Zdravim paka! Budem objednavat nejake bazarove modely od jedneho znameho zo zahranicia. V zozname ma niekolko vacu-pakovin. Ak by niekto o nieco mal zaujem, pisnite mi SZ.
Dual stavba Beaufort: po půlroce nechutenství říznout a brousit cokoliv z polystyrénu jsem se zase pustil do Beauforta, zatím křídla: vloženy části se sáním vyřízlé z ICM (v ICM jsou zase vloženy kusy z opravného setu Aerocraft), nastavené gondoly podvozku, vyrobené podvozkové šachty, výfuky pro verzi Mk.II, zasklení pozičních světel, nahrubo světlomety v náběžce, upravené a stokrát opravené rytí, krytky podle ICM. Vše "nahrubo" zabroušeno, bude se stříkat surfacerem a opravovat chyby (brousit, kytovat, brousit, kytovat, brousit až k úplnému probroušení). Jo a ještě upravit tvar podvozkových gondol, mají lehce jiný tvar vzadu a 4 kryty místo 2. Vakec dohání klasickou stavbu, tam už mám i slepený křídla s trupem, nic zajímavého. Luboš
Luboš Balek píše:Dual stavba Beaufort: ... Jo a ještě upravit tvar podvozkových gondol, mají lehce jiný tvar vzadu a 4 kryty místo 2... Luboš
Teď na to koukám... Ty čtyři kryty podvozku používaly Beauforthy vyrobené v Austrálii. Také myslím, že používaly "Curtissy" místo "Merkurů"(?). Takže měly i jiné kryty motorů - neměly v předním prstenci integrovný výfuk, ale výfukouvá roura byla vyvedena dozadu (nevím, jestli hned za krytem nebo právě tou podvouzkovou gondolou). Také se tyto Beauforthy vyznačovaly klenutější SOP. Resp. pevnou částí, kde byl nahoře takový "zoban" kryjící pohyblivou část. Pěkná monografie na Beauforth vyšla v časopise APKR. Nemáš náhodou Australana? To by byla škoda překopat ho na dalšího "Tomíka", když už stavíš jednoho z lysostřiku.
V Austrálii spíš lítaly Mk.V, VI, VII (ty měly vyboulenou směrovku). Pokouším se vysochat cvičný Beaufort Mk.II(T) z Anglie, konkrétně ML563, PI-K, No.762 Naval air Squadron, Halesworth (lokalizováno v hrabství Suffolk, pozůstatky letiště jsou na ortofoto mapě stále vidět, jen jsou tam místo letadel větrníky), rok 1945. Bokorys je ve Valiantu (str.66) a jedna fotka stejné verze bez kódů perutě (str.15). Podle bokorysu a fotky - ocas vypadá normálně; - zadní střeliště je zakryto (to už mám); - boční okénka na trupu přemístěna, možná přibude ještě jedno zprava na krytu pumovnice; - motory jsou americké Pratt & Whitney Twin Wasp, mám rezinové, pasují do krytů; - kryty motorů jiné bez sběračů, kryty už jsem soustružil a různě upravoval, prstenec chladících klapek vytištěn, klapky vyryty; - podvozkové gondoly nastaveny směrem k motorům cca o 7 mm, vyrobené podvozkové šachty; - výfuky vedené gondolou v podvozku, částečně zvenku vyboulené, výstup výfuku z boku gondoly; - kryty podvozků 4 dílné, plně zakrývají kola (už jsem tvar gondol od neděle upravil), aby se to dalo nějak "nafixlovat". Jsou nějaké fotky z muzea verze Mk.II(???). Je na nich určitě vidět výfuk vedený gondolou a trochu jiné podvozkové šachty (budou se ještě upravovat). Ty zadní menší kryty podvozku tam nejsou. Existuje fotka Mk.II(T) ML625 za letu zezadu zespoda a malé kryty nemá, je vidět kus kola, ale jinak, než u verze Mk.I. Připojení křídel na trup: "nálitek" na trupu je menší než profil křídla. Na druhou stranu, bude se to líp napravovat, než kdyby to bylo obráceně. Bohužel mě asi čeká výroba všech zasklení. Už jsem si postup vyzkoušel na Hampdenu, tak to snad půjde. Jako na každé pakárně, práce jako na kostele. Do letošních Vánoc by mohlo být hotovo.... Jinak bych řekl, že to tu moc nežije. Další hlášení o stavu tak za měsíc... Luboš
Pratt & Whitney Twin Wasp!!! Jsem si na ně nemohl vzpomenout, tak jsem plácl ty Curtissy. Takže T.Mk.II. A-ha. Budu se muset po té monografii podívat a trochu oživit v paměti. A jestli je to s tou SOP tak, jak píšeš... , tak... Tak to není "Australan" jak jsem si myslel. Ale to nevadí. I tak se těším na finiš. Já jsem se rozjel, protože mám tak nějak čas i chuť (vzácná konstelace). A také bych to už rád dokončil. Také jsem zvědavý jak mi vystačí výdrž.
Při životě to tu udržuje hlavně kuron. Ostatní paka už mají hotovo, nebo také pauzírují.
Beaufort mě zajímal kdysi, když jsem měl model z Frogu (právě s australskými obtisky). Ale bylo na něm práce jako na kostele (nejen skla), tak jsem ho po čase dal pryč. Z těch Australanů mě zaujal nejvíce v transportní verzi. Myslím, že přezdívanou "Beaufrighter". Ale nedokázal jsem se přemluvit k tomu prodloužení hřbetu.