Pavle díky za odkaz. Zkusím napsat, ale s mojí bídnou anglinou nevím, nevím....Já už se samozřejmě na jejich stránky díval i dříve. Mají plánován konverzní set na Mk.XVI s dekály a resinovými částmi. Tak uvidíme, třeba v něm budou ty správný čtyřděrový kola. Taky jsem zaslechl, že se o nějakou nápravu ohledně směrovky pokusí Legato, ale zdroj je "jedna paní povídala". No každopádně už jsem do toho trochu "řízl" a prohloubil rytí na křídlech. Horní plocha je v pohodě, ale na spodku se rytí ztrácí dost hlavně u kruhových a menších krytek. Taky na přídi pod motorem je to potřeba opravit. Vůbec se Kubrtovi nedivím, že z toho byl rozčarovanej, ale nakonec se s tím statečně popral (a to nemá, Spitfiry, na rozdíl ode mne, rád ). Oddělil jsem reziny (jsou moc pěkný) od nálitků a po onýtování modelu se pustím do kokpitu. Stále dumám jak udělat ta kola (že bych použil ta s plným diskem a vnitřek vykuchal a doplnil samodomo diskem (tvar tedy není jednoduchý )?
Po týdnu malý pokrok. Pokusil jsem se vyrobit čtyřpaprskové disky. Je mi jasné, že nebudou tak pěkné a přesné jako odlévané, které pravděpodobně obsahuje konverzní set od Cammet ltd. viz. http://www.scaleworkshop.com/workshop/video54bg_1.htm a http://pacmodelscatalog.com/Merchant2/m ... y_Code=pcm , ale vyjdou poněkud levněji. Použil jsem odlévaná kola s plnými disky ze stavebnice, víčko od sýru Pribina (dnes už se bohužel dělá z průhledné folie), dutou stopku od lízátka ChupaChups, odpichovátko a nulátko. Pneumatiky kol mají sice špatný profil převzatý ze stavebnice Hasegawa - jsou z boku spláclé, ale to jsem neřešil. Plné disky jsem odfrézoval, pomocí nulátka a odpichovátka jsem vykroužil nové disky, vyřezal paprsky, které jsem nechal ve špičkách volné a pomocí zaobleného konce tužky s vhodným průměrem je vtlačil do odfrézovaných jamek. Pak jsem špičky odřízl pinzetou a pinzetou doohýbal paprsky. Středovou přírubu jsem doplnil středem vytaženým z trubičky od lízátka, matkou a "šrouby". Přilepil mezikroužek a připravený střed. Vše je lepeno Tamiya Extra thinn. Nakonec jsou doplněny výřezy s ventilky. Není to úplně ono, ale kola se čtyřmi paprsky to trochu připomíná Na vzorek na pneu jsem rezignoval
Přílohy
příprava
první prototyp, mezikroužek má příliš velký průměr
odlévané kolo s hladkým diskem není žádný zázrak (oproti tomu s pěti paprsky) a tak mi ho nebylo ani líto
disky jsou zatím jen položené, nutno zatmelit linku po obvodu levého disku, která vznikla sjetím odpichovátka při vykružování (mezikrouže jsem nalepil na nesprávnou stranu (uff) a doplnit závlačku v osce
Naposledy upravil Milan Holzapfel dne 07 bře 2009, 13:41, celkově upraveno 1
Už 16 let. 92% teenagerů poslouchá hip-hop, jestli patříš mezi zbylých 8% se zdravou myslí a hudebním vkusem,hoď si tohle do podpisu. http://www.modelyletadel.wbs.cz -můj amatérský web Love Spitfire !
Takže směrovka je vyřešena! Děkuji všem, kteří poskytli nebo nabídli pomoc!!! Práce pokračují pozvolna nýtováním a dorýváním paneláže. Plast je relativně dost měkký což je výhoda pro nýtování, ale přerývá se to už hůř (furt mi to někam ujíždí ). Zvažuji také otevření zbraňových šachet a výrobu zbraní (pokud byste věděli o vyráběných a u nás dostupných doplňcích dejte, prosím, avízo ) i když je mi jasné že, Hlaďův stroj SL628 v označení HL M-4 pravděpodobně zbraně nenosil, ale kdo ví... (sloužil ve škole pro mechaniky 1947). Zakoupil jsem též leptané klapky. Jsou sice na Hasegawu Mk.V, ale snad budou pasovat - bude to jen trocha sochařiny navíc .