Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Kamiony a těžká technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

DAF XF 95.480 far + Schwarzmüller TPA 2/E MEGA-DOKONČENO

Odeslat odpověď
Příspěvků: 638 • Stránka 9 z 43 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 43
  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod benes » 10 úno 2009, 13:02

Ahoj,
jestli se můžu připojit, tak pokud to bude Low-deck, tak ve předu musí být měchy a na 105 určitě. Pokud vím tak to slouží k dorovnání auta k rampě a ke srovnání max. výšky 4m. Když tak mě někdo opravte jestli kecám.. :-D
Uživatelský avatar
benes
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29 bře 2007, 07:41
Bydliště: ...kousek od Znojma :-)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 10 úno 2009, 14:48

Ahoj,
přední náprava bude na měchách jelikož se stejný podvozky používaji na vozidla s výměnou nástavbou kde je potřeba celý šasi zvednout do výšky.z vlastní zkušenosti u mercedesu jsem nic jinýho neviděl (valník,tahač) lowdeck
Doma se podívám měl bych mýt nějaké foto jak vypadá přední náprava na měchách u MB..
..co se týče velikosti měchu přední nápravy tak je stejný jako na třetí nápravě ale mají jiný zvon samozřejmě u MB,ale věřím že jiný výrobci to mají + - podobný
Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 10 úno 2009, 18:42

Přikládám slíbené fotky

Snímek 002.jpg


Snímek 003.jpg


Přední uložení stabilizátoru k rámu

Snímek 006.jpg


Zadní uložení stabilizátoru k nápravě

Snímek 007.jpg


Snímek 009.jpg


Ještě pár fotek přední nápravy
Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 10 úno 2009, 18:46

...a další

Snímek 008.jpg


Snímek 011.jpg


Snímek 012.jpg


Snímek 013.jpg


Snímek 014.jpg

Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 10 úno 2009, 18:49

...a přední měch

Snímek 010.jpg


Snímek 022.jpg


Snímek 023.jpg

Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod koubasek » 10 úno 2009, 19:29

Díky. Pavlušo, ty máš teda luxusní podklady na actrose [-o< [-o< . Už jak jsi mi tenkrát posílal ty fotky motoru, tak jsem :shock:
Mno a ty měchy udělám asi takto:
DSC08937.jpg
To modrý je měch :D
. Ten holanďan je má nejspíš taky tak :-k
Rozestavěno: Scania R560 Highline - Vápeník
koubasek
 
Příspěvky: 756
Registrován: 07 dub 2008, 10:21
Bydliště: Králíky (UO)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod koubasek » 11 úno 2009, 13:12

Tak jsem ještě zkoumal ty fotky, a nwm nwm jak to udělat #-o . Měchy budou teda na 1. a 3. nápravě stejný, ale když jsem jen tak na zkoušku nasasdil obě nápravy, zjistil jsem, že rám je ve předu tak o 3 až 5 mm nižší než na zadní nápravě, asi se italové trochu sekli :evil: . Ono to na tahači to není asi tak vidět nebo nwm. "Kolega" z holandska to vyřešil tak, že předek trochu zvýšil právě tím, že mezi rám a list. pružiny "nacpal" ten měch, ale ty list. jsou pak dost prohnutý. Přední nápravu bych měl podle těch výkresů asi nechat být a zadní by se měla snížit. Já asi vzříznu do podélníku díru a do ní zastrčím měch, aby ty list. nebyly tak prohnutý.
Beze jména.jpg
Detail z výkresu (přední náprava - rám a kolo)
Pak ale budu muset vyrobit ještě "pomocný rám" pod nástavbu, aby bylo dost místa nad zadníma kolama.
Update:samotná náprava
DSC08939.JPG
Na přední nápravé jsem pouzel upravil brzdy

Rozestavěno: Scania R560 Highline - Vápeník
koubasek
 
Příspěvky: 756
Registrován: 07 dub 2008, 10:21
Bydliště: Králíky (UO)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod mirazapletal » 11 úno 2009, 17:43

Doooooobrá práce :-) ale nebylo by jednodušší pokrátit ty vaky nez je zapouštět do rámu?tak ony se ve skutečnosti napouští a vypouští jak je potřebuješ, já bych možná trochu počkal s nějakým nevratným řešením. Možná totiž nakonec budeš ten předek zvedat, protože jinak budeš mít nárazník těsně u země. Když zas v zadu příliš vaky pokrátíš, tak se ti zas zmenší prostor mezi kolem a skříní, takže budeš muset mít vyšší ten pomocný rám ale to by zas neseděla skříň s kabinou (mohla by příliš trčet nad kabinu). Ale jinak je fakt že u těch tahačů moc rozdíly výšek nevadí, i ve skutečnosti rámy chodí do kopce nebo z kopce - podle toho, jak vysoko potřebuješ točnu. Není totiž nic jednoduššího, než zvýšit či snížit výšku rámu :-D
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod koubasek » 11 úno 2009, 19:04

Díky Míro.
Pokrátit je nechci, protože ta mezera mezi rámem a list. perem není moc velká, spíš si myslím že to tam bude řešený jako u toho Mercedesu. Zkoušel jsem tam tak dát ty měchy jak jsou na hnací nápravě a vůbec se tam nevejdou :( , ten holanďan je tam ale asi má, nwm je možný že to má správně :arrow: , ale moc se mi to nezdá, přeci ty "listy" nemůžou být tak moc prohnutý ne :?: Chtělo by to alespoň 1 fotku real. auta :)
A k tý výšce, byl jsem zvědavej jak vysoko bude nárazník, tak jsem to zkoušel (kabina je jen poslepovaná malířskou páskou) a je to vysoký dost, na low-decka až moc si myslím. Právě ten holanďan předek ještě zvýšil (oproti stavebnici) a vzadu to nechal být a pak mu tam vyšla ta nástavba bez pomocnýho rámu ( je to tak i na jeho předloze), asi má ta bedna ve vnitř potom víc než 3 metry. :-k
Rozestavěno: Scania R560 Highline - Vápeník
koubasek
 
Příspěvky: 756
Registrován: 07 dub 2008, 10:21
Bydliště: Králíky (UO)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod mirazapletal » 11 úno 2009, 20:15

No jestli má i skutečné auto pomocný rám (což asi ano, často je vidět "zajetá" guma v nádstavbě) tak by si ho měl mít taky a z toho plyne, že zadní nápravy bys měl snížit a předek je ve správné výšce. S vnitřní výškou bych si starosti nedělal, musí ti vyjít stejně jak jemu - když vezmeš 3metry, kolo, mezeru mezi podlahou a kolem to vše vyjde stejně jak bez pomocného rámu, tak s pomocným rámem. On jen má zakladní rám výše, což je vlastně špatně. A s tím předkem vepředu můžou být měchy úplně jiné velikosti než v zadu, když si třeba chceš zvednout předek, tak se listové pero určitě prohne, takže prohnuté výt může ALE když to vezmu kolem a kolem, tak když je tam opravdu malá mezera, tak ty vaky budou opravdu asi částečně z boku rámu jak u toho MB. Kdyby sis chtěl ty vaky vyfouknout - třeba do rampy - kam by se jinak asi vešly? Z boku je to pravděpodobnější.
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 11 úno 2009, 20:45

no já bych to viděl asi takhle...na přední nápravě vůbec nebudou pera,ale jen měchy nedokážu si představit,že by se auto zvedlo na měchách na max.výšku,to by to pero bylo prohnutý jak sviňa jestli by neprasklo.Pro představu na měchách se auto zvedne cca 20 možná 30 cm.
Když si vezmeš výšku auto 4m z toho odečteš 3m vnitřní ložný výšky zbyde ti 1m.Rám podlahy valníkový nástavby je cca 10cm +- dostaneš se na výšku rámu 90cm.Podle toho bych udělal výšku rámu modelu a přispůsobil tomu uložení všech náprav.Zadní náprava může být o kousek výš nad rámem to nástavbáři řeší obloukem na bočním okolku nástavby a nad kola nedavají podlahovou překližku,ale plech aby dosáhli co největšího místa na propérování kola.
Doufám že jsem to psal srozumitelně :uff:
Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod mirazapletal » 11 úno 2009, 21:31

Pavluša píše:no já bych to viděl asi takhle...na přední nápravě vůbec nebudou pera,ale jen měchy nedokážu si představit,že by se auto zvedlo na měchách na max.výšku,to by to pero bylo prohnutý jak sviňa jestli by neprasklo.Pro představu na měchách se auto zvedne cca 20 možná 30 cm.

Dovolím si nesouhlasit!!! listy přední nápravy jsou ve předu uloženy v čepu ale v zadu jsou uchycemy v pákovém mechanismu, který umožńuje značné výškové rozdíly. jen si vyzkoušej zvedat auto za něco jiného než pod nápravou a uvidíš o kolik se ti náprava prověsí, rozhodně 30cm není problém. namaluju obrázek :-) :arrow: :)
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod koubasek » 11 úno 2009, 21:47

Koukám jak se to tady rozjíždí :-D toto jsme zatím našel na netu :x(je to z nějáký e-shopu na nahrad. díly, ale i se zavěšením tam nic nenají asi :( )
729801_1.jpg

Naposledy upravil koubasek dne 12 úno 2009, 23:27, celkově upraveno 2
Rozestavěno: Scania R560 Highline - Vápeník
koubasek
 
Příspěvky: 756
Registrován: 07 dub 2008, 10:21
Bydliště: Králíky (UO)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod mirazapletal » 11 úno 2009, 21:56

pera vaky.JPG

Péra se samozřejmě můžou prohýbat, proto jsou to taky péra a jsou z pružinové oceli :-D
Jinak jak na to koukám na tu fotku spodku, tak ten rám podlahy tam je ale je zakrytý/asi izolovaný, takže máš hodně starostí ušetřených - stačí ti rovná podlaha a "díry" na kola :grin: žádný spodní rám :-D
Lepší medvěd na cibulce, než holub v hrsti :-)

Rozestavěno: Škoda 706RTO stěhovák viewtopic.php?f=158&t=28535
Uživatelský avatar
mirazapletal
 
Příspěvky: 235
Registrován: 24 led 2008, 09:41
Bydliště: Zlín
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: DAF XF tandem (far) low-deck

Příspěvekod Pavluša » 13 úno 2009, 14:34

ty brďo nevím kam se poděli ty fotky zadní nápravy :shock: ,ale tam bylo pěkně vidět jak je nad kolem uděláný místo na propérování kola.

Míro : Koukal jsem na ty tvoje náčrtky př.nápravy asi by to takhle mohlo fungovat,ale i přesto si myslím že tam jsou jenom měchy (můj názor)
Pavluša Pce
Uživatelský avatar
Pavluša
 
Příspěvky: 270
Registrován: 08 kvě 2008, 08:42
Bydliště: Pardubice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 638 • Stránka 9 z 43 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 43

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY