Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika na kolejích ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 88 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 17 bře 2008, 07:24

Posledné zábery na podvozok pred zafarbením. Nasledovalo zafarbenie celého rámu. Na predlohe je rám síce striekaný, ale je tam hodne stekancov, celkový dojem pôsobí tak osoplene. Preto som si dovolil rám nafarbiť ručne, napriek tomu som ten osoplený dojem veľmi neurobil.
Na Maličkej som zatial ani nepohol.
Přílohy
DSCI0820.jpg
Posledný pohľad na biely podvozok.
DSCI0815.jpg
Tesne pred farbením.
DSCI0863.jpg
Podvozok po nafarbení.
DSCI0823.jpg
Detailnejší pohľad na akuskriňu aj s nápravou.
DSCI0919.jpg
Postupne pribudlo zábradlie, funkčné nárazníky vlastnej výroby,a šrubovky, tie jediné sú továrenské od firmy Märklin, plne funkčné.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 17 bře 2008, 09:11

Ďalej nasledovalo dokončenie kostry strechy až nad brzdársku plošinu a jej zrovnanie s ostatkom.
Přílohy
DSCI1142.jpg
Myslím, že sa už na svoju predlohu začína podobať. Je to dané charakteristickým tvarom strechy.
DSCI1140.jpg
Časť nad plošinou.
DSCI0921.jpg
Ešte jeden detailnejší záber na kompletný čelník.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Bubak » 17 bře 2008, 13:20

:shock: :shock: :shock:
Neuveriteľné!!!Tí vláčikári sú asi fakt lepší ako my pracholapači....sú tu iba dve stavby-táto a parná lokomotíva,ale nič lepšie som nevidel [-o< [-o< [-o<
Ľubomír Ontkoc
Uživatelský avatar
Bubak
 
Příspěvky: 4160
Registrován: 16 čer 2007, 11:24
Bydliště: Bruno, inak Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 17 bře 2008, 13:33

Pekne, pekne, co vic napsat [-o< [-o< =D> . Ja bych tu strechu nejspise udelal plankovanim. Plastove a nebo dyhove planky, v ostrych ohybech co nejuzsi. Potom bych to pretahnul tmelem a zabrousil do radiusu. Nakonec bych na povrch dal papirovy kapesnicek a pouzil nejake hodne ridke nitro (lak) nebo akryl na pritupovani. Mohlo by to udelat velmi podobny povrch, jako ma ta skutecna strecha a i ty pekne postrani prehyby by s tim sly.
Jeste jsem si vsiml, ze na nekterych dilech vyrobenych z dratu, mas dost velke radiusy a nebo nekde i prohyby. Ja tyhle "drataky" delam z vyzihaneho medeneho dratu, chvili ho valim mezi dvema drevenymi destickami a tim se naprosto perfektne vyrovna. Potom ho porcuji ulamovacim nozem (po vyzihani opravdu pekne zmekne) a ohybam na hrane klesti a nebo casteji primo v kovove ohybacce na lepty. Tim jsou ty radiusy opravdu pekne ostre a vsechny stejne. Med po par tydnech od vyzihani zase ztvrdne, takze to ma nakonec i slusnou pevnost a neohne se to jen tak hned.
Jeste k tomu "osopleni" podvozku. Ja nedavam jako zaklad uplne cernou barvu ale o 20% zesvetlenou bilou a potom trochu hnedocervene. Na takovy povrch se da potom udelat daleko lepe patina. Tu delam praskovymi pigmenty, olejovymi barvami a velmi zredenymi barvami (nastrik). Ostatne je tady toho o techto technikach hromada.
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2604
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 18 bře 2008, 08:21

To, čo si napísal o streche je skutočne vynikajúci nápad, ide však o to, že musím dodržať určitý postup. Musím vyhotoviť najprv interiér a potom dolepiť strechu. To znamená: nástrek sivou, doplnenie interiéru, omalovanie vonkajšku zelenou, nalepenie popisov, nalakovanie, vlepenie skiel do okien a tak nalepenie hotovej strechy. Tvojím spôsobom by som to pravdepodobne musel robiť ako celok aj so skriňou a to by som mal problém. Alebo by sa to robilo zvlášť na kopyte. Neviem. Možno som Tvoj nápad pochopil zle, ak sa mýlim, prosím, oprav ma, ale mne to takto vychádza. Okrem toho musím mať na pamäti, že s vagónom sa bude manipulovať, chytať, sem-tam sa s ním štrajchne (no, to by som veľmi nerád [-X ), takže musí byť do určitej miery doslova blbuvzdorný. Ale tá povrchová úprava Tvojím spôsobom sa mi veľmi páči, určite ju vyskúšam. Ešte by som sa spýtal Tvoj spôsob znázornenia falcov na plechu. Ja ich plánujem znázorniť nalepenými niťami a ich zabrúsením do plocha. Ešte by sa dali znázorniť nalepením asi 0,5 mm pásikmi pekne nakolmo. Po prepočítaní do skutočnosti vychádza výška falcov cca 1,5 cm. Narazil si mi chrobáka do hlavy, musím to najprv stráviť.
Čo sa týka tých rádiusov, myslel som si, že sú dobré, porovnával som s fotkami predlohy, nezdajú sa mi velké, ale je to len uhol pohľadu na vec. Ja používam elektrikárske dráty a pozinkované,sú tvrdšie a tiež sa dajú letovať, narovnávam ich tak, že jeden koniec priviažem o zárubňu a druhý koniec v kliešťach ťahám, až cítim, že drát sa začne predlžovať. Vtedy je rovný. Medené dráty nijak tepelne neopracovávam. Ostré uhly robím vo zveráku, ohýbačku na lepty nemám, rádiusy robím v kliešťach od oka alebo podľa vhodnej gulatinky, klinca, zvarovacieho drátu a tak podobne. Tie prehyby som nechal, ani v skutočnosti nie je všetko rovné. Má to znázorniť používanosť, opotrebovanosť.
Namaľovanie spodku: tu som sa držal hlavne továrenských výrobkov, tiež sú čierno-čierne, v mojom prípade sa našťastie jedná o vagón tesne po oprave, tam stopy po hrdzi ešte nie sú. Ostatne s patinou by nemal byť problém ani po dokončení, poviem však pravdu, veľmi si netrúfam, možno len tak temperovými farbami, ak sa to nepodarí, jednoducho to zmyjem. Zase vyblednuté časti napodobujem úplne jemným svetlosivým prachom, v robote v kábelovom kanáli ho mám naozaj dosť. Keď sa raz nanesie, je problém ho umyť, musí sa to opatrne. Hrdzu som už robil aj s priateľkinými šminkami.
Ďakujem Ti za postrehy, cením si ich o to viac, že pochádzajú od človeka, ktorý skutočne niečo dokázal a postavil laťku dokonalosti naozaj vysoko [-o< . My ostatní sa máme čo učiť.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 18 bře 2008, 12:02

S tou strechou bych to udelal tak, ze bych natrel/nastrikal opatinoval interier, ale nedaval bych skla a soupaci dvere (pokud se nedaji odsoupnout). Potom bych ocistil horni hrany oblouku a pomoci Tamyia Ultra thin lepidla bych lepil plastove pasky. Zevnitr vozu budou pekne sedet na hranach a po slepeni tim lepidlem, bude vysledna konstrukce pekne tuha. Navic bude mit vnitrni strana stropu strukturu jako ve skutecnosti. Po pretmeleni vnejsich spar a zabrouseni vnejsiho radiusu bych to natrel zevnitr stetcem. Pujde se tam dostat skrz dvere a okna. A nebo si jednu stranu tech pasku nastrikat a potom si jen zacistit plosku co pujde na zebro a nakonec jen dotrit, ale to se mi zda zbytecne komplikovane.
Falcy na plechu bych znazornil odriznutym prouzkem plastu, aby mu zustaly ostre hrany. Daji se narezat i velmi slabe "nite" a desticky se delaji i 0.15mm, coz dava velky prostor pro ruzne zpracovani.
Jeste k te barve, tam jde o to, ze clovek (oko) vnima tim svetlejsi odstin, cim je objekt vzdalenejsi (mensi), tedy velmi strucne receno. Vsimni si toho i na fotkach, zadna cerna ale tmave seda. Kdyz pouzijes na model skutecne odstiny, bude strasne tmavy, to ti potvrdi asi kazdy modelar. Navic uplna cerna jde rozumne patinovat jen velmi svetlymi odstiny, coz se nemusi vzdy hodit.
To s tim vyzihanim dratu zkus, je to pak parada na tvarovani. Pokud jsou ty vetsi radiusy a lehka nerovnost zamer, tak se omlouvam, ale treba ty uchyty na deklech motoru u originalu BN60 se mi zdaly dost ostre ohnute a skoro nezohybane (ale je to predsi jen muzejni kousek).
Tak se budu teit na dalsi fotecky :P :P :P
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2604
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Tomáš Ťupa » 18 bře 2008, 12:35

Opravdu nadherna prace!!Jelikoz mam k tomuto tematu take docela blizko tak opravdu: =D> =D> Zajima me predevsim cast barveni jak si poradis s relativne vetsima plochama, bude-li nejaka patina atd atd.Budu sledovat a drzim palce!!
Tomáš Ťupa,KPM Plzeň
Rozestavěno / hotovo:
Diorama Leopold:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=59&t=17310
Diorama Francie 1944:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=59&t=24538
GMC CCKW 353:http://www.kpmplzen.cz/galerie/TUPA_35_GMC.php
Uživatelský avatar
Tomáš Ťupa
 
Příspěvky: 532
Registrován: 05 led 2005, 13:33
Bydliště: Plzeň
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 19 bře 2008, 12:14

Všetkým svojim priaznivcom úprimne ďakujem za názory a k nadchádzajúcim Veľkonočným sviatkom želám veľa šťastia a spokojnosti :D .
Přílohy
DSCI1196.jpg
V.V.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 22 bře 2008, 06:47

