bohužel už je model ve stavu kdy by to bylo dosti pracné a do toho se mě už opravdu nechce(věřím,že by to vypadalo určitě zajímavě :-k
výfuk-napsal jsem to špatně [-o< takže oprava při kompilaci palivové nádrže v místech spolujezdce musel být výfuk veden jinak a to nejspíše přímo dozadu na straně řidiče a tak jsem se to pokusil udělat 8)
Spíše další dotaz-v návodu je uvedena barva motoru a převodovky FX 5 flat green čili matná zelená je to opravdu předpisová barva pro US techniku :-k
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod zdesko » 12 říj 2009, 19:17

René,s motorama to není tak jednoduché..armádní předpis jako takový asi nebyl,protože pokud vím,tak své předpisy měly firmy..(nevím to z hlavy..ale tuším,že Ford,nebo GMC barvil motory šedou,údajně proto,aby byl včas vidět únik provozních kapalin)..ne Jeepech je opravdu na motoru hodně dílů barvených zeleně,,ale hodně dílů zústává v přírodních barvách.. A tak Ti přidávám pár náhledů na motor,aby sis mohl vyhrát..ovšem,není to fotka válečná..to je pravda.. :-k Pro zajímavost..dochovaný prototyp Forda GP (Ford PYGMY) má šedý celý blok,černé sací a výfukové potrubí,karburátor je hliníkový a vodní potrubí je zelené..tak můžeš porovnat s MB... :arrow:
Přílohy
MB2_eng01.jpg
MB2_eng02.jpg
MB2_eng03.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 12 říj 2009, 19:23

Díkes,mám též nějaké fota ze srazů(kde se to tak nezelení) takže to nějak spáchám 8) ono to stejně dopadne na closed už jsem jednou funkční pant na jeepa dělal a je to šalená práce,ale pro ten pocit.... :grin: :grin:
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod Jirka Zahradník » 12 říj 2009, 19:31

Udělej ho červený, to se hned tak nevidí. Jinak o motorech psal myslím Pavel Klouček v nějakém z Modelářů. Nebo se obrať přímo na nick PaKlo.
Uživatelský avatar
Jirka Zahradník
 
Příspěvky: 922
Registrován: 03 lis 2005, 20:33
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod Pavel Klouček » 12 říj 2009, 19:39

O barvách motorů jsem zatím do Modeláře nepsal, je to výhledově v plánu. Červený Jeepový motor jsem zatím neviděl (zatím jen od džímsového k větším kusům), původní barva materiálu u Jeepového motoru je druhá blbost. Ford GPW měl základ bloku v šedomodré, stejně jako všechny ostatní jednořadové Fordovy motory (V8 byly lahvově zelené), originál Willys pak měl blok v klasické Olive Drab. V černé barvě pak byly drobnější díly jako startér, dynamo, filtry, relé, chladič apod. U Willysů stříkali jako jeden celek celý podvozek s nápravama a motorem, pak prohnali sušárnou a dostrojili droboť a kastli, jsou na to i fotky na LIFE.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7433
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Willys Jeep SAS ETO 1944-45 1/35 Tamiya+Calibre35

Příspěvekod René Ernst » 12 říj 2009, 19:42

To jsou služby :wink: Pavle díky ;-I
Uživatelský avatar
René Ernst
 
Příspěvky: 4577
Registrován: 12 srp 2006, 05:07
Bydliště: Hradec Králové CZ
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 138 • Stránka 3 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY