Leave No Man Behind
BFC č. 3861
BFC č. 3861
Vici píše:BL479 SZ-X neni masina 316.sq. ! je to masina letajici tusim u OTU (cislo neznam z pameti) ktere melo take kody SZ. je to stejne mylka jako spit HF.VII DU-G z Orkneji, ktery ma DU ne proto ze jej chvili pouzivala 312.sq. ale proto ze kody DU patrily i masinam pridelenym zakladne na Orknejskych ostrovech
Vici píše:ta VII ceskymi piloty pravdepodobne sedlana byla, jde spis o ty kody. mela na sobe kody DU stale - tj. i kdyz s ni litali piloti jakekoliv perute na "odpocinku" na zakladne Skeabrae na Orknejskych ostrovech. Cili i kdyz tam byli treba piloti 602 perute ( F/Lt Ian Blair na DU-G sejmul v unoru 44pruzkumnou 109ku nad Scapa Flow) mel na sobe kody DU..... Pochybuju ze by pri prichodu vzdy jine perute kody premalovavali. Krom toho duplicita kodu se uz parkrat prodirala viz DU 312.sq./Skeabrae Statin Fligt a treba SZ 316.sq./OTU jejiz cislo si nepamatuju. Muzu se ale i mylit (skleroza atd.....) - berte to jako namet k diskuzi
Jinak pro Petra T. ta MD114 DU-G laka k postaveni protoze na ni litali nasi a taky kvuli tomu vitezstvi Iana Baira (popisuje i Clostermann ve Velkem Cirkusu, byt trosku pribeh upravil..)
Petr Tomančák píše:Vici píše:ta VII ceskymi piloty pravdepodobne sedlana byla, jde spis o ty kody. mela na sobe kody DU stale - tj. i kdyz s ni litali piloti jakekoliv perute na "odpocinku" na zakladne Skeabrae na Orknejskych ostrovech. Cili i kdyz tam byli treba piloti 602 perute ( F/Lt Ian Blair na DU-G sejmul v unoru 44pruzkumnou 109ku nad Scapa Flow) mel na sobe kody DU..... Pochybuju ze by pri prichodu vzdy jine perute kody premalovavali. Krom toho duplicita kodu se uz parkrat prodirala viz DU 312.sq./Skeabrae Statin Fligt a treba SZ 316.sq./OTU jejiz cislo si nepamatuju. Muzu se ale i mylit (skleroza atd.....) - berte to jako namet k diskuzi
Jinak pro Petra T. ta MD114 DU-G laka k postaveni protoze na ni litali nasi a taky kvuli tomu vitezstvi Iana Baira (popisuje i Clostermann ve Velkem Cirkusu, byt trosku pribeh upravil..)
Ahááá, vzpomínám. A Clostermann letěl na nevýškové verzi Spitu a toho mezka drtili ve střemhlavém letu, až se jim Spity kroutily.
Petr
Milan Holzapfel píše:Výkresy nejsou úplně směrodatné, důležité jsou snímky konkrétního stroje. Ale co vím měly by nosit oboje, ale možná záleží na typu vysílačky (možná upřesní někdo znalejší). IFF antény by měly mít určitě, až poslední verze devítek ke konci války měly prutovou anténu IFF pod pravým křídlem, ale izolované otvory v trupu zůstaly.
Milan Holzapfel píše:Výkresy nejsou úplně směrodatné, důležité jsou snímky konkrétního stroje. Ale co vím měly by nosit oboje, ale možná záleží na typu vysílačky (možná upřesní někdo znalejší). IFF antény by měly mít určitě, až poslední verze devítek ke konci války měly prutovou anténu IFF pod pravým křídlem, ale izolované otvory v trupu zůstaly.
Vahala.Jan píše:Zdravím, nezbyly náhodou někomu dekály na Spitfire Mk. Vb z Tamiye 1:48??? Jako vždy se mi před koncem stavby něco obzvláště podařilo, takže jsem jednu ze spodních kokard a nápis co označuje panty strhnul maskovací páskou.. nemá prosím někdo aspoň tyhle dva kousky?? Budu vděčný za cokoli..
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků