Přidávám pár fotek aktuálního stavu Ki-61 1/72 od Tamiye. Model skvěle pasuje. Radost stavět . Rozhodně doporučuji. Pár dílků a za chvilku je hotovo.
Kokpit z krabičky doplněn o leptané pásy eduard. Barva v kokpitu MRP-430 (šedo-zelená).
Přidány pro “zdržování“ stavby pozitivní nýty od HGW. Moje první praktická zkušenost pro celý model. Uvidím, jak to bude na konci vidět. Časově mi to trvalo déle, než bych chtěl.
Aktuálně je model sjednocen v MRP-009 (bílý hliník) a rozhoduji se, jakou mu udělám kamufláž.
"Jakmile se k moci dostanou důstojníci, zavládnou nedůstojné poměry."
Podľa náčrtu rozmiestnenia trupových priečok z knihy Babs vol.II od Giuseppa Picarellu čo som tu dal minule, som si na stolovej frézke Proxxon vyrobil prípravok z mosadznej pásoviny, na ktorej som si vyvŕtal otvory na presné znázornenie polohy nitovacích radov.
Podľa zakótovaných jednotlivých trupových priečok z náčrtu som cez mierku 1:72 urobil otvory priemeru 0,6 mm, akurát na fixku - Blackliner s hrotom 0,1 mm. Na pracovnom stole frézky je možné dosiahnúť presnosť na 0,01 mm, takže umiestnenie zvislých nitovacích radov budem mať určite dobre.
Po znázornení polohy nitov som zistil, že znázornenie paneláže na trupe od výrobcu príliš nekorešponduje s výkresom čo mám, takže som použil tmel a po prebrúsení som znázornil paneláž na správnom mieste vzhľadom na pozíciu priečok trupu a nitovania.
Toto je môj prvý pokus o nejaké seriózne nitovanie ... a nie som s tým veľmi spokojný. Budem musieť ešte "potrénovať". Rozhodol som sa teda zlepiť obe polovice trupu a potom sa pokúsim o dokončenie nitovania. Vyrobil som prepážku za pilotovým sedadlom a spolu s prepážkou pre prístrojovú dosku som ich nalepil do pravej polovice trupu. Napriek tomu, že kabínu nebudem "otvárať", čiže tam bude vidieť ... skoro nič, som z tenkých plastových profilov znázornil vnútorné rebrovanie trupových priečok.
Na základe informácii z knihy Babs, vnútorné plochy kokpitu na rozdiel od predchádzajúceho modelu Ki-15 I (MRP-417), strieknem olivovo-zelenou farbou MRP-413 Mitsubishi Cockpit. Dúfam, že to tak bude OK.
Podarilo sa mi aj upraviť kryt motora zo stavebnice tak, aby sa tam zmestil motor HA-115 od DEAD. Rozmery motora sú vzhľadom na mierku zrejme v poriadku, ale nezmestil sa tam, takže bolo potrebné stenčiť steny krytu motora. Už je ale tam a vyzerá to veľmi dobre.
S nitovaním som zatiaľ veľmi nepokročil. Jednak som bol teraz dva týždne mimo SR (na rozdiel od nášho "rudého bolševického noka" som ale zvolil smer západ /ČR a D/), ale hlavne som sa venoval motoru. Diely zo stavebnice si vyžadovali určité korekcie, takže som ich patrične upravil. Z mosadzných rúrok priemeru 1,8/1,6 mm som vytvoril nové výfuky a keďže armádny typ Ki-15 II mal vrtuľový kužeľ, musel som vytvoriť aj kryt reduktora motora tak, ako je to na fotke nižšie. Podľa nej som sa pokúsil aj o znázornenie štartovacieho zariadenia Hucks na špičke vrtuľového kužeľa. Pre mierku 1:72 mi na to dobre poslúžila rúrka priemeru 0,6/0,4 mm.
... a výsledok? Je to zatiaľ iba "nasucho" poskladané, takže ešte sa tomu trochu povenujem.
Milan, zda sa, ze ten ozubec na modeli je spravne orientovany...kedze motor je pravotocivy, tak pri pohlade spredu na ten ozubec, by mal byt kolmy vyrez ozubca zprava... ...na tejto foto KI-44 II b /otsu/z Akena, leteckej skoly, je krasne vidiet, pri tom "nasvieteni" slnkom, ta kolmo vyfezovana cast toho ozubca...motor Ha-109 na Ki-44 II b /otsu/bol tiez pravotocivy...
Naposledy upravil Martinicky Vladimir dne 11 kvě 2025, 10:57, celkově upraveno 2
No, ja som bol rád, že sa mi tam žiletkovou pílkou podarilo aspoň naznačiť zárez a vôbec som neriešil sklon hrán. Veď to má vonkajší priemer 0,6 mm. A bez toho zárezu by to mohlo pôsobiť ako kanón ... a ten určite Babs nemal.