Před časem jsem jako horkou novinku zakoupil tento model Migu 19S na Pražském magistrovi. Letos jsem se do něj pustil. Použil jsem plechy marabu a resinové doplňky plus kabina od MH models. Stavebně je model v pohodě. Rozměrově a tvarově jsou na modelu některé zanedbatelné a některé méně zanedbatelné nesrovnalosti. Poměrně jednoduše řešitelné je zmenšení rozpětí křídla. Občas parkuju u Miga 19 a tak jsem si cvičně přeměřil křídlo. Na modelu je třeba zkrátit rozpětí o cca 2mm na každé straně. To je jednoduše proveditelné upilováním koncových oblouků, upravením tvaru a dorytím křidélka, Tím jsem s úpravami skončil. Nepřirozeně vyzdvižený vstupní prstenec a houserovitě prohnutý trup nemám sílu upravovat...Na trupu bylo potřeba prohloubit rytí. Jinak se model staví vcelku dobře.
Po nástřiku základní stříbrnou jsem odlišil pár panelů nastříkáním lehce natónované C8 Bílou na panely a černou na klapky. Zbytek doladím pistolí a nakonec washem.
Moc pěkné, taky by mě zajímalo více. Který marking jsi vybral?
Dokončeno 2024: (3) Miles Sparrowhawk, Churchill Mk.VII Crocodile, Hawker Typhoon IB Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936. WALKAROUNDY!!!
Stavba nepředstavovala žádné velké problémy. Trup, poloviny křídla a výškový stabilizátor sedí dobře. Jen je potřeba si pohlidat geometrii. Je to celé jaksi pokroucené. A při lepení trupu přijdeme o rytí vespod. Jinak kridla bez tmeleni.
Kokpit je přes kabinu vidět dobře, jen se musí trochu posvítit. přidávám další postup a je to těsně před dokončením. Ještě drobné dodělávky pitotka, antény výškoměru, nějaké retuše a možná žebřík z leptu.
Je to focené pod lampami a je to hned po nástřiku lakem. Nechávám to už tak. Většinou až lak vyzraje tak se lesk trochu stáhne. Dřív jsem do poslední vrstvy dával kapku matné báze. Vypadalo to dobře po nástřiku. Ale po delší době se udělala krupička. Tak jsem šel cestou kompromisu a nechávám to v lesku.