Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ Nostalgia Cup
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Open Challenge: Avia BH-11 v.d. Směr

Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 5 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 12 říj 2005, 14:19

To Hobzík - tak přijeď do Slanýho - tam je to normální a jmenuje se to Kamikaze Cup a je u toho dycky děsná prča :grin:
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16950
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Karel Pilát » 12 říj 2005, 14:26

To já bych tak stihnul vyštípat a začistit ty větší díly z rámečků. :grin:
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9973
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 12 říj 2005, 14:32

Jednou jsem se toho účastnil a lepil s nám i pan Šulc a kdybys viděl ten hecung u stolu! To byla jedna z možná nejúžasnějších atmosfér na soutěži, co si pamatuju. Jinak Slaný je sice malá akce, ale má svoje kouzlo :-D
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16950
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Karel Pilát » 12 říj 2005, 15:18

Jakub Vilingr píše:Jednou jsem se toho účastnil a lepil s nám i pan Šulc a kdybys viděl ten hecung u stolu! To byla jedna z možná nejúžasnějších atmosfér na soutěži, co si pamatuju. Jinak Slaný je sice malá akce, ale má svoje kouzlo :-D


Akci ve Slaným samozřejmě znám, byl jsem se tam letos na skok podívat, když jsem jel okolo. Právě proto vím, že Kamikaze cup není pro mě. Ale příští rok bych si chtěl udělat víc času a snad si přijet i zasoutěžit a pokecat.
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9973
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tomáš Hobzík » 13 říj 2005, 06:21

Díky za typ. Do Slaného občas jezdím za Standou Kučerou, ale na soutěži jsem nebyl. Tuším, že je někdy na jaře. Jestli budu mít čas, zajel bych se tam alespoń podívat.
Tomáš Hobzík
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 říj 2005, 06:42

Kamikadze ve Slaným můžu potvrdit, učastnil jsem se bohužel jen jednou, ale takovou prdel jsem při modelaření nezažil, prostě s Vláďou Šulcem po boku se nedá modelařit :lol: Příští rok se tam snad zase dostanu. Sorry za odbočku od tématu :)
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22608
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

URGENT DOTAZ - přístroje v předním kokpitu BH-11 (cvičné)

Příspěvekod Lonestar » 13 říj 2005, 07:54

chci dělat stříbrnou BH-11 z Prostějova (c-155) a narážím na otázku, zda u CVIČNÉ verze byly v PŘEDNÍM (= žákovském) prostoru nějaké přístroje... pokud ano, tak jaké - stejné jako v zadním???

fotka napoví - prosím, prosím... Challenge je už za týden...
:)
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Michal Dub » 13 říj 2005, 08:09

Lone, já si myslím, že žák měl k dispozici pouze ten otáčkoměr, což byl pro něj nejdůležitější budík. Rychlost a výšku znát nemusel, protože se učili lítat podle citu a důležitý bylo jen aby neuvařil motor. Mašina ve Kbelých má taky dvojí řízení a vepředu jen ten otáčkoměr...
Michal Dub
 
Příspěvky: 2144
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

BH-11 v měřítku 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 14 říj 2005, 06:53

Díky všem (zejména Simoně :flower: ) za báječnou inspiraci. ;-I
Pominu-li nepříliš kvalitou oplývající těžko sehnatelný resin od RVHP, zbývá stavitelům dvaasedmdesátek pouze konverze. Vycházet z PO-2 mi připadá dost šílené, ne však z BH-3.
Pokusil jsem se to (zatím) teoreticky zpracovat:
Trup: pilotní prostor BH-3 vcelku odpovídá zadnímu kokpitu BH-11. I pyramida se dá použít. Přední kokpit je nutné vyříznout a dodělat (třeba z kelímku od jogurtu). Tyčkama se doplní příď a zbrousí do správného tvaru. Zřejmě ji bude potřeba zkrátit a zaslepit. Pro BH-11c bude s pilotními prostory více práce, neboť jsou užší a zřejmě i delší.
VOP a SOP je třeba lehce upravit, pro BH-11c se musí vyrobit z destiček.
Křídla z BH-3 stačí upravit do správného tvaru, dodat z tyčky jiné vzpěry. BH-11c má křídlo delší, mě napadlo ho rozříznout v té nejtlustší části a vlepit destičku o správném rozměru. Pak přebrousit, vytmelit, naznačit správný počet žeber.
Motor je jediná součástka, kterou bych použil z PO-2, vrtuli po lehké úpravě z BH-21
Podvozek se mi líbí z BH-21, asi bych ho použil.

