KPM Slaný
Modeláři hlašte případy lichvy a předražování!
Bodré podoledne
Modeláři hlašte případy lichvy a předražování!
Bodré podoledne
-TOMeK- píše:Koupil jsem si dneska 109 f4 jen tak na odpočinek. Netušim ale nic o tom co se týká barev jednotlinejch partií. Takže vnitřek podvozkový šachty byl RLM 02? A ještě jedna všeobecná. Z techniky jsem zvyklej že barva nemusí být uplně jednoznačná a v některejch případech je opravdu velká tolerance. Vy letadýlkáři ale co pozoruju na číslech uplně ujíždíte, takže je zprnění modelu to když nepoužiju barvu přímo danou ale jen nějakou podobnou namíchanou od oka? A jestli to je velkej hřích i na modelu 1/144 když beru v potaz všechno to měřítkový zmenšení, vliv prostředí a interpretaci černobílejch fotek?
-TOMeK- píše:Ještě dodatek. Jaká byla barva vrtule a základní barva vrtulovýho kužele? A RLM65 a RLM76 je tam velkej rozdíl
Jakub Vilingr píše:RLM 02 měla po celou dobu války stejnou barvu, jedná se o šedozelenou barvu určenou pro interiéry a do 4/5 1941 do kokpitů. U Bf 109 F se lámalo použití barvy do kokpitu, takže rané stroje RLM 02, později RLM 66 Schwarzgrau (černošedá).
Vrtule a vrtulové listy se standardně natíraly barvou RLM 70 Schwarzgrün (černozelená).
Podvozkové šachty se natíraly buď v RLM 02 a nebo běžně v barvě spodních ploch, tedy buď RLM 65 Lichtblau a nebo později RLM 76 Hellgrau.
Na Bf 109 F se většinou objevuje kamufláž složená z odstínů RLM 02 (Grau - šedozelená)/71 (Dunkelgrün - tmavá zelená) na vrchních plochách a RLM 65 na plochách spodních. V Africe se mohla objevit kamufláž z barev RLM 79 Sand (písková)/RLM 78 Blau (Azurově modrá). Zde se občas objevovaly fleky barvy zelené RLM 80. Pozdější kamufláž po 4/5 1941 v barvách RLM 74/75/76. U JG 54 se experimentovalo s různými zelenými barvami, bohužel zde je složité určit, jaké barvy to byly... Jinak u kamufláží RLM 74/75/76 byla na boční fleky běžně používána ještě/ barva RLM 02. Takže na bocích se vlastně objevovaly 3 barvy - RLM 02/74/75...
Určitě bych se držel fotografií konkrétních strojů.
Ještě dodávám, že disky kol byly standardně v lesklé černé, podvozkové nohy v RLM 02 a nebo v barvě spodních ploch, vnitřní rámování kabiny RLM 02 nebo 66, dle období.
michal-v píše:Kubo, máš pravdu skoro ve všem, jen odstín RLM 02 je na různých fotkách jiný. Něco udělá foťák, papír a podobně. Navíc to stačí vyrobit v jiném závodě, dát do toho trochu jiný poměr barviv a už to vypadá trochu jinak. To nemluvím o použití jiných ředidel, ... Zvláště na výchdoní frontě si nikdo s odstíny určitě hlavu nelámal. Navíc při pohledu na RLM 02 v kokpitu a na křídlech Emilů mi stejné nepřijdou. Teď už je to po šedesáti letech stejně jedno, my už přesný odstín neurčíme, nemáme z čeho. Zub času se podepsal již na všem.
Uživatelé procházející toto fórum: rsuchan a 9 návštevníků