První byl postaven roku 1933 u Phillips and Powers Aircraft (Reading) Limited v Readingu (hrabství Berkshire) s motorem Cirrus a imatrikulací G-ACKX. V prosinci téhož roku jej koupil nizozemský podnikatel Krayenhoff a pronajal Nederlandsch-Indische Vliegclub (Aeroklubu Nizozemské Východní Indie). Ten Milese provozoval s imatrikulací PK-SAL z letiště Darmo na Jávě a zkoušelo ho i vojenské letectvo, ačkoliv zůstal civilnímu majiteli. Bohužel, 19. listopadu 1939 se letoun po startu z domovského letiště zřítil a zahynul jak pilot pan Sanders, tak jeho paní Sanders-Noordhoornová. Miles Hawk byl odepsán jako neopravitelný.
Stejný podnikatel zakoupil na jaře roku 1935 v Británii i druhý letoun, tentokrát Miles M.2H Hawk Major s původní imatrikulací G-ADHF, po zalétnutí na Jávě zaregistrovaný jako PK-SAR. Roku 1939 si Hawka koupili tři sportovní piloti (později si podíl zakoupil ještě čtvrtý, vojenský) a létali s ním až do prosince 1941. Tehdy byl zrekvírován vojenským letectvem a zařazen jako „dopravní“ - především pro kurýrní službu ze základny Andir. Neexistuje žádná fotografie, ale podle údajných vzpomínek pamětníků byl opatřen kamufláží, pravděpodobně v barvě „Jongblad“ na horních plochách, spodní byly nejspíš s hliníkovým nátěrem. Na bocích trupu mělo být označení MH-931, číslo 931 se tradičně opakovalo i na náběžné hraně křídla.
Konec nizozemského Hawka po japonském útoku na Andir je nejasný - podle některých pramenů byl ukořistěn Japonci, podle jiných byl sešrotován ještě před kapitulací na polním letišti Tasik Malaja na západě Jávy.
Modelářské ohlédnutí: i přes vyšší cenu jsem zvolil rezinovou stavebnici SBS - a to mám k Maďarům poslední dobou podobný vztah jako sapér Vodička
