Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 72 • Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod kitir » 12 črc 2023, 18:56

Marcel,

Rozhodně tě neradím, abys své modely vylepšoval - jsou krásné a je škoda riskovat, že je poškodíš. Z vlastní zkušenosti vím, že ty moje opravené vždycky vyjdou hůř ;)
Co se týče chodníků - možná jsem to nenapsal přesně: byly tam, ale kratší, nesahaly tak daleko dopředu jako na pozdních strojích, ale víceméně do středu křídla ( ok, spíš míň než víc - je to jasně vidět na tvé první fotce). Tak to bylo z výroby, ale u jednotek byly často doplňovány.
Červené linie - měl jsem na mysli ty kolem palivových nádrží, tj. zasahující podél křídla, ty byly na pozdních. Na raných byly jen namalované - rámeček kolem vstupů vzduchu a někdy linka na okraji chodníku. Podél ní byl také nápis, u raných verzí psaný svisle, u pozdních vodorovně.
Chci upozornit, že se mi Tvé modely velmi líbí a mé připomínky byly pouze rámcové, nikoliv směrem k Tobě. Spousta lidí to prostě dělá z krabice a nezajímá je, co jim dal výrobce - s tím nemám vůbec problém. Pokud by však někdo chtěl "počítat nýty" jako já, tak se prostě ukáže, že jsme dostali velmi špatně připravený model. Těchto chyb je bohužel obrovské množství, a protože to při výrobě svých modelů analyzuji, je mi z toho někdy smutno.
Uživatelský avatar
kitir
 
Příspěvky: 403
Registrován: 08 srp 2008, 15:04
Bydliště: Wroclaw, Polsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Franta Šrédl » 12 črc 2023, 19:25

Já bych tedy novou Airacobru od Army rozhodně tolik neodsuzoval. Ano, určitě bylo možné lépe podchytit jednotlivé rozdíly mezi subverzemi, ale i tak postavený model připomíná předlohu nejlépe ze všech vydaných stavebnic napříč měřítky. Korektně ty rozdíly zatím bohužel neřešil žádný výrobce.

Na stroj Nip´s Nemesis je k dispozici několik fotografii a na jedné z nich je vidět detail přechodu křídlo/trup na pravoboku. Je vidět, že v místě chodníčku je křídlo odrbané na kov až skoro po náběžku. Kam až by měl chodník zasahovat jsem naznačil čárkou. Linky vymezující pohyb obsluhy na křídle nebyly. Že jsou zakreslené do plánku beru jako chybu.
Přílohy
chodníkmcgee.jpg
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 967
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod kitir » 13 črc 2023, 11:22

Franta Šrédl píše:Já bych tedy novou Airacobru od Army rozhodně tolik neodsuzoval...

Počkej, ujasněme si to - protože nechci, aby se tu objevil nějaký spor.
Mám svůj názor na model - AH, ne na Marcela. Myslím si, že AH toto téma popletl. Psal jsem to velmi široce a NE o modelu Marcela. Podívej se na mé vlákno, kde píšu o krytu kabiny. To, že to zatím žádná firma neudělala lépe není argument, jde o to, že novější modely jsou lepší a ne to samé "ne horší než předchůdci". Řekl bych, že na mnoha místech je AH horší než Sword.
Uvedl jsem jen pár příkladů a ty nešťastné chodníky byly jedním z nich.
Rané verze jsou, jak jsem pochopil, P-39C/D/F/J a P-400. V anglickém vlákně popisuji střední D-1/D-2 společně s ranými, protože si to lidi úplně pletou, chtěl jsem ukázat rozdíly a objasnit, že to rozhodně není totéž co běžné D.
A teď zpět k Nemesis: jedná se o D-1 a není to raný stroj, tento konkrétní letoun měl zřejmě dlouhý chodník.
Červené čáry kolem nádrží se objevily až od N nahoru, předtím byly jen kolem vstupů vzduchu, hlavního palivového plnění a podél okraje chodníku.
V nápisech je rozdílů více, na raných byly ve formě obtisků, na středních podobné, ale malované ze šablony, na pozdních ze šablony, ale stále jiné. To popíšu v budoucnu.
Nechci se tady vymlouvat a kazit Marcelovi radost z modelu, takže nevyjmenovávám, co je špatně. Uvádím pouze obecné příklady, abych odůvodnil svůj názor, ale nehodlám o něm nikoho přesvědčovat. Podívej se na kormidla: mají pozdní krytí a navíc trimr na pravé straně, který tam nikdy nebyl. Prostě všude, kam se na modelu podíváte, je chyba - doslova všude je nějaký bejk. Opravdu bych si přál, aby Eduard udělal tento model po svém - byl by nýtovaný a se všemi započítanými rozdíly. Oni to prostě umějí udělat správně - AH ne.
Chtěl jsem tím jen říct, že jsme dostali velmi průměrný model, a abyste ho mohli udělat pořádně, musíte například předělat a koupit sadu nápisů, protože ty ve stavebnici jsou na vyhození. Celkově je to drahý projekt, ale každý má svůj budget, já si nikdy nestěžuji na ceny - když je to moc drahé, tak to nekoupím. A těch P-39 jsem koupil hodně.
Uživatelský avatar
kitir
 
