bitaxe píše:to Alron, no pokud něco "mýtí" někdo tak profláknutý svými "znalostmi" jako jsi ty, je to opravdu přínos![]()
Pokud jde o Zimmerit, důvodů bylo zřejmě několik, jednak to že útoky příložnými náložemi byly spíše vzácné, dále uvedné zvýšení váhy, ale hlavně němcům docházel materiál na výrobu, konkrétně šlo asi o Polyvinylacetát. Velkým problémem asi bylo i poměrně zdlouhavé nanášení které zpomalovalo výrobu (nanášelo se ve dvou vrstvách, ručně - pokusy o nanášení stříkáním se nezdařily - a následná nutnost vytvrzování, celkem to u jednoho stroje to zabralo řadu hodin) prodloužení výroby bylo dle názoru inženýrů od firmy Henschel zřejmě důvodem pro zrušení (byli vyslýcháni brity). Nárůst váhy byl sice zajímavý, ale na spotřebu měl sotva vliv, pro Tiger I bylo potřeba 200kg Zimmeritu, pro Panther 160kg, pro PzIV 100kg a pro StuGIII 70kg. Pokud si uvědomíte jaké % z celkové váhy to je asi si i uvědomíte že to na spotřebu vliv nemělo (i to je fáma). Co se týče hořlavosti, Zimmerit byl ředěn už uvedeným Polyvinilacetátem který je hořlavý, hořlavá část se ale odpaří v procesu tvrdnutí, z vlastní pasty je hořlavé plnivo kterým jsou dřevěné piliny (10%), zbytek je 15% okru pro zbarvení a 40% síranu barnatého a 10% síranu zinečnatého (25%je právě toho ředidla) z toho je tedy hořlavé asi jen to plnivo, nejsem chemik a nedokážu určit jak je hořlavý který síran, a to je rozptýleno v pastě, britská zpráva se o hořlavosti nezmiňuje a asi na ni nenarazili, jediné kdy bylo zřejmě nebezpečí hoření bylo vytvrzování spojené s odpařováním těkavých látek.
Super prispevek. Zase su moudrejsi.
Vstávat a cvičit modelařit!