Marně se snažím ve ztrátových hlášeních u KG 4 najít nějaký stroj Ju 88, všude jsou pouze uváděné He 111, nikde žádný Ju 88. Mimochodem kod 5J+.. používala i KG 100, ale tam také není žádná ztráta typu Ju 88 (pouze He 177):
Kdežto u KG 30 stoj 4D+IS existuje:
14.03.1944 8. KG 30 F Le-Couquet (vermutl.: Le-Touquet, Etaples) Unbekannt Ju 88 A-14 144626 4D+IS 100% ztráta Uffz. Henke, Heinz vm. Ziel: London (14./15.3.1944) Nordsee
Tak tohle nevypadá na ztrátu ne? Nejspíš o tom ani nepapírovali...to 5J+IS je tam jasné, vypadá to na ex. 1.KG30 mašinu...ale... teoreticky by to mohlo být i naopak, že je to původně 8.KG4...ta měla nějaké Ju 88A ve stavu od května do řijna 1940.
Toto vobec nemusi byt v GQM - poskodenie nevyzera velke, stalo sa to na vlastnom letisku a ked nikto nebol zraneny, nemusi to tam byt. Inak emblem s dazdnikom pouzivala 1./KG30 - na motorovej kondole spolu s emlemom orla na trupe pod kabinou - emblem I gruppe. Takto pod kabinou osamote si tento emblem nevybavujem,ale nemam na to vela fotiek cize neviem no. Ta 1 stafell je pre nas dolezita preto, lebo .06.1940 je premenovana na 8./KG4 aby bola potom zase 10.1940 premenovana na 8./KG30 Na fotkach je verzia A-1 zachytena asi niekde v tomto obdobi ked bola u KG4. Cize niekde v Nemecku alebo Holandsku. V tomto kratkom medziobdobi mali prave Ju88A-1, inak lietali He111.
len taka mala zaujimavost, asi tesne po premenovani na prelome Otober/November 1940 sa v stratovom hlaseni v GQM nachadza Ju88A-1 este so starym kodom od KG4 - asi este nestihli ani premalovat kod u KG30 a uz tento stroj aj stratili. Dalsie straty neskor u tejto jednotky uz su samozrejme so spravnym kodom 4D+
Tak zase by som to nenavyzal nejakou skvelou pracou - otvoril som len knizku, stranku M.Holm a skombinoval informacie Inak jedina akoze strata v GQM co by teoreticky mohla sediet na tu fotku je tato,ale u KG4 si moc nerobili hlavu s nejakym detailnym vypisovanim
No a pre hans dlouhan tu mam adepta na model ked ma rad tie velke cisla
Někdy hledat stroj podle trupového označení je ošidné - tohle je dobrý příklad - viz níže - ta 1./KG 76 ten kod F1+BH opakovala postupně na čtyřech strojích !
06.08.1941 1. KG 76 F Schvi-Kerpeva Unbekannt Ju 88 A-5 2402 F1+BH 100% ztráta Ltn. Uffmann, Horst zur. Ostfront (B) Uffz. Droste, Wilhelm [zur.] / (Bf) Gefr. Merta, Fritz [zur.] / (Bm) Fw. Dittrich, Karl-Heinz [zur.] 0-0-0-4
08.10.1941 1. KG 76 F Gschatsk (Raum)(= Gagarin, RUS) Unbekannt Ju 88 A-5 4246 F1+BH 100% ztráta Ltn. Uffmann, Horst gef. Ostfront (B) Fw. Droste, Wilhelm [vm.] / (Bf) Uffz. Bureng, Fritz [vm.] / (Bm) Fw. Dittrich, Karl-Heinz [vm.] 4-0-0-0 Orscha-Süd
22.09.1942 1. KG 76 F (Rusanowotaja) Unbekannt Ju 88 A-4 4239 ws B F1+BH 100% ztráta Uffz. Jasper, August vm. Ostfront (B) Uffz. Kaltenbrunner, Gottfried [vm.] / (Bf) Ogfr. Oldenburg, Horst [vm.] / (Bs) Gefr. Limburg, Fred [vm.] 4-0-0-0 Tazinskaya
08.02.1943 1. KG 76 F Pl.Qu. 3938/13 Ost (50 km N Palermo) Motorschaden Ju 88 A-4 1118 ws B F1+BH 100% ztráta Fw. Bürger, Ernst vm. Mittelmeer (B) Uffz. Wilhelm, Edmund [vm.] / (Bf) Ogfr. Weber, Christian [vm.] / (Bs) Fw. Best, Fritz [vm.] 4-0-0-0 Catania
Tak bohuzial pre nas, ked masina v danej jednotke bola odpisna ako 100 strata, tak sa ten kod pouzil znovu - nic neobvykle, len pre nas komplikacia kedze casto nevidno WNr. nevieme presny datum fotky, zaznam v GQM... nemusi byt kompletny... a najhorsie je ked jednotka stratila takto oznacene masiny v kratkom casovom obdobi a bez vyssie spominanych udajov to uz bude len tipovanie. No, ale toto nie je pripad mnou poslanych fotiek, to je skolna masina vid. velke cisla - taketo znacenie sa nepouzivalo u frontovych masin. Za povsimnutie stoji inak Vkz. pre prvu Stafell ale emblem - letiaciaci srsen ci osa ci jak sa to vola pod kabinou patri niektorej stafell od III.KG76 - podla B.Ketley