Char 2C Prototyp a následná 300 kusová serie tohoto těžkého tanku objednán v továrně FCM v roce 1916-1917. Po ukončení války v roce 1918 objednávka snížena na 10 tanků. Tank dlouhý 10,27 metrů,vážící 96 tun byl vyzbrojen 75 mm kanonem v hlavní otočné věži,7,5 mm kulometem v zadní malé věži. Dalši stejné kulomety se nacházely ve sřílnách po jednom v přední část trupu a v bocích.Osádku tvořilo 12 mužů. Všech deset tanků zařazeno k 551.těžkému tankovému praporu,který byl již vyzbrojen tanky Mk V. V roce 1926 je 551 prapor zrušen a tanky jsou zařazeny k 511 tankovému pluku.Začátku druhé světové války se dočkalo sedm tanků.Ty jsou před napadením Francie v rychlosti modernizovány. Modernizace se týká motorů,zesílení pancéřování,a vnitřního vybavení. 12.června 1940 dostává prapor rozkaz k přesunu na frontu. Tanky jsou navagonovány na specialní železniční podvozky a odjíždějí do oblasti bojů.Přesunu se nezůčastní tank č.95,který zůstává v Manville. Tank č.92 zůstává pro poruchu v Piennes. Zbylých 5 tanků dojede na nádraží v Landres. Zde se stávají kořistí postupujících němců. Některé z nich posádky poškodili. Nepoškozený tank č.99 je odvezen ke zkouškám do Kummersdorfu. Ještě k označení tanků: čísla jsou 90-99 a jména Poitou, Provence, Picardie, Alsace, Bretagne, Touraine, Anjou, Normandie, Berry a Champagne. Dvacátá leta,tanky ve stavu 551 těžkého praporu.Fota: