len ci to nebude tak, ze masina spadla v zime, ako vidno, viacmenej neposkodena, pilot ju zamaskoval aby ju mohli eventualne vyzdvihnut ale asi fronta, pocasie alebo neviem co to nedovolilo a masina si tam lezala do jari kym ju neobjavili Rusaci. Volajaky som zmateny z tejto havarky
Na fotke s mužikmi už mašina nemá lavé krídlo ani zadnú a odklopnú časť krytu kabíny, na fotke zo stromami s lístím kabínu vidno a na tej čo si postol ty je aj lavé krídlo....
no ved to hovorim, masina bola vcelku, v zime, zamaskovana, rusi ju nasli, zacali fotit a postupne odmaskovali/rozoberali a fotili... pretoz stratove hlasenia kym bola stab/JG27 v Rusku, takyto stroj podla zaznamov nestratili
Pravý list je asi ohnutý pod trup,horný list je mierne líznutý.Zrejme ľahké núdzové pristátie. No a ke%ď sa dostal do ruských rúk tak logicky by to mala byť 100 % strata(nie ako 100 % zničené lietadlo) odpísaná už ako 08.01.1942 Stab I. JG 52.
Pilot toho Bf 109F-4, W.Nr. 8419, se dostal zpět ke svým, to by podporovovalo úvahu, že se snažil stroj, po nouzovém přistání, zamaskovat:
Jeho hlavní životopisná data: MUNZ, Karl (“Fuchs”). (DOB: 29.04.15 in Gottsollshausen/Württemberg). (R?, DKG). 1940 in I./JG 52. 12.10.42 Ofw., awarded the Ehrenpokal. 20.03.44 Ofw., awarded the DKG). 25.01.45 Lt. appt Staka 3./JG 52. 07.04.45 trf to III./Erg.JG 2. Possibly awarded the Ritterkreuz in the last days of the war, but confirmation has not been found. Credited with over 600 combat missions and 60 air victories.
WIA 23. srpna 1942 ve Wk# 14152 během vzdušného boje 15 km SV od Uljanowa. Dvě vítězství bombardérů. S JG-52 přeletěl kanál La Manche a Rusko. Jeho 1. známé vítězství v Lamanšském průlivu, Blenheim N z Nordeney 25. května 1941. Jeho 2., Blenheim 100 km W od Texelu dne 2. června 1941. Jeho první známé sovětské vítězství, R-2 20. srpna 1942. Jak-1 25. června 1943. Il-4 a Il-2 5. července 1943. Dva LaGG-5 7. července 1943. Jak-1 20. července 1943. Dva Il-7 22. července 1943. Il-2 31. července 1943. P-39 16. srpna 1943. Il-2 (m.H.) 30. května 1944. P-39 1. června 1944. Několikrát vážně zraněn. 1. června 1944 dosáhl 2000. vítězství I/JG-52, svého 30. Il-2 a Jak-9 4. června 1944. Il-2 2. září 1944. Více než 600 bojových misí. 3 vítězství na Západě s Me 262, všechna "e/a" v posledních dubnových dnech 1945. Další zdroj říká, že létal na Me 262 v III/EJG-2, bez zmínky o JG-7. Munz byl doporučen na udělení RK a není známo, zda mu byl přidělen. Bowers/Lednicer, 60 vítězství. zemřel 3. prosince 1992.
Mašiny, na kterých nouzově přistál (známé): Bf 109E "Red or Black 3" v 2/JG-52, Bf 109F-2 Werk # 8206 (ztracen 12.6.41), Bf 109F-4 Werk # 8419 & G "Black 3", Bf 109G-2 Wk# 14152 "<< + 2" (dam 8/23/42), Bf 109G-6 Wk# 20003 "<<" (ztracen 20.8.43; WIA combat w/8 Jak-1) , Me 262 (minimálně jeden stroj, není známo W.Nr.)
Podle vzpomínek Waltra Wolfruma (1./JG 52), Rudolfa Trenkela (2./JG 52), Johannese Wieseho a " Bubi " Ericha Hartmanna (Kommandeur I./JG52) a Hermanna Grafa, posledního kommodora JG52, přišla v dubnu 1945 k JG 52 radiová zpráva , o tom, že Munz obdržel RK (Rytířský kříž). Munz ale byl již v té době převelen k III./EGJ 2, (kde měl na Me 262 sestřeli dvě stíhačky a bombardér)
Ernst Obermeier tvrdil, že o tom našel důkazy (mělo se jednat o stejný případ, jako v té době v ocenění Mečů pro Wilhelma Batze). Obermeier toto chtěl zveřejnit v připravovaném novém vydání svých knih o nositeli Rytířského kříže, což bohužel nestihl, jelikož zemřel.
Pravděpodobně někde v suterénu vojenského archivu ve Freiburgu je krabice krabicemi s nacistickými válečnými dokumenty z let 1939-1945, které se vrátily z amerického Pentagonu, tam asi leží složka RK na Karla Munze. Bohužel obsah těchto krabic bohužel není stále katalogizován, takže si budeme muset ještě chvíli počkat, zda Mutz obdržel RK či nikoliv.
Rozbitý Bf 109 s číslem 25 na druhé kompilaci vpravo dole je: Fw. Johann Pichler crashed Bf 109E-3, W.Nr.1963 at Molaoi after returning from an attack on the Royal Navy battleship HMS Warspite on 22 May 1941. Classified as having received 85% damage, the aircraft was a write-off. Note the high aircraft number painted on the fuselage of this aircraft which was possibly delivered to the unit only several days earlier. Zajímavé je, že stroj nesl označení předchozího uživatele, JG 53.
Naposledy upravil Viggen99 dne 29 led 2023, 10:29, celkově upraveno 1