Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 223 • Stránka 8 z 15 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15
  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod KnittlJ » 29 dub 2009, 13:14

Myslím že zprávy o prodeji Síbla jsou spekulace, muzeum jako takové exponáty prodávat nesmí dle zákona, může pouze exponát vyměnit za jiný exponát. Právě důležité části k rekonstrukci Síbla, tuším křídla, byly získány z Francie, výměnou za Avii B-33 která byla v depozitáři... kdyžtak mě opravte... na druhou stranu bych se potom co se děje s CS-92 bych se už nedivil ničemu.

No což, už s tím nikdo nikdo nic neuděláme, celé to ale na mě dělá dojem totálního diletantismu a neúcty k naší historii...tahle Kbelská "Turbína" s kříži nikdy nelétala, tak na ní nepatří, a to jí ještě takhle "upravují" před svátky našeho osvobození... skvěle načasováno!!! :?
V galerii:Sturer Emil
Sd.Kfz.11 + leFH18/40
Sd.Kfz.7+88mm Flak 36/37
GAZ AAA s čtyřčetem Maxim M4
Uživatelský avatar
KnittlJ
 
Příspěvky: 377
Registrován: 18 úno 2006, 16:54
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Petr Lukeš » 29 dub 2009, 14:19

Natřít Maxipsa Fíka napruhovano? Z večerníčku víme, že mluvicí pes je dobrý, ale mluvicí tygr ještě lepší.
A co příště? Strhnout historické dílny z roku 1919? To je ten nevzhledný podlouhlý baráček naproti pokladnám. Nebo přetřít "Spada"? Třeba na Guynemerův aeroplán? Vylepšit sprejem "Růžencovou slavnost"? Obložit Křížovou kapli jabloneckou bižuterií? ...
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Mirek glock Říha » 29 dub 2009, 14:36

Tolik histerie a proc vlastne? Tak mi reknete kdo z vas (co tu nejvic janci) ma tu CS92, coz je ceske vojenske oznaceni pro Me 262 (nemecke letadlo) postavenou v tech jedinejch spravnejch barvach?
Chodite aspon jednou rocne do Kbel? Fakt nevim o co Vam de? Rozhodne bude ta Me 262 (nic jineho to neni) zajmavejsi a atraktivnejsi v tom zbarveni co tu bylo prezentovano. Kbely NEJSOU jiz nejakou dobu muzem CS letectva (to by musely vyhodit F4, F5, Viggena a dalsi ). Ani nevime co bude za popisku u exponatu. To ze se obmnenuje marking na letadlech je bezne i jinde a nejanci se kvuli tomu. Podle me je na tomhle videt typicka ceska zaprdena malost.
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17882
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Luboš Tomík » 29 dub 2009, 15:10

...no právě. O tom jediném správném odstínu té šedozelené -RLM 02?, se vedou spory už léta.
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Hindman » 29 dub 2009, 20:15

Co se tyka odborneho postupu pri"renovaci",tak nemuzu zatim soudit(pracovni vytizeni),ale vzhledem k tomu,ze prace neprovadeji zapaleni fandove,tak s kolegy,s kterymi delame na vrtulnicich soudime,ze to nebude to prave orechove. Ale rad bych se mylil.
Hindman
 
Příspěvky: 1145
Registrován: 29 pro 2008, 21:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Petr Lukeš » 29 dub 2009, 23:41

Glocku: CS 92 je označení pro letoun německého PŮVODU vyráběný (krátce) firmou Avia. Je to Avia "na způsob" Messerschmittu. Mezi názvy Avia a Messerschmitt prostě nevkládám rovnítko. Celou dobu se vystavuje jako "CS". Jedno i dvoumístné "turbíny" představovaly pro naše letectvo bránu do proudové éry. Létaly u nás operačně. Bez předchozí průpravy je doslova krotili zajímaví lidé. Třeba Jiří Maňák. V leteckém muzeu nemusí být samozřejmě jen naše letadla. To, že tam najdu zahraniční protějšky našich aeroplánů mě nijak nepobuřuje. Do sporů o ten, či onen odstín se určitě pouštět nebudu. Historii letectví a věrohodnost exponátu nevnímám přes špičku štětce namočeného v barvě. Takhle se muzejnictví provozovalo v 19. století. Aby to vypadalo zajímavě. A ne jen muzejnictví. Podívej se třeba na malby Mikoláše Alše. Jak se "jeho" slovanští bojovníci oblékali, jakými zbraněmi vedli války...
Obměňování markingu se samozřejmě nezapovídá, ale musí to mít nějakou logiku. Pokud se vcelku nezajímavý kabát "Spitu" změní do podoby, v jaké aeroplán létal u 312. Sqdn a dostane původní seriál objevený pod nánosy barvy? Proč ne. Na to, že vězím ve dvacátých letech minulého století jsem se rozepsal až dost. A stydne mi voda ve vaně.
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Mirek glock Říha » 30 dub 2009, 06:15

To Petr Lukeš CS je cvičný stihač (jistě to víte). Označení písmeny nebylo jen pro německé letouny ale i pro lavočky, spity a jiné (i pro migy třeba S-104 a S-105). Na tom o jaký letoun se jednalo to nic nemění. Byl to Me 262. Navíc zazněl tu argument, ... že když máme jediní ten světový unikát (nemáme). Ale unikát čeho? Letadla S/CS 92? No to jistě jinde nelétalo. Jenže to tak nikdo nemyslí. (Ne)máme uníkát "švalbiny" což je ME 262. Němec jak poleno. Proto mne to nijak nepohoršuje, nevidím v tom svatokrádež a podobně. Navíc nevím jak moc je naše CS92 jiná než německá ME 262. Řek bych že bez nátěru to pozná tak jeden člověk ze sta. U S-199 to je jiná (a stejně tomu piloti říkali mezek ne avia).
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17882
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Milan Holzapfel » 30 dub 2009, 08:44