Spodok vagónu alebo ako pracovať bez stavebnice (ani nijaká v tejto velkosti neexistuje). Akosi sa neviem dokopať k ďalšiemu pokračovaniu. Je to možno aj tým, že každú maličkosť si musím najprv vyrobiť.
Na BN-ku čakám lepty krablovaného plechu, tie pôjdu na lávku okolo kapoty motora.
Přílohy
DSCI1191.jpg
Šrubovky použité v modeli (Märklin)
DSCI1194.jpg
Detail vzduchového rozvodu (systém DAKO)
DSCI1175.jpg
Detail nápravy.
DSCI1178.jpg
Takto rám v skutočnosti neuvidíte.
DSCI1173.jpg
Celkový pohľad na spodok.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 22 bře 2008, 09:36

A kde chodím na nápady? Pre ilustráciu si dovolím uviesť ako príklad pár obrázkov vagóna GI z kolajiska http://www.spur-1-freunde.de/. Je to ale továrenský výrobok. Tento a podobné mi vlastne slúžia ako vzor pre moju tvorbu. Továrenskí výrobcovia, pochopiteľne , nezachádzajú tak do detailov, spodky a detaily sa len naznačia, sú to vlastne výlisky, musia svojim vyhotovením splniť hlavné kritérium: vydržať prevádzku pokial možno, bez vážneho poškodenia. Svojim modelom som možno zašiel práve za túto hranicu. Pre inšpiráciu navštevujem viac takýchto stránok. Čo sa týka patiny, tá sa rieši vlastne na hotových kusoch, aj to len ojedinele. Medzi železničných modelárov sa uplatňovanie patiny dostáva len pomaly, postupne, možno je to na škodu veci, ale stretol som sa aj s razantným odmietaním patiny. Asi je to prevládajúcim názorom, že patinou sa zakrývajú prípadné nedostatky. Ako som zistil, na Slovensku sa velkosti "I" žial nevenuje nikto.
Přílohy
maeDresden1.jpg
Konkrétny príklad: Výrobca Märklin, kat. č.: 58241.
maeDresden4.jpg
Iný pohľad.
maeDresden3.jpg
Detail popisov.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 22 bře 2008, 10:04

Ďalej som pokročil vyrobením posuvných bočných dverí, tu som prvýkrát použil ako materiál plast z obalov na cédečka. Aj keď sa to nezdá, je to húževnatý materiál, ale opracováva sa dobre. V budúcnosti postavím skriňu vagóna (možno to bude Z-tka) výlučne z tohto materiálu. Dvere som lepil z dvoch vrstiev, dosky sú naznačené aj z vnútra. Ich uloženie vo vodiacich lištách som mierne upravil voči skutočnosti, mal som obavu, aby pri jazde nevypadávali.
Přílohy
DSCI1184.jpg
Vagón aj s dverami.
DSCI1185.jpg
Dvere sa naozaj otvárajú.
DSCI1190.jpg
Detail vrchného vedenia. V princípe sa zhoduje s predlohou.
DSCI1188.jpg
Detail spodného vedenia dverí.
DSCI1192.jpg
Vonkajšia strana.
DSCI1183.jpg
Dvere z vnútornej strany.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Ján_Čierny » 24 bře 2008, 16:26

Parádní práce. =D>
Jsem široko, daleko nejhorší modelář.
S absencí jakéhokoliv talentu.
Už jen to, že dokončím model, se rovná malému zázraku.
Ján_Čierny
 
Příspěvky: 692
Registrován: 16 úno 2007, 10:33
Bydliště: Povrly
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod driver Růža » 24 bře 2008, 16:48

Ty vrata jsou vynikající =D> :P
Viribus Unitis

Jirka Růžička z Tejna
Uživatelský avatar
driver Růža
 
Příspěvky: 1474
Registrován: 23 zář 2006, 15:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Ondřej Nadrchal » 25 bře 2008, 09:04

Ten ramovy podvozek je =D> =D> =D> Super prace. Kde jsi na to sehnal podklady :?: To asi neni rekonstruovane z fotek, co :P
Dokončeno:555.0153 KHKD, 477.043 ČSD, Z1.39456 KHKD
Na stole: 477.004 ČSD
Uživatelský avatar
Ondřej Nadrchal
 
Příspěvky: 2604
Registrován: 18 kvě 2006, 11:37
Bydliště: Roztoky
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Stavba modelu služobného vozňa Daa-k v mierke I (1:32)

Příspěvekod Frankie.Sh » 25 bře 2008, 17:17

Áno Ondro, máš pravdu, rám je robený podľa plánov, ani neviem , kde na webe som ho zohnal a detaily sú robené už podľa fotiek. Ako som už spomenul, z celého vagóna mám cca 300 fotiek, odspodu takmer po vrch. Niečo som aj kreslil pre lepšie pochopenie. Plán Ti môžem poslať na mail, ak máš záujem, zverejňovať tu ho nebudem, aby nebol problém s autorstvom.
Ostatným ďakujem za slovnú podporu.
Rozpracované:
viewtopic.php?f=59&t=20822
Hotové:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007070007
Uživatelský avatar
Frankie.Sh
 
Příspěvky: 56
Registrován: 14 úno 2008, 07:45
Bydliště: Košice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 88 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY