Díky Milane. Na tý Migině ta hnědá vypadá fakt tmavěji. Dneska jsem to postavil na svoje. Prodloužil jsem ty podvozkové noky o 3mm, možná by stačilo o 2, ale ten posez to trochu má.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Po kratší odmlce pokračuji s prací na křídlech BéHá devítky. původní záměr s přelepením tenkou plastovou fólií pouze částí křídel bez překližkovového potahu se nevydařil. Po nastříkání port na křídla mi maskovací páska strhla broušením ještě ztenčenou už tak tenkou fólii z křídla. Takže znovu a lépe.
Nejdříve jsem odstranil zbytky fólie, a konstruci křídel začistil přeboušením jemným brusným papírem.
Poučen předchozím nezdarem jsem tentokrát tenkou fólií