Glocku piloti mu říkali Mezek hlavně pro "mezkovité" chování během startu, kdy se díky použité vrtuli (a motoru) ještě výrazněji projevila jeho stranová nestabilita.
Nicméně naše Avia CS-92 (S-92) nikdy žádný jiný než čs. kabát nenosila. Nebyla vyrobena jako messerschmitt a tudíž německou kamo nemohla mít. Pracuji v muzeu a snahou při uchovávání sbírkových předmětů je zachovat mj. autenticitu předmětu. Což tento "cirkusový" přístup při přetírání nesplňuje. Aspoň ne z mého hlediska. Mimochodem nikdo neřekne, že MiG-15 pohání motor Nene, ale motor buď RD-45 nebo Klimov VK-1 dle verze. Stejně tak nebudeš říkat, že tvůj TV je Philips (i když pajšl a vzhled je navržen ve Philipsu), ale jako výrobce a značka na TV je uveden Grundig. (Za příslušné značky klidně dosaď jiné výrobce).
Ale jak už jsem napsal před tím, zas tak mě to nebere a mimochodem píšeme hysterie (to aby nedošlo k historické mýlce) =;
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5413
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Petr Lukeš » 30 dub 2009, 10:00

Souhlasím z Milanem. Muzejnictví a restaurování má pravidla, která postupně krystalizovala do dnešní podoby. "Cirkusové" pojetí je krokem zpět.
Na druhou stranu samozřejmě chápu, že expozice WW2 potřebuje po odvezení "Spita" přitáhnout něčím výjimečným...
Petr Lukeš
 
Příspěvky: 232
Registrován: 25 bře 2009, 11:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod bubákx » 30 dub 2009, 10:25

Víte že se chováte k historii stejně diletantsky jako pracovníci muzea? Jakto, že se nikdo nepohoršuje nad kamufláží třeba Lt-38 v Lešanech? Vždyť tam vystavený kus taky nemohl nést kamufláž v jaké je teď prezentován. Ale protože je to takzvaně jediná a správná kamufláž (rozuměj Československá) tak to tu nikoho nenapadne kritizovat. Třeba by bylo lepší, kdyby vystavovali jako doteď jen jeden Me-262, S-92, Me-92, S-262 nebo jak to chcete nazývat a tu druhou stejně zelenou nechali v depozitáři. Měli by jste být rádi, že uvidíte obě vystavené. To že jsou ještě dvě dvoumístné cvičné Me-262 je sice pěkné, ale kdo z vás by se jel podívat na Me-262 do JAR?
Tahle diskuze namá hlavu ani patu. [-( [-(
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Miško » 30 dub 2009, 10:56

To jsou mi věci.... a na Lavočku prej nemají..., chuděra opelichaná ...
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Mirek glock Říha » 30 dub 2009, 12:00

To Milan. Nemáš pravdu. Naše CS 92 byly smontovány (nikoli vyrobeny) z draků a náhradních dílů ME262. Přinejmenším u těch vraků se dá předpokládat že německé označení tam bylo. A Mezek je "nick" vyniklej z nazvu výrobce Bf-109 (aspoň tak sem to kdysi četl já). Muzejnictví není posvátná kráva. To by pak ten Spit co tam byl nemohl nést britské znaky (pokud vim tyhle IXe britské znaky nenesly ani na nanich naši nebojovali). Lavočka je totálne mimo (ale protože je to majetek NTM tak se s ní nic neděje) . Aero C3 je vlastně francouzské éro (tak jak to že nese naše znaky když je nikdy neneslo) atd..Takovejch exponátů je v našich muzeích tolik...Za tu hysterii omluva :wink:
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17882
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Borik » 30 dub 2009, 13:52

Pánové, měli bychom být rádi, že tento stroj bude ke shlédnutí. Lepší fiktivní kamo LWF než informace, že je v depozitáři. A pak jen diletantský dotaz, bylo by tak strašlivě drahé postavit repliku Spita? Asi tak jak kluci na Slovensku mají B.534 nebo holanďani Fokker G.1... Aby když jdu se synkem do muzea abych mu mohl něco ukázat... Dal bych přednost jednomu Spitu v muzeu, než tuctu Gripenů na obloze. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Česká armáda má bránit republiku a ne sloužit jiným zájmům v zahraničí za peníze z mých daní.
Bořivoj III.
Uživatelský avatar
Borik
 
Příspěvky: 677
Registrován: 28 črc 2004, 12:58
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod Tango » 30 dub 2009, 13:54

Si myslím, že by to asi bylo docela dost drahý. Přece jenom skořepiový trup je o dost náročnější než příhradovina potažená plátnem.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5188
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kbelská CS - 92 jako německá noční stíhací Me 262 B???

Příspěvekod jendam1 » 30 dub 2009, 14:07

Neprokousával jsem se celou diskuzí, tak mi promiňte pokud to tu už zaznělo. Můj osobní názor na podobné přemalovávání je jasný, letadlo tím ztratí svou autenticitu ,chcete-li historickou hodnotu. Podobných případů létá po světě mnoho, myslím si že je hloupost přestříkávat něco do jiné kamufláže byť třeba atraktivnější a se slavnou minulostí. Každé letadlo má svou historii a je dobře pokud se zachová takové jaké bylo.
MiG-21F F-5A L-39ZA Ha-200B Al-Kahira MiG-21MF 1/48
Uživatelský avatar
jendam1
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 21 srp 2007, 06:17
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 223 • Stránka 8 z 15 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kloubm a 16 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY