Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ What if...
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Československé letectvo 1940

Odeslat odpověď
Příspěvků: 4293 • Stránka 140 z 287 • 1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 287
  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod ujík » 15 zář 2008, 07:31

Jako obvykle 8) , člověk tu přes víkend není a zas pár stránek navíc :shock: . Takže po přečtení musím konstatovat: nadherné kresby =D> =D> =D> [-o< [-o< , parádní story =D> =D> =D> [-o< [-o< , prostě paráda :D :-D :D
2020 hotovo: Bf 109G-6/R6 (Tamiya 1/72) - Ital , Bf 109G-10/U4 (Finemolds 1/72) - MKHL
2019 hotovo: Bf 109G-6 (Tamiya 1/72) - MKHL
Uživatelský avatar
ujík
 
Příspěvky: 15306
Registrován: 02 úno 2007, 18:25
Bydliště: Hlinsko v Čechách
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 15 zář 2008, 08:01

nebudu se rozepisovat, ale opět plodný víkend, super pánové =D> =D> =D> [-o< [-o< [-o<
to Raptor: pošli mi prosím tu PM s adresou, ať ti můžu poslat ta DVD, a napiš mi kdys to odesílal, protože jsem zatím nic nedostal 8-[
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 15 zář 2008, 18:35

Jako "šturman" 354.zvláštní vrtulníkové letky (viz chlívek COBRA CUP) mám tu čest předvést další stroj této jednotky...

Pro neznalé: tato jednotka se (doufám) vyskytuje v "Raptor-Univers".Jednotka je složena výhradně ze západních kořistních strojů.Jako hlavní bojová síla této jednotky slouží stroje AH-1 několika verzí,techniké zabezpečení na předsunutých základnách a přesun materiálu a personálu zajišťují stroje UH-1 verzí B/C/N,stroje Puma a Lynx a podpůrné a kurýrní strole Gazelle...
Největší "rozkvět" této jednotky nastal hlavně po "Listopadové válce",avšak jednotka jako taková byla sformována již dříve.

Představený stroj náleží k technickému roji této letky.Palubní číslo 8301 je v barvě černé,výsostné znaky na bocích a střeše jsou poněkud většího rozměru pro snazší identifikaci.Z téhož důvodu nese pomocná VOP stylizovanou československou vlajku z obou stran.
Co se emblémů týká: Indiánskou hlavu namalovali členové pozemního personálu jako upomínku jména vrtulníku (oficiální verze),pravda je však taková,že se jedná o "osobní kočár" náčelníka technického roje jednotky.
Kravská lebka na přídi upomíná na jednu příhodu z počátků létání tohoto sroje v našem letectvu.Z důvodu poklesu tlaku oleje v reduktoru byla osádka nucena přistát na pastvině krav nejmenovaného JZD v jižních čechách.Poté,co motor stroje utich posádka vystoupila,zmatené krávy se vrátily a "nešťastnou" osádku od stroje zahnal býk,zřejmě poněkud rozladěný nezvanými hosty.Škodolibost pozemního personálu vedla ke zmíněné "malůvce" a překřtění stroje na "Lovec krav".... :arrow: :P :P :P :P

P.S. tento stroj se pokusím spáchat i v modelu.Totéž se týká Gazelle,pokud se mi teda podaří "spáchat" nové skla z fólie...schéma bude časem... :-k ....doufám... :arrow:
Přílohy
UH-1 B-CS.png
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 15 zář 2008, 20:14

nejnovější zprávy od 354.zvl......
Údajně se má jednotka rozšiřovat na velikost brigády...po Listopadové válce se podařilo dát dokupy nějaké AH-64 Apač,testy ve VZLÚ proběhly,tak PRÝ mají přijít k jednotce...ALE..... :-k :-k :-k :-k :-k
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 15 zář 2008, 20:43

a nedám pokoj a nedám pokoj....
Další stroj technického roje 354.zvl.vr.letky....

