Na tuhle stránku jsem narazil náhodou když jsem hledal něco o XP-58 Lighting. http://www.kristofmeunier.fr/ bohužel to je ve francouštine a nevím kolik na tom je pravdy.
Když bych nevěděl že to má základ v Lightingu, tak bych si myslel že to je to nějaká "noční můra šíleného árijského konstruktára"
Vojta Novák, KPM ZNOJMO Hotovo: Silbervogel (Takom 1/72) Shelf of shame: 20+ Běžte radeji lepit... Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Lockheed XP-58 měl být původně vybaven motory Contimental IV-1430 ale později padlo rozhodnutí aby byl poháněn motory Pratt and Whitney XH-2900-9/11 ale nakonec byly použity motory Allison V-3420. Letadlo mělo být velmi dobře vyzbrojené, 4x37mm(sic!) a 8x0.50cal (4x v horní a dolní dálkově ovládané věži). Alternativní výzbroj v nose letounu měla zahrnovat 75mm(!!!!) kanon a 2x0.50cal. Letoun měl být určen především jako bomber killer. Prototyp byl zalétnut přesně na den D (6.6.1944). Letadlo nikdy nemělo funkční přetlakovou kabinu a rovněž obě střelecké věže nebyly nikdy nainstalovány. Druhý prototyp nebyl nikdy postaven, pro přetrvávající neodstranitelné potíže s turbem...
Maximální rychlost 702Km/h v 7620m, počáteční stoupavost 13.51m/s,maximální dolet 2012Km, rozpětí 21.34m, délka 15.4m,výška 4.8m
(zdroj: W.Green/G.Swanborough,Encyklopedie stíhacích letounů, nakl.Svojtka and co.,str.344) trojpohleďák tamtéž.