No a je to! Teď ještě převést teorii do praxe :P :-({|=
Opravte mě prosím, mám-li něco blbě, případně doplňte na co jsem zapomněl, díky 8)
Naposledy upravil HALOGEN dne 01 úno 2006, 08:30, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Michal Dub » 18 říj 2005, 08:23

Hezké, moc hezké. Prostě zavedená kvalita Pavla Šenka.

Já se musím přiznt že konverze na BH-11C je náročnější než jsem si myslel.
Již jsem měl vybroušené nové křídlo z balzy, ale není to ono a navíc to tmelení (balsy).
Nejdřív budu muset navštívit Kbely se šuplerou, pásmem a foťákem udělat pořádný WA.
Michal Dub
 
Příspěvky: 2144
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Stavíme dál

Příspěvekod HALOGEN » 16 pro 2005, 17:45

Tak. Termín je sice pryč, to ale nám pomalíkům, věčným repetentům a notorickým nestíhačům by nemělo bránit v pokusu Avii dostavět aspoň do příštího roku.
Zvolil jsem cestu konverze z BH-3 od Kovozávodů na BH-11c. Je to MASO :P
Přílohy
010b.jpg
Nahoře originál trup BH3, dole po částečných úpravách
013b.jpg
Nahoře originál BH3, dole upravené prodloužené křídla BH-11c
011b.jpg
Už jsem začal trochu pracovat na cockpitu
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod petr marek » 17 pro 2005, 12:07

jeeeezis marjaaaa masochista. kurna chlape ty jsi silenec :wink: :shock: :D :D , ale pekne je to
posledni dokoncene: P-39 Aircobra, Eduard, 1/48
Avia BH-11 Směr1/48
Fairey Swordfish Tamiya 1/48
na stole: Hansa - Brandenburg W.29 WNW 1/32
Instagram Marek Models
Uživatelský avatar
petr marek
 
Příspěvky: 1047
Registrován: 19 črc 2004, 18:52
Bydliště: Frýdek-Místek
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

nevzdávám to a stavím dál

Příspěvekod HALOGEN » 01 úno 2006, 08:07

Když tak koukám na vaše Avie (zejména L-BONG [-o< je naprosto úžasná =D> ) tak mi to moje ubohé pižlání jako zas taková šílenost nepřipadá :?
Teď konečně po delší pauze začínám zase makat a rád bych se ctěného fóra zeptal:
1.) přístroje na zadní palubní desce. Vlevo je pravděpodobně rychloměr, uprostřed výškoměr - je zajímavé, že je na něm napsáno ALTITUDE, zřejmě zahraniční přístroj :?: Ale to co je vpravo a vzdáleně připomíná přesýpací hodiny s jakousi trubičkou - co je to prosím zač? :-k Určitě ne "palubní přesýpací hodiny" :grin:
2.) upínací pásy na přední sedačče jsou stejné jako na té zadní?
3.) opěrka hlavy (vevnitř trupu, nemám na mysli tu "pyramidu") -to byla v zadním kokpitu jakási polstrovaná destička, byla ta samá i v předním kokpitu?
Naposledy upravil HALOGEN dne 27 úno 2006, 11:12, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Michal Dub » 03 úno 2006, 12:39

a) kompas
b) ano
c) podobná
Michal Dub
 
Příspěvky: 2144
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Přístroje

Příspěvekod HALOGEN » 10 úno 2006, 09:03

Trochu málo jsem studoval a o "přesýpacích hodinách" co jsou na palubní desce V.Šorel v Plastikovém modelářství píše že se jedná o kompas, ale v monografii L+K z roku 1971 píšou, že se jedná o gyroskopický sklonoměr. :mrgreen:
Ono je to v podstatě jedno, vyrobil jsem pidiskleněnou tyčku a tu jsem tam dal, ale to jenom poznámka pro pořádek.
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 5 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Zpět na Nostalgia Cup

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY