Mna by zaujimala fotka, kde na tejto masine vidno ten trupovy kod. Mam 4 a ani na jednej nevidim nic. Inak masina nema zavesniky tak ako je na bokoryse takze aj verzia by mala byt skor A-1 ci?
myslel som A-1a samozrejme, len nejak mi to acko vypadlo pri pisani a nevsimol som si pred odoslanim Ano, je to de facto rovnake ako A-2 ale ja to mam zafixovane tak, ze masina bez zavesnikov + napr.2xMK108 je A-1a, kdezto A-2 tie zavesniky ma stale. Inak okrem francuzov, tento stroj je oznacovany ako A-1a napr. v knihe Me262 vol.3 Smith/Creek alebo v knihe Me262 the production log, Dan O Connell..
Mimo dvou vyjímek jsou všechna ztrátová hlášení KG)J)/54 z roku 1945 typ Me 262 A-1a
Mašina s trupovým označením B3+BH ve ztrátových hlášeních není nikde zachycena. Je tam blízký stroj B3+GH:
15.02.1945 1. KG(J) 54 H Schäftersheim, 8 km östl. Bad-Mergentheim Absturz bei Übungsflug Me 262 A-1a 110803 B3+GH 100 Uffz. Lange, Kurt
Jak píše správně Pufo, fotek z focení toho dne u KG(J)/54 je známo asi pět nebo šest foto (jsou z Neuburg / Donau, z března 1945), ale nikde není zachyceno trupové označení. Určitě to fotil někdo z propagandy, fotky jsou "akční" a podle mě i částečně nahrané - jak píši - všechny jsou zajímavé tím, že na nich není vidět trupové označení nebo W.Nr. (snad z jednou vyjímkou). Některé z mašin mají "hady", některé ne. To, že na nich nejsou vidět trupová označení nebo W.Nr. určitě nebude náhoda. To je focené schválně tak, aby to vidět nebylo. Bohužel.
Mizerné foto letounu B3+HL, W.Nr. 110 943. Dne 9. března 1945 byla tato Me 262 poškozena (není zřejmé, zda došlo k poškození požárem (některé turbíny) při letu nebo byla poškozena nepřátelským letadlem) a u Kitzigenu nouzově přistála. Letěl ji Lt. Bernhard Becker z 3./KG 54.
Škoda na draku letadla byla zaznamenána jako 65%, pravděpodobně nebyla do konce války již opravena.
Ta fotka z E-bay od Joseffa66 je pravděpodobně Me-262A-2a, W.Nr. 110590, trupové označení 9K+KL ("bílé K"), od 3./KG 51. Jsou na ní záznamy v podkladech KG 51, poslední záznam je z 23.2. 1945 (poškozena při nouzovém přístání - rozsah poškození 15% - důvod: nedostatek paliva).
Sundin založil novou sekci "Československé letouny". Patřilo by to asi spíše do našeho "chlívku" Československé letetvo po roce 1945", dávám to sem spíše pro zajímavost, jelikož je jasně vidět, že se ze studiem podkladů zase tolik nezabýval (ač se s tím chlubí). U té V-36 totiž žádná fotka na to Micky Mause na trupu neexistuje, Balous to kdysi namaloval podle vzpomínek mechanika v Letectví a kosmanautika z roku 1976 a jelikož nevěděl jak Micky Maus vypadal, vzal si inspiraci z trupového znaku z Bf 109 Horsta Carganica od JG 5 (přímo to obkreslil z obtisků ze stavebnice Hasegava) a od té doby tenhle znak na na naší Me-262 "vesele žije svým životem"