Další továrnou, která se vrhla do nové soutěře byla Ducati. Stalo se tam v sezoně 2003, kdy po roce testů postavili svuj bajk proti konkurenci. Je nutné říct, že zaskočili všechny svou rychlostí a řevem Svojí motorky. Dokonce v 6. závodě slavili první výtězství, ovšem to bylo na delší dobu také jediné.
Jak to začalo?? Ducati přijala výzvu a vrhla se do projektu pro novou třídu. Ale jakou koncepci zvolit? Dvouválec by byl v rámci značky tradiční pojetí, ale v té době věděli, že by postupně na konkurenci neměli, přece jenom z více válců se snadněji získává výkon. Tak padla volba na motor Testastreta jako základ, ovšem ne na jeden, ale na dva spojené klikovkou, samozřejmě se i zmenšil objem jednotlivých válců, celkem na 989 Jelikož má motor 4 ventily na válec, tak v celém motoru se jich 16, odtud -sedici v názvu, což je italsky 16. Tradice ale velí v dalších věcech a to Desmodromický (odtud Desmo- v názvu) rozvod ventilů (nucené otevírání i zavírání) a v konstrukci podvozku na trubkový rám. U prvního prototypu byl na výfuku i tlumič, ale když se pro sezonu 2003 změnila pravidla (+10db na 130), zkusili ho sundat a stále hlukovou normu nepřekonali a navíc bez tlumiče byl motor výkonější.
Jezdci: V.Guareschi, T.Bayliss (po ukončené sezoně SBK)
Foto: první prototyp se zelenou Infostradou