Příspěvky: 403
Registrován: 08 srp 2008, 15:04
Bydliště: Wroclaw, Polsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Franta Šrédl » 15 črc 2023, 10:38

Ahoj Kitir, nevidím nejmenší důvod, proč by tu měl vzniknout nějaký spor. Tvůj elaborát ohledně jednotlivých subverzí je perfektní a i já jsem si zmíněných rozdílů ve většině případů vědom. Měl jsem třeba i osobní schůzku s lidmi z Eduardu, kde jsem se jim snažil prezentovat co všechno by šlo udělat lépe, když by se rozhodli udělat Airacobru znovu. No zatím jsem nebyl vyslyšen. Nebo aspoň doufám, že zatím (:) .
Na druhou stranu si ale nemyslím, že je reálné aby model dokázal respektovat všechny rozdíly jednotlivých subverzí. To by se podle mě nikdy nemohlo finančně vyplatit. Zrovna třeba na verzi D/F (D-1/D-2 nepočítám, jak správně uvádíš) zase tak moc atraktivních kamufláží neseženeš. Stejně tak by byl problém vydat samostatné L nebo M. Z toho mi vyplývá že model Airacobry bude muset být vždy trošičku kompromis mezi jednotlivými verzemi a modelář si některé detaily asi bude muset vždycky upravit sám.
To je můj názor na tuto problematiku a stejnou optikou se dívám i na model od Arma Hobby. Postavený model prostě připomíná Airacobru nejlépe ze všech dosud vydaných stavebnic. Ano, mohlo to dopadnout lépe a já doufám, že pana Šulce ukecáme aby udělal Airacobru znova. To by pro mě bylo ideální řešení. Myslím si tedy, že by bylo stejně důležité, kdybys podobné kritice jako model od Arma Hobby podrobil i eduardí čtvrtku a výsledek poslal p. Šulcovi, ať ho s novým modelem Airacobry neotravuji jenom já. (:)
Omlouvám se Marcelovi za příspěvek, který se netýká stavby jeho modelu.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 967
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod kitir » 15 črc 2023, 15:23

Jsem moc rád, že mě chápete, já se zase nesmírně omlouvám za zahlcení vlákna a prosím Marcela, aby pokračoval :D [-o<

Franta Šrédl píše:Na druhou stranu si ale nemyslím, že je reálné aby model dokázal respektovat všechny rozdíly jednotlivých subverzí. To by se podle mě nikdy nemohlo finančně vyplatit. Zrovna třeba na verzi D/F (D-1/D-2 nepočítám, jak správně uvádíš) zase tak moc atraktivních kamufláží neseženeš. Stejně tak by byl problém vydat samostatné L nebo M. Z toho mi vyplývá že model Airacobry bude muset být vždy trošičku kompromis mezi jednotlivými verzemi a modelář si některé detaily asi bude muset vždycky upravit sám.

No, není to tak docela pravda. Nedávno P. Šulc o tom nedávno psal a já jeho názor plně sdílím - rozpočet projektu se posuzuje jako celek, jsou verze, které vydělají méně, a jsou ty, které vydělají nadprůměrně a "vytáhnou" statistiky těch horších, v důsledku čehož bude průměr všech tržeb příznivý. Co se týče rentability, plně souhlasím s tím, že některé verze jsou méně atraktivní a jiné více, ale myslím, že by bylo možné ekonomicky rozumně zohlednit rozdíly mezi těmi hlavními. V zásadě nemám námitky proti řešení AH - jednu klapku zalátat a druhou ponechat, nebo naopak, pod jednou podmínkou: že se tak bude činit s pochopením tématu. A pokud máš tři nebo čtyři varianty takových klapek, pak se nevyhnutelně chystáš na dva různé trupy/křídla atd. protože je fyzicky nemožné je napasovat na jeden. Vždy jsem se domníval, že "jednorámové" modely jsou pro běžná letadla nevhodné - to je v pořádku u strojů s malým počtem verzí/odlišností, ale u mnoha verzí letadla je jeden rám receptem na katastrofu. A právě to je vidět na P-39... ale dost stěžování. Plně souhlasím s tím, že tento model je nejlepším výchozím bodem pro výrobu miniaturní Airacobry, jen mi vadí lži, kterými nás krmí: chvástání, že "z tohoto modelu lze vyrobit jakoukoli verzi Airacobry, včetně P-400", je pravdivé jen do určité míry. I záchodové prkénko se dá vyrobit, protože záleží jen na množství práce...
Já mám bohužel tu smůlu, že čtu polská fóra (i když mentálně jsem spíš spojen s ČR) a když čtu texty tamních fanboyů, že by se Eduard a Tamiya měly od AH učit, jak se dělají modely (vážně, to fakt píšou!), tak se hned modlím, aby se tak nestalo a aby ostatní firmy nenapodobovaly AH a šly vlastní cestou.

Franta Šrédl píše:Myslím si tedy, že by bylo stejně důležité, kdybys podobné kritice jako model od Arma Hobby podrobil i eduardí čtvrtku a výsledek poslal p. Šulcovi, ať ho s novým modelem Airacobry neotravuji jenom já. (:)
.

Ne, ne, nechci jim fňukat a modely 1/48 mi jsou úplně cizí - moje měřítko je 72ka. Ale pokud se někdy rozhodnou, že to udělají, rád jim pomůžu.
Uživatelský avatar
kitir
 
Příspěvky: 403
Registrován: 08 srp 2008, 15:04
Bydliště: Wroclaw, Polsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Franta Šrédl » 15 črc 2023, 18:00

kitir píše:Ne, ne, nechci jim fňukat a modely 1/48 mi jsou úplně cizí - moje měřítko je 72ka. Ale pokud se někdy rozhodnou, že to udělají, rád jim pomůžu.


Ale třeba by pak udělali rovnou i novou dvaasedmu. Jen k tomu musí najít důvod proč... (:)
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 967
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 16 črc 2023, 17:09

Franta Šrédl píše:
kitir píše:Ne, ne, nechci jim fňukat a modely 1/48 mi jsou úplně cizí - moje měřítko je 72ka. Ale pokud se někdy rozhodnou, že to udělají, rád jim pomůžu.


Ale třeba by pak udělali rovnou i novou dvaasedmu. Jen k tomu musí najít důvod proč... (:)

Nechci být pesimista, ale vydání dvaasedmy od Eduardu je naprostá utopie už právě kvůli výše zmiňovaným ekonomickým hlediskům. Ačkoliv by to jistě byla jiná liga než AH, tak silně pochybuji, že by si na sebe ten model vydělal. Navíc je u Eduardu spousta potencionálně úspěšnějších adeptů na předělání do 1/72 (např. ranné Spitfiry), takže asi tak.
Každopádně ale děkuji oběma pánům za diskuzi k tomuto tématu i cenné rady. ;-I Za plevelení to rozhodně nepovažuji a jak už jsem výše uvedl, připomínky ke stavbě se vždy snažím brát jako konstruktivní kritiku, která mne nebo jiné kolegy sledující stavbu může posunout někam dál.

Naposledy upravil Marcel Matuška dne 16 črc 2023, 18:52, celkově upraveno 1
Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 16 črc 2023, 17:18

Co se týká vlastní stavby, tak jsem se nakonec rozhodl nechat to tak. Jak na potvoru se mi zrovna tady povrchovka docela podařila a už se mi to nechce předělávat. Budu stavět určitě ještě P-400 a získané poznatky zúročím tam.

Takže mám nanesený wash a matný lak.

20230716_155824.jpg

20230716_155837.jpg

20230716_155848.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 06 srp 2023, 10:52

Drobný postup - výfuky, očouzení a nějaké to provozní ušpinění. Teď mě čeká ještě naskládat drobotinu, ale ve stejném stádiu mám tady další čtyři rozestavěné modely, takže to asi jen tak hned nebude.
20230803_170823.jpg

20230803_170837.jpg

20230803_170910.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 02 zář 2023, 10:25

P-39D-1 hotovo. Pokračovat budu s P-400 a do galerie to pak vložím, až budou hotové oba kousky.
20230830_203601.jpg

20230830_203602.jpg

20230830_203636.jpg

20230830_203743.jpg

20230830_203822.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 24 zář 2023, 14:09

Pokračuji s P-400. Stavět budu víceméně z krabičky, bez nýtování, ale pokusím se vyvarovat některých chyb, které jsem udělal u stavby P-39D-1. Takže prozatím kokpit a šachty v barvě příslušící ranným modelům = trochu tmavší interiérová zelená.
20230921_201604.jpg

20230923_220431.jpg

20230923_220445.jpg

20230923_220450.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod MARABU » 24 zář 2023, 16:04

Marceli, máš obráceně "šaltrpáku."
Uživatelský avatar
MARABU
 
Příspěvky: 3703
Registrován: 26 dub 2008, 11:49
Bydliště: Brno
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 24 zář 2023, 22:19

Dík za upozornění, Radku ;-I
Už mám slepený trup, ale možná to ještě půjde otočit.
Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 26 lis 2023, 14:49

Aktuální vydání P-400 od Arma Hobby mne nakoplo k pokračování na této stavbě. Nastudoval jsem popis odlišností pro pro ranné verze, který zde velmi pěkně provedl kolega "Kitir" a většinu z nich jsem aplikoval na model. Předem ale upozorňuji, že jsem neřešil úplně všechny odlišnosti a pro toho, kdo by chtěl jít při úpravách do poslední detailu, doporučuji prostudování výše uvedeného odkazu. Kolega "Kitir" to tam na rozdíl ode mne má popsáno do posledního šroubku.

Já jsem tedy upravil výstřelné kanály pro verzi P-400. V novém vydání od Army je tento díl aktualizován formou 3D výtisku, ale já to stavím z vydání P-39N.

20231124_180745.jpg

A na trupu a křídlech jsem provedl tyto úpravy:
1. Zatmelil jsem krytky a další detaily, které na této verzi nebyly.
2. Otvory pro chlazení v přední části trupu.
3. Nová krytka pro přístup k ventilu kyslíkové láhve.
4. Protažení linek panelu u dveří.
5. Příprava na světlomet ve sloupku.
6. Otvor pro ventilaci kabiny.
7. Indikátor vysunutí podvozku jen na jedné straně.
8. Otvor pro výstřelný kanál světlic.
9. Odstranění větrání zbraní na přední části trupu.

20231125_195410.jpg

20231125_195422.jpg

20231125_195511.jpg

20231125_195546.jpg

20231125_195552.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39/P-400 vs A6M2/3 “New Guinea 1942”, 1/72

Příspěvekod Marcel Matuška » 10 pro 2023, 19:17

Poslední úpravy před surfem - předělání negativního přichycení plátnem potažených pohyblivých částí VOP/SOP. Opět jsem opisoval od kolegy "Kitíře", který to má tohle podrobně popsáno ve své stavbě (viz. dříve uvedený odkaz).
20231208_225521.jpg

20231208_225522.jpg

Rozestavěno: Battle I vs Bf-109E, 3x Bf-109G-10, Mosquito B.XVI, 2x Sd.Kfz.10
2025: Ni-17, Spitfire IXc, Fw-190D-9 2024: 2x Bf-109G-14, P-400, P-47D-27, P-51D-20, Mustang IV 2023: P-39D-1, Kittyhawk III, Spitfire Vc, Macchi C.202, Fw-190A-8 2022: Sd.Kfz.7/2, Il-2m3, Fw-190F-2, Fw-190A-8R2, P-51C, Ki-84, Spitfire VIII, Beaufighter TF.X 2021: Fw-190F-8, P-47C-5/D-28/D-30, Mirage F.1 EQ-2, F.1 EQ-5
Marcel Matuška
 
Příspěvky: 2636
Registrován: 16 kvě 2013, 14:56
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 72 • Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], CARLOS CHECA, Google [Bot] a 182 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY