Mezi hlavní požadavky patřila snížená radarová viditelnost, schopnost boje proti pozemním cílům, jednoduchý provoz a nízká cena.
To vše nakonec dokázal splnit pouze jediný z navrhovaných strojů.
Konvenční raketový a kanonový obranný nosič/obdoba štuky - zkráceně "Krakonoš" vznikl modernizací stroje Z-526AFS.
Většina informací je vedena jako přísně tajná tak jen několik málo odtajněných faktů:
Výkon motoru byl zvýšen pomocí modifikovaného systému TSI, který dodala Škoda Auto.
Kanony MG151/20 i s pouzdry byly vytaženy ze zapečetěných skladů bývalé Avie a po vhodné klempířské úpravě a použití přiměřeného množství silikonu padly na křídlo jak ulité.
Kromě protipancéřové byla pro kanony vyvinuta i brokovnicová munice na boj proti nepřátelským dronům.
Speciální nátěr nazvaný "Myší kožíšek" údajně výrazně snížil radarovou a optickou viditelnost letadla - hlavně v mracích a na betonové ploše.
Pro jistotu byl stroj ještě dovybaven zkrácenými výmetnicemi klamných cílů, které zbyly ve skladech z Migů-21.
Rakety jsou také tuzemské výroby a v rámci úspor a nedostatku mikročipů byl údajně při jejich tvorbě použit hardware z relativně dostupných herních konzolí.
Pro možnost nesení raket bylo třeba přidat teleskopické prodloužení ostruhy, u kterého se ale ujal více název "třetí noha".
Letoun se osvědčil hlavně při likvidaci bojové techniky pomocí raket ve spolupráci se zaměřovacími drony.
Po úspěšném odzkoušení prototypů byla zadána objednávka na 1200 strojů, které by měly být rozmístěny (vzhledem k jejich nízké náročnosti na provoz) na mnoha menších letištích po celém území státu.
Nerad bych byl obviněn z šíření dezinformací nebo při mém štěstí možná i vyzrazení státního tajemství takže jen pro jistotu - slovy Borata Sagdiyeva: .........................................ááápríl
Narozen na Zemi - a ty?
patláma, patláma, patláma a… žbrluch!
patláma, patláma, patláma a… žbrluch!