Chlapci, snážím se v té nové diskuzi zorientovat. Jde o tato W.Nr.:
20.07.1941 II. JG 54 H Parasai (bei) Bauchlandung inf. Motorschaden Bf 109 F-2 W.Nr. 6785 65% poškození N.N. (pilot neuveden) - Ostfront
W.Nr. 6774 toho zažilo skutečně dost:
30.06.1941 5. JG 54 F Jakobstadt (nahe) Notlandung Bf 109 F-2 W.Nr. 6774 40% poškození Oblt. Mütherich, Hubert o.V. RK, * 12.11.1912 Ostfront 03.09.1942 7. JG 51 F Fl.Pl. Dugino Bombenwurf Bf 109 F-2 W.Nr. 6774 40% poškození – – – – Ostfront 29.10.1942 7. JG 51 F Fl.Pl. Dugino Bei Landung ausgebrochen Bf 109 F-2 W.Nr. 6774 15% poškození N.N. - Ostfront 30.06.1943 JGr. Süd H Fl.Pl. Nimes-Courbessac Beim Start ausgebrochen Bf 109 F-4 W.Nr. 6774 30% poškození N.N. - Frankreich 14.04.1944 Fl.Ü.G 1 H Fl.Pl. Antwerpen-Derne Beim Start ausgebrochen Bf 109 F-4 W.Nr. 6774 60% poškození N.N. - Belgien
09.09.1941 5. JG 54 F Krasnoje Selo (nordwestl.) (St.K.) Luftkampf mit 6 MiG-3 in 2000m Höhe, mit weißer Fahne in Sturzflug, Baumberührung bei Notlandung Bf 109 F-2 W.Nr. 9206 sw 10 + 100% poškození Oblt. MÜTHERICH, Hubert gef. RK Ostfront
Upozorňuji, na příčinu ztráty u W.Nr. 9206 : Letecký boj s 6 MiGy-3 ve výšce 2000 m, bílou kouř ve střemhlavém letu, náraz do stromu při nouzovém přistání
Takže na té fotce je pravděpodobně Bf 109 F-2 W.Nr. 6774. Nicméně mašina si "vesele žila dál ještě tři roky". Ta neskončila na vrakovišti v Rusku.
02.07.1941 5. JG 3 F Fl-Pl- Luzk-Süd Absturz nach Start, Aufschlagbrand Bf 109 F-2 W.Nr. 9602 100% ztráta Ltn. Kanzler, Friedrich gef. GQM: 6902 Ostfront
Navíc v odkazu na článek o sestřelení Oblt. Mütherich 9.9. 1941 je podrobé německé hlášení o jeho ztrátě, kde je uvedeno W.Nr. 9206. Já tomuto hlášení věřím, pro JG 54 byla ztráta Müthericha celkem šok, pečlivě zpracovali vše co bylo známo o jeho sestřelu.
Super práca Archivář Mám ale poznámku k tomu WNr.9206 - v tom hlásení chýba informácia na koľko % bola mašina poškodená, a v článku sa píše, že Bf 109F-2 Black 10+- bol zničený. Ale na fotkách s toho núdzaku ktoré tu dali chalani, tá mašina vyzerá dosť málo poškodená.
Ale já netvrdím, že je W.Nr. špatně. Jen sem položil otázku, zda nejde o překlep. Evidentně nejde, takže je špatně Stammkennzeichen RL+IB, který k W.Nr. 9206 prostě patřit nemůže. To je vše.
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
V Kracker Luftwaffe Archive je chyba, uvedené Stammkennzeichen RL+IB, jak Hans správně píše, nemůže patřit stroji W.Nr. 9206, ale patří s největší pravděpodobností patří k W.Nr. 9602. Dokazuje to posloupnost známých Stammkennzeichen - W.Nr. 9612 mělo RL+IL, W.Nr. 9619 mělo RL+IS a W.Nr. 9623 mělo RL+IW.
Jelikož Luftwaffe Archive pracuje primárně s převzatými údaji,předpokládám, že k tomuto omylu došlo někde u zdroje, který (kdesi) převzalo. Někde v nečem zkrátka došlo k prohození čísel a W.Nr. 9602 bylo zaměněno za W.Nr. 9206. To je celé.
Naposledy upravil Archivář dne 23 pro 2023, 18:18, celkově upraveno 1
Ano, přesně tak to bylo myšleno. Díky za potvrzení. Na fotkách mám 9619 a 9623. Nebyly by nějaký fotky dalších mašin z tohohle bloku? Třeba zmíněná 9612 RL+IL?
Takhle by to mělo vypadat:
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Oblt. Kurt Sochatzy, Staffelkapitän of 7./JG3 létal nejprve ve Francii na Bf 109F-2, W.Nr. ????, 1+I, “Tizi”.
Našel jsem fotku stroje také s nápisem “Tizi”, o které jsem si myslel, že by to mohl být také jeho letoun. “Tizi” není zas tak obvyklý nápis. Nyní jsem si ale všiml, že v pozadí stojí 12+I. Třeba je to ta W.Nr.9612. Pouze spekuluji, nemám ani potvrzeno, že je to stroj z JG3.