JJ. BR50 a BR52 si jsou hodne podobne. Bezpecne se to pozna podle tvaru pisecniku a parojemu, tvaru valcove skrine a tady i predehrivacem napajeci vody nahore na dymnici. No, a navic mam doma knihu o BR50, kde je tahle fotka, mimo jinych, taky
Takže pár fotek, je to ještě nedodělané, chybí dolepit pár maličkostí, domalovat poziční světla a už to vypadá o fous lépe než těsně po sloupnutí masek nebo ne?
Tak jak se mi to po odmaskovani nelibilo, tak ted se mi to zase libi. Dojem provizorniho nateru je velmi realisticky. Kdyz uz je bila barva takhle odrbana, tak by si urcite zaslouzila v mistech, kde byla nasaknuta olejem, zazloutly nadech a na vrchu kotle zase zasedly nasech od sazi. Jeste, kdyz uz mas cerveny pojezd, tak pisecnikove trubky by mely byt kousek nad ramem az dolu taky cervene. Oproti tomu prubezna trubka parniho topeni, co jde v urovni podvozku na levem boku tendru, byla balena do izolacni tkaniny a byla tmava, cervene byly pouze jeji drzaky. Ale to uz je jen par hnidopisskych poznamek. Popral jsi se s tim velmi hezky
To Ondra: no jo barevně to má přesně podle návodu, takže opět špatně . S těma trubkama od písečníku už neudělám nic, to bych se tam nedostal štětcem a u toho tendru to opravím....Nejlepší na tom je, že ta trubka byla nastříkaná na černo a já jí přetřel na červeno(šmarjá to byla fuška) Tu bílou bych i zaolejoval ale nevím přesně kde by to tak mohlo být. Nechci se opět splést.
Bob 1 píše:Wow parádně stvárněná několik let odstavená lokomotiva
Ta bílá má být provizorní nátěr nekvalitní válečnou barvou navíc sehnanou přímo na místě(třeba v Rusku) a natřená štětkou na neomytý,zaprášený, mastný atd. povrch stroje. Jo a ještě je to focené na jaře a tudíš je nátěr starý cca 5 měsíců. To se pak nemůžeme divit, že je ta bílá tak "orvaná" že?
No psal jsem, že to ještě není hotové, nevím co jsi tou fotkou myslel, že by zaolejování? Neboj, oleje tam bude dost, nejde to všechno udělat najednou, na olej se chystám až nakonec
To Bob: Koukal jsem taky na tu Tvoji lokotku co jsi stavěl, moc zaolejovanou ji nemáš, tak teď nevím co jsi tou fotkou opravdu myslel, když by to nebyl ten olej tak mi to napiš, rád se poučím, nejsem žádnej expert na lokomotivy, stavěl jsem ji jen proto , že se mi líbila a po různých tancích je to změna
Promiň,byl jsem v domění že už to máš hotové.A taky promiň že jsem tak vyjel,ale lokomotívy jsou moje srdeční záležitost a toto by byla vcelku zvažná chyba. Ano měl jsem na mysli vodu+olej. Na toto jsem s úspěchem používal mastixovou fermež a silikonový olej. Na BR01 jsem kapalin dával opravdu hodně,ale tak že to nebyje do očí,můj foťák pro focení tohoto není uzpůsoben.
Tady na tom je vcelku vidět jak působí ta kombinace:
Vypada pekne Mozna to uhli mohlo byt na mensi kousky, ale v 1/72 se to blbe dela, ja vim. Na olej jsem si docela oblibil novy MIG udelator: http://www.michtoy.com/MTSCnewSite/supp ... -P410.html Dela se s nim fakt dobre. Jinak ta patina se mi ted zda docela primerena.
..Jindřichu,ještě mě napadlo,že při údržbě se vystříkávala dýmnice normálně vodou..ta pak tekla ven a následně i po rámu. Možná bys s tím měl počítat při patinování předku rámu.. Jo a říkáš,že je focená na jaře..tzn.že pilovala koleje v ruské zimě,tak by ty pluhy mohly být malinko víc ošusovaný..sníh je docela agresivní abrazivo.. Jinak je ta mašina neskonale hnusná..! Taková fakt agresorsky naverbovaná..co se mě týče,tak z ní mám pocit,že z ní jde strach.. ..to znamená,že model je úžasně povedenej..! Jo,a ještě k uhlí..já používám na jemném struhadle..(které je dostatečně hrubé.. )..nastrouhaný korek. Uhlí vypadá po nabarvení docela věrně.
Díky moc za kladné hodnocení, s tím uhlím ještě něco zkusím udělat, nemám ho přilepené. Je fakt, že jsem ho mohl mít menší, tohle by asi na lopatu nenaložil, i když jsem někde na nějaké fotce viděl poměrně velké kusy uhlí naložené v uhláku lokomotivy. Na ten olej od Miga jsem koukal, až budu mít cestu někam, kde ho mají tak si ho asi koupím, díky.
Tak jsem předrtil uhlí na menší kusy, aby se vešlo na lopatu a zaolejoval kliky. Moc se mi to nelíbí, asi s tím olejem ještě něco provedu(asi ho ještě vymeju, mám ho tam nějak moc