SA-330 Puma...
Jelikož velení po listopadové válce začalo "poněkud tolerovat" malůvky na strojích (KONEČNĚ se zjistilo,že zvyšují morálku),došlo k zajímavé situaci.Na dveřích nákladového prostoru všech u nás používaných Pum se objevily stylizované hlavy pumy.Vrtulník čísla 8905 pilotoval nejčastěji npor. Tomáš Stolička.Díky tomu někdo z pozemního personálu na levý bok za nákladovou kabinu namaloval barovou stoličku.Pilot si nechtěl "zadat",tak za pomoci skupiny kamarádů - plastikových modelářů - doplnil zmíněnou stoličku kresbou "lepé děvy" .... :P :P :P :P
Přílohy
sa330-2.png
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 15 zář 2008, 22:47

Jak už bylo dříve řečeno, západní mocnosti projevovaly již od konce druhé světové války eminentní zájem na provádění leteckého průzkumu nad Československem.V prvních fázích průzkumu byly na průzkumné mise nasazovány zejména výškové strategické průzkumné letouny a zejména v oblasti pohraničí se od roku 1950 začaly objevovat i lehké bombardéry a stíhací letouny upravené pro taktické fotoprůzkumné mise.Protože však jejich nasazování představovalo značné riziko střetu s československými stíhači, bylo v roce 1976 rozhodnuto do průzkumu nasadit lehké vrtulové letouny, které měly létat ve výškách nedosažitelných pro řadové stíhací letouny československé PVOS.

Pro nasazení v Evropě proto byly vyčleněny zkušené jednotky přesunuté do NSR z Vietnamu.Na letiště v Norimberku tak 12.3.1977 po lodním transportu z Antverp přelétly letouny O-1 Bird Dog a O-2A Skymaster 19th TASS, která během Vietnamského konfliktu operovala z letecké základny Bien Hoa. Po etablování v Norimberku zahájily 27.5.1977 lety nad Šumavou s cílem provádět taktický průzkum prostředků PVOS a jednotek ČSLA.V jejím úsilí ji od 30.6.1977 začala podporovat 20th TASS, která byla po pobytu v Da Nangu přes Filipíny přesunuta na letiště v Regensburgu přičemž v nastávajících akcích měly její modifikované letouny OV-10 Bronco provádět převážně radiotechnický průzkum a výsadky diverzních jednotek za hranicí Československa.

Protože letectvo ČSLA nebylo připraveno na boj s takto speciálními jednotkami (některé prameny však naznačují že zkušenosti s bojem s letouny FAC nabyly některé posádky letectva ČSLA již v roce 1965, není však známo kde), trvalo chránění FAC až do 9.10.1977 kdy se kpt.Miroslavu Fišerovi a npor.Jiřině Markové na letounu L-39ZA podařilo v prostoru Holýšov palbou z kanonu GŠ-23 poškodit letoun O-2A #68-11139 z 19th TASS pilotovaný maj.Gregorym „Stalker“ Murrayem, který s letounem nouzově přistál do strniště poblíž Velkého Mahalova přičemž utrpěl lehké zranění na hlavě.

Zatímco maj.Murray byl 16.10.1977 předán zástupcům USAFE, letoun byl namístě rozebrán a přepraven k 51.LOZ na letišti Plzeň-Líně kde byl opraven do letuschopného stavu a 2.1.1978 jej npor.Karel Bouček přelétl ke zkouškám VZLÚ na letiště Praha-Kbely.Zde se podrobil zevrubným letovým zkouškám, které byly zakončeny v březnu 1979 načež byl letoun přelétnut do Kunovic, kde byl přestavěn pro potřeby speciálních operací.
Přestavba byla zahájena 5.4 1979 podle návrhu konstrukčního týmu ing.Stanislava Koukala a ing.Davida Altera.

