Academy je přebalený Hobbycraft... neváhej a jdi do Eduardu - rozdíl 15 let je vidět na první pohled, i v sestavitelnosti i ve věrnosti... teď ho tuším budou Edíci znova vydávat ve Weekendu, dokonce v kamo Dolgušina (ten co je v Academce - šedý s červenobílýma pruhama na ocase)
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun! ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Eduardí čtvrtkovou Lavočku právě stavím viewtopic.php?f=57&t=24688 a potřeboval bych radu. Nějak si nejsem uplně jistej jakým způsobem se otvíraly kryty motoru.Jestli se to odklápělo směrem nahoru /na snímcích je patrný pijanový pant/ anebo se snímaly celé.Pokud se najde znalec byl bych vděčný, nerad bych tam udělal nějakou ptákovinu.
To jo, nahoru se to otviralo kolem toho zavesu. Kdyz byly panely zavreny, tak na spodku byly jako spoje dva rychlozamky. Nektery vykresy to ukazujou. Tady je docela zajimavej clanek (uprostred stranky) o tom, ze La-5 a La-5F mely predek trupu kolem motoru ve tvaru cibule (takze takovy zavesy na kryty nebyly mozny) a az La-5FN a La-7 mely cumak ve tvaru valce s temi pianovymi panty: http://vvs.hobbyvista.com/Research/SAFF ... /index.php Nejak jsem nenasel fotku La-7 s otevrenym motorem takze nemuzu zasvedcene tvrdit pod jakym uhlem to bylo otevreny, ale urcite nektery ze znalcu to poskytne. Mimochodem, model vypada zatim moc dobre. Jak moc z te vnitrni konstrukce zani casti trupu bude nakonec videt?
Díky za informaci, předpokládal jsem,že to tak bude,ale fotku,ač je všude lavoček pomněrně dost,s otevřeným motorem při běžné údržbě taky nemám. Jo a ta vnitřní konsrukce, noto je spíš o vědomí že to tam je.Ikdyž něco kokpitem a tím atevřeným deklem vzadu vidět bude.
Ano, motorove dekle sa otvarali skutocne nahor. Pri La-5FN sa este zalamovali a opreli o kapotu. Pri sedmicke sa zrejme otvarali cele. Je zaujimave, ze som nikde nenasiel ani jedno foto na La-7 pri revizii motora a len jeden obrazok na La-5FN. Jediny krat som to videl rozkreslene v starom L+K v modelarskej sekcii. Podarilo sa mi to konecne vyhrabat tak vam to sem vykladam. Plus zaber z publikacie La-5FN od MBI. Je tam vidiet aj pod akym uhlom to bolo otvorene - teda pokial verime tomuto vykresu lebo som si to nemohol overit nikde inde. Ale L+K bude zrejme zdroj pomerne vierohodny.
Přílohy
„Národ, ktorý zabudne na svoju minulosť, nemá budúcnosť.“ W. Churchill
To jsou moc pekne podklady a modely poplatne sve dobe (1974). Mam jen obavu, ze tehdy tam panove museli dost improvizovat. Kdyz se kouknete na vykres te La-5UTI zepredu, tak by jste si mysleli, ze kryty magicky trcely ve vzduchu jako krovky nejakeho brouka. Podle fotky je ale jasne, ze se pri otevreni opiraly v te spodni casti. Neco podobneho muselo byt i u La-7, nejspis operna tyc nebo neco. Taky si myslim, ze ty 2 kovove pasy kolem motorovych krytu byly ocelove obruce opatrene utahovacim sroubem a pred otevrenim krytu se musely jednoduse sejmout z letounu a polozit nekam stranou. Ta posledni fotka by tomu dost nasvedcovala.
Na trochu nostalgickou notu: Jake to tehdy bylo modelareni, kdyz instrukce ke konverzi zahrnuje: "motor a vyfukove potrubi vyrobime podle obrazku" nebo "kridla vyrobime nova z plastikove desticky tloustky 3mm".
Ano, boli to krasne casy skolacke ked sa zo sady zakladnych farieb Unicol alchymisticky miesali "autenticke odtiene" Ale spat ku teme. Ano, motorovy kryt bol stahovany kovovymi obrucami - podobne ako aj pri polikarpovoch rodiny I-15, I-153. Na snimke havarovanej Lavocky je vidiet ako sa pas pri naraze uvolnil. Kresbu v L+K beriem s tym, ze autor dobre znazornil klby plechov ale nevedel ako presne kryty na seba dosadali, kedze sa asi nezachovala ani jedna Lavocka 5FN, knih bolo malo a internet este neexistoval. Na svoju dobu bolo znazornenie rezu trupom, system klapiek a inych detailov pre modelarov doslova maly zazrak.
Přílohy
„Národ, ktorý zabudne na svoju minulosť, nemá budúcnosť.“ W. Churchill
Presnejsie na I-15bis a I-153 Cajka - na snimkach je dobre vidiet upinacie motorove pasy. Zrejme boli casto prestriekane kamuflaznou farbou tak na snimkach nie su vzdy tak zretelne.
Přílohy
„Národ, ktorý zabudne na svoju minulosť, nemá budúcnosť.“ W. Churchill
Páni kolegové díky moc za podklady, to hlavní jak se ty kryty vlastně otvíraly to zcela objasňuje, a určitě to bude užitečné i pro spoustu ostatních modelářů.Nejsem si jistý, protože koupi zatím jen plánuji, ale ta La-5FN od Zvezdy taky to otvírání nemá nějak dořešené.
Zdravím.na You Tube se nachází dobové video z předváděčky nového stíhače.Jmenuje se to la7 Lavochkin..bohožel sem neumím vložit přímo adresu odkazu ..ale je tam vidět,že u "sedmičky" se vyklápěly celý poloviny nahoru.Jen ty dekly byly bez výztuh,tak se chovaj jako by byly z papíru...prohejbaj se směrem k prstenci motoru