posledne 2 fotky, to F-ko v Rusku, mas zle oznacene v popiske - nie II ale III./JG53, inak je to masina Wolf-Dietrich Wilcke s 32 zostrelmi na smerovke cize fotene niekedy medzi 08.09 - 19.09.1941 asi Ossijaki letisko.
POdla LiF 4 to ma byt Ofw. Karl Munz Stab I./JG52 ale su fotky na tuto masinu bez muzikov a vidno aj emblem JG27
zdroj: stara aukcia ebay.de via Sinisa Sestanovic - podla neho je to havarka niekde z Jesene 1941 ked masina sluzila este u Stab./JG27 a potom bola asi opravena, predana k JG52 kde ju nakoniec odpisali v January 1942
Naposledy upravil pufo dne 24 led 2023, 11:08, celkově upraveno 1
Letoun W.Nr. 8419 je hlášen 8.1. 1942 jako 100% ztráta u Stab I./JG 52
08.01.1942 Stab I. JG 52 Grodino (bei), auf russ. Gebiet Notlandung inf. Infanteriebeschuß Bf 109 F-4 8419 sw <<- + – 100 Ofw. Munz, Karl 'Fuchs' verw.
Malá poznámka (ale bude to asi blbost): Na jedné obálce časopisu REVI (teď jí nejsem schopen dohledat) byla kdysi publikována nehoda nehoda štábní Bf 109 od JG 27. Bylo to poškození při pojíždění s jiným letounem. Pamatuji se že REVI nedokázalo k této nehodě nic najít (ani místo, ani W.Nr., ani pilota). Nemohlo by to souviset s tímto letounem? Zarážející na něm je totiž ten znak JG 27...
Nicméně u ztráty W.Nr. 8419 je určena příčina nouzové přistání na nepřátelském území. To by odpovídalo fotografiím.
No, ono to bude asi takto. Masina na fotke je z tej havarky z 8.1.1942 kedy ju uz mala JG52. Znak JG27 sa da vysvetlit tym, ze Stab/JG27 bol podrideny I./JG52 od 05.10.1941. 15.10.1941 sa Stab a III./JG27 vracaju do Doberizt na prezbrojenie na nove Bf109F-4/Trop s ktorymi budu potom nasadeny v Afrike. Cize tento stroj im tam Stab/JG27 nechal ked odchadzal, preco nepremalovali znak neviem. No a fotky tu v teme budu ukazovat ten stroj z Januara, ale kedze na fotke uz skoro nie je ziaden sneh, tak to bude najskor fotene niekedy na Jar 1942 kedy si ho obzeraju a rozoberaju rusky muzici? Inak si to vysvetlit neviem.