Z kokpitu byla demontována čtveřice sedaček a zaslepena zadní čtveřice oken přičemž do uprázdněného prostoru byla nainstalována palivová nádrž o objemu 500 litrů, zařízení pro radioelektronický průzkum RZP-130 (sestává se z radiotechnické odposlechové aparatury EA-5, desetikanálového nahrávače MAG-4S a pasivního vyhledávacího zařízení FI-9) a bloky elektroniky REB zařízení RBF-3A-2.Přístrojová sekce byla oddělena přepážkou s průlezem ve středu a kolejnicemi pro dvojici katapultážních sedaček KP-5 s pyrotechnicky odhazovatelnými kryty ve stropě kabiny.Levý pilotní prostor byl doplněn o kolimátorový zaměřovač Meopta ORP-5F umístěný nad palubní deskou s integrovaným voličem zbraňových systémů (zaměřovač lze přepnout pro režimy střelby hlavňovými zbraněmi, neřízenými střelami a řízenými střelami, ovládače střelby a přepínač režimů zaměřovače byly integrovány na řídící páku), radiostanicí PRP-6 a původní palubní přístroje byly vyměněny za přístroje kalibrované v metrických mírách a doplněny o výstražné tablo systému SRO-2 Sirena.Pravý pilotní prostor byl kompletně zbaven letových přístrojů přičemž jejich místo zabraly ovládací systémy radioprůzkumného zařízení RZP-130, navigačního zařízení Luna a obrazovkou pro přímé snímání z podvěsných fotoprůzkumných kontejnerů.

Původní motory Continental IO-360-A byly nahrazeny výkonnějšími motory Walter PR-1200 o výkonu 250hp (beze změny tvaru krycích plechů) přičemž k přednímu motoru byl připojen synchronizátor pro střelbu z dvojice synchronizovaných kanonů NR-23 (zásoba munice 200 granátů na zbraň), které byly nainstalovány pod motor na lože zavěšené na přední přepážce kabiny posádky.

Nosná plocha byla konstrukčně zesílena a byly do ní nainstalovány čtyři spoilerové aerodynamické brzdy pro zkrácení dojezdu a stávající křídelní palivové nádrže byly opatřeny samosvornými obaly.Pod vnější části křídel byly namontovány čtyři univerzální závěsníky BD3-60-23K1 s redukovanou nosností 250kg (umožňovaly podvěšení kanonových kontejnerů 9-A-669, UPK-23-250 a SPPU-22-01 (s možností programové střelby v obou směrech), raketových bloků UB-16/57 a UB-32/57,neřízených střel S-24 (s příslušným adaptérem), tříštivých a zápalných pum do hmotnosti 250kg a fotoprůzkumných kontejnerů FKP-29 )a dva závěsníky PD-82-8 (umožňovaly podvěšení dvou střel R-3S s příslušnými adaptéry).Do koncových oblouků křídla byly nainstalovány dvě kazety s klamnými cíli ASO-2V a antény systému SRO-2, které byly zároveň nainstalovány i do náběžné hrany křídla kde doplnily antény systému RZP-130.Nosníky vodorovné ocasní plochy obdržely každý po dvojici kazet ASO-2V s výstřelem směrem dolů.

Přestavba letounu byla dokončena 17.12.1979 a letoun byl po pozemních pojížděcích testech zalétán 8.1.1980 posádkou mjr.Hugo Vojtíšek a mjr.Alois Mrkvička.Po ukončení zalétávání byl letoun předán k 3.letce zvláštního určení na letišti Cheb kde byl používán k hloubkovým průzkumným akcím nad NSR.Po zrušení 3.lzu v říjnu 1987 byl letoun jako FAC přidělen k 354.zvl na letišti Stříbro, kde se při jeho řízení vyjma stálé posádky mjr.Miroslava Nekudy a kpt.Heleny Lyčkové vystřídala celá řada dobrodruhů a podivných existencí svolných s touto polorenegádskou jednotkou podnikat na kořistní technice zvláštní operace v týlu nepřítele.7.9.1989 však byl letoun poškozen při nočním přistání a jeho oprava se protáhla až do března 1990.U 354.zvl letoun nakonec zůstal až do října 1991 kdy byl předán k nově vytvořené 8.zzl na letiště Pacov kde spolu s letouny L-200SBR létal až do 5.11.1993 kdy se nevrátil z průzkumné mise do prostoru Wolnzach.Trosky letounu ani těla posádky, kpt.Sylvie Kadečkové a npor.Viléma Rychlého nebyly nikdy nalezeny.

Kamufláž letounu:
Letoun byl v průběhu služby u USAF/USAFE opatřen standartním nátěrem světlou šedou barvou na všech plochách s černým polem proti oslnění před čelním štítkem kabiny.

Při přestavbě byl letoun opatřen celkovým lesklým černým nátěrem s červenými popiskami a standartními československými výsostnými znaky.Později, v průběhu služby u 3.lzu letoun navíc obdržel na příď červeno-bílou žraločí tlamu s černo-bílýma očima.Krátce po převzetí letounu 354.zvl byla na horní plochy aplikována šestibarevná oblá kamufláž dvou odstínů hnědé, dvou odstínů zelené a dvou odstínů šedé barvy na horních plochách přičemž černá barva na spodních plochách a na svislých ocasních plochách zůstala zachována stejně jako žraločí tlama na přídi.Na levé dveře potom byla rtn.Gustavem Jirmusem namalována kresba převozníka Chárona a svislé ocasní plochy obdržely bílé lebky se zkříženými šavlemi po vzoru pruských husarských vlajek.Celá kamufláž byla potom přetřena před nástupem k 8.zzl kdy letoun obdržel na horní plochy dvoubarevnou, hnědo-zelenou kamufláž doplněnou o tmavě šedé spodní plochy.
Naposledy upravil Raptor dne 15 zář 2008, 22:50, celkově upraveno 1
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Raptor » 15 zář 2008, 22:48

Panthere, jen poněkud tolerovat?Vždyť už před listopadem byla půlka československého letectva jak létající cirkus (zbytek pilotů neměl dost fantazie :)).
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 16 zář 2008, 07:41

dobrá story Raptore =D>
to Panther: vrtulníčky jo dost dobrý =D> , ten apač mě čeká :P
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 16 zář 2008, 14:59

no jo,Raptore....vem si třeba "jednadvácu MF"...obtisky byly kdysi v ABC.... kočka v plavkách a nápis Pardubice 1989.....jak to zmerčil generál Remek,tak autory chtěl nechat zavřít :-k :-k :-k :-k

to Karlík: chceš kamo,nebo si uděláš vlastní? na toho "Vinetůa" myslím... :P :P
Jinak pokud je známo,tak první dva zařazené Apače měly přezdívky "Vinetou" a "Ilči"... :arrow:
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 16 zář 2008, 15:24

bych poprosil kamo na yndyána :grin: :grin: :grin:
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 16 zář 2008, 15:57

Oukydouky,tavárišč :P :P :P

Už se na tom pracuje :P :P :P

P.S. pokud bys úpotřeboval nějakou literaturu na Apače,tak jsem právě něco zahlédl na fárpoště...tak 3 - 4 knížky...minimálně
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 16 zář 2008, 18:22

Vot podarok dlja tavárišča Karlika.... :P

Kdyby Ti na tom něco nesedělo nebo chybělo,tak dej vědět...zajistíme promptní nápravu... :arrow: :wink: :wink: :P

P.S. je dost možné,že místo zelené je původní U.S. tmavá olivová :-k
Přílohy
AH-64 A-CS.png
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod Randalf » 16 zář 2008, 19:10

Tak to já už mám Apače vyřešeného 8)
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=124&t=21802
Roman Randalf Kresta
Beskyd model kitshow
Uživatelský avatar
Randalf
 
Příspěvky: 8601
Registrován: 31 led 2005, 13:56
Bydliště: Kopřivnice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod PantherG » 16 zář 2008, 19:21

no jo...já vim...už prvně sem Ti ho chválil....jenže ten Tvůj není "kořistní z Raptor-Univers" :P :P :P

ale parádní je taky =D>
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Československé letectvo 1940

Příspěvekod karlik » 16 zář 2008, 20:05

díky pane docente, nejdřív jsem četl SZ, super kus, spolu s hadem se budou vyjímat ve whatif vitríně :twisted:
Uživatelský avatar
karlik
 
Příspěvky: 3450
Registrován: 07 črc 2006, 11:53
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 4293 • Stránka 140 z 287 • 1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 287

Zpět na What if...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY