Snažím se zjistit, jakého typu byly a jaká výrobní čísla měli ta dvě „Uhu“ používané po válce v čs.letectvu. Pan Irra ve své publikaci „"Letouny Heinkel v československém letectvu" vyhrabal v podkladech VUÁ, že se jednalo o nové letouny které měli mít výrobní čísla 1280 a 1281. Jednalo se o letouny z letiště v Chebu. Ovšem nesedí ta W.Nr. - jelikož letouny He 219 je měla šestimístná - typoval jsem to nejdříve na: W.N. 310280 a W.Nr. 310281, verze A7 (v Chebu se stavěla tato verze, resp. se zde předělávali starší letouny na tuto verzi)
seria A2 začínala 290 ... serie A5 začíná 410 ... seria A7 začíná 310 ...
Jenže tato varianta nesedí, v Chebu se He 219 ve skutečnosti nestavěli, pouze se přestavovali starší verze na typ A-7. To by ovšem znamenalo, že by se se o nové stroje nejednalo. Je to trochu záhadné, jelikož jsem nikde nenašel žádné W.Nr. u He 219, které by končilo xx1280 a xx 1281. Dokonce i to poslední trojčíslí 280 a 281 je vysoké a nezapadá do žádného výrobního bloku
Po prohrabání internetu jsem narazil na tento přehled letounů He 219, které zůstali na různých letištích. Z něho je patrno, že existovala i výrobní blok 211 xxx, které má na čtvrtém místě "1", nicméně čísla 280 a 281 do tohoto bloku nesedí.
Nevíte někdo něco bližší o způsobu přestavovaní He 219 v Chebu? V literatuře jsem o tom nenašel žádnou zmínku
Zajímavé je, že i když He 219 nebylo zase vyrobeno tolik, tak v podstatě nikde neexistuj přehled jejich výrobních čísel
Letouny nalezené po válce na různých letištích:
Schwechat (celkem 5 ks podle zprávy FIU 53) 190011 VO + BC (V11) poškozen / zničen (A / C (b) podle FIU Rep.53) 190068 RL + AH (V28) zničen (A / C (e) podle FIU Rep.53) 190071 RL + AK (V18) zničen (A / C (d), BL+AK podle FIU Rep.53) 190106 DV+DB (V31) poškozen/zničen (A/C (c) podle FIU Rep.53) 190193 BE+JF/G9+EK (V16, Jumo 222) zničen (A/C (f), BF+JF V18 dle FIU Rep.53)