Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 25 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Mido21 » 25 dub 2009, 06:46

Nemáte někdo prosím nýtovací výkres na F4U -1A Corsair ? Soudruzi od Trumpeterů nejspíše považovaly nýty za buržoazní přežitek.

Díky všem
Michal
Uživatelský avatar
Mido21
 
Příspěvky: 76
Registrován: 29 črc 2008, 03:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Hansi » 26 dub 2009, 10:34

Na Corsairoch sa používalo bodové zváranie poťahu ...
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 26 dub 2009, 11:36

Aký máš mail? Scany sú príliš veľké a keď ich zmenším zmiznú nity.
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 26 dub 2009, 14:38

V Tife tuná na fóre asi neukazuje ikonku... Ale máš ich tam.
Přílohy
F4UDRAW_2.TIF
F4UDRAW_1.TIF
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Zdeněk Fabík » 26 dub 2009, 16:46

Už to tady padlo, Korzár nebyl nýtovaný!
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Zdeněk Fabík
 
Příspěvky: 1433
Registrován: 25 led 2006, 16:22
Bydliště: Děčín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 26 dub 2009, 21:41

Ale byl Zdeňku.
Corsair nýtovaný byl, ale pouze na pevné části VOP, SOP a křídle kde nebylo plátno, jestli mě řekneš že ne, tak se pořádně mrkni na fotky ,třeba warbirdů. Mého Corsaira jsi viděl onýtovanýho v Chodově na školení a neřekl jsi ani pumpička.
Trupové plechy byly bodově přivařeny na žebra, trup nýtovaný nebyl.

To Mido, můžeš tedy Corsaira onýtovat, ale vyhni se trupu. Kluci tě straší a neřekli celou pravdu. :grin:
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22615
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Mido21 » 27 dub 2009, 10:11

Děkuji za přiložené soubory i za polemiku jestli nýty ano či ne. I když mne ze všech kluků nejvíce straší ti kluci od Trumpeterů - tam, kde by nýty být měly (křídlo, VOP, SOP) tam není lautr nic, ale na trupu je okolo panelů naznačeno cosi co má rozhodně bíže k nýtům než ke stopám po bodovém vaření. Tak nevím... [-o<
Uživatelský avatar
Mido21
 
Příspěvky: 76
Registrován: 29 črc 2008, 03:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod shark » 27 dub 2009, 11:29

Tady se koukni: http://www.airwar.ru/other/draw/f4u.html
Na warbirdy bacha, bývají nýtované i tam, kde stroje z válečné výroby nebyly, páč vaření hliníku je náročná věc a při restaurování se to obchází nejtama.
Hlavně neonýtuj křídlo v místě plátěného potahu, to už jsem kdysi na jedné výstavě taky viděl.
"You don't have to apologize for the dress code when you are dressed in honor and courage." HM King Charles III. Volodymyru Zelenskému 2.3.2025
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Zdeněk Fabík » 27 dub 2009, 15:09

Martin Černý 'Černoch' píše:Ale byl Zdeňku.
Corsair nýtovaný byl, ale pouze na pevné části VOP, SOP a křídle kde nebylo plátno, jestli mě řekneš že ne, tak se pořádně mrkni na fotky ,třeba warbirdů. Mého Corsaira jsi viděl onýtovanýho v Chodově na školení a neřekl jsi ani pumpička.
Trupové plechy byly bodově přivařeny na žebra, trup nýtovaný nebyl.

Hele Martine, fakt jsem měl za to, že Corsair nýtovaný nebyl, kdysi jsem se o tom bavil s Dousínem. Na fotkách jsem nic nenašel, ale tam není vidět nic, aspoň ty co mám já.
V In action - v tom novějším, se píše, že byl z aerodynamického důvodu a úspoře hmotosti svařován "fuselage", což je trup. O křídle nepíší, což mo přijde trochu divné a nelogické :-k , že ne i křídlo (třeba to technologicky nešlo). Každopádně vypadá to, že máš opravdu pravdu.
Na Tvém Korzáru jsem nýty neviděl nebo prostě nezaregistroval - bylo tam osvětlení na prd a soustředil jsem se na finiš modelu, jinak bych vznesl dotaz na místě. Kdyžtak nahoď, prosím, nějaký snímek nebo odkaz, rád se poučím.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Zdeněk Fabík
 
Příspěvky: 1433
Registrován: 25 led 2006, 16:22
Bydliště: Děčín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 27 dub 2009, 20:55

Chalani neblbnite, KAŽDÉ CELOKOVOVÉ LIETADLO JE NITOVANÉ, ináč by sa rozpadlo. Dokonca aj na F 22 je vidno nity! Aj na krídle Mustangu P-51 (kde ich tmelili - schovávali!) je vidno nity. Jednoducho na každej kovovej mašine. A neonitovať Corsaira, ktorý bol zväčša (zhora a zdola) jednofarebný je v denešnej dobe [-X [-X [-X
Naposledy upravil Ivan Rohaľ dne 27 dub 2009, 21:17, celkově upraveno 2
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 27 dub 2009, 21:00

S kľudom onítuj aj trup, chalani si (podľa mňa) nevedia preložiť "bodové zváranie" - vyzerá to navlas ako níty - bodky na trupe v mieste dotyku diódy a plechu na rebre... Ináč si myslím, že to nie je úplne pochopené, kde tu vlastne v tomto prípade je použité bodové zváranie. Neverím, že to znamená úplne uplatnenie bodového zvárania plechu k rebrám konštrukcie (čo ináč robia níty a podľa mňa na Corsaire držia na trupe plech níty), možno že nejaké prechody medzi plechmi ale zvárať dural v roku 1941 to sa mi normálne nechce veriť, ani dnes to nikto (masovo) nerobí... Myslím si, že išlo o historicky prvé bodové zváranie duralu v letectve ale "at low scale" - v malom.
Naposledy upravil Ivan Rohaľ dne 27 dub 2009, 21:45, celkově upraveno 2
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 27 dub 2009, 21:33

Osobne mi to príde, že je každý plech po okrajoch prinitovaný k rebru a zvyšok je dobodovaný zváraním (alebo sú to pretmelené nity, čo ma napadá pri pohľade na krídlo, na ktorom je, ako iste uznáte, zjavne použitá tá istá technológia), aj keď niekde sú pre istotu pridané navyše aj nity (alebo všade).
Přílohy
pam_f4u_15.jpg
pam_f4u_12.jpg
pam_f4u_11.jpg
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 28 dub 2009, 06:21

Nechci zabřednout do diskuze o ničem ale Ivane rozdíl mezi bodovým svařováním a snýtované plechy pozná každý na první pohled. Není to stejné, i když to vypadá podobně.
Fotky jsi dal pěkný, ale já se nadále budu držet u Corsaira čistého trupu a nýtování na zbytku mašiny. :-D
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22615
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod Martin Jursa » 28 dub 2009, 12:48

neni jedno, ci je to nit, alebo bodovy zvar? 8) 8) 8)

ak je to vidiet, tak by bolo vhodne (v suvislosti s dnesnym trendom) to na model urobit a ukazat.
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin Jursa
 
Příspěvky: 9287
Registrován: 25 bře 2006, 23:23
Bydliště: www.modelshop.sk, Malacky, Slovak Republic
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nýtovaci výkres na F4U-1A Corsair

Příspěvekod shark » 28 dub 2009, 13:38

No jo, ale bodový svar nechť pak vypadá jako zmenšený bodový svar a nýt jako zmenšený nýt!
Takže na bodové svary hodně tupé kolečko! :grin:
A znovu- nebrat jako vzor muzejní a rekonstruované stroje!
"You don't have to apologize for the dress code when you are dressed in honor and courage." HM King Charles III. Volodymyru Zelenskému 2.3.2025
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 25 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], kloubm, Mirek Starý a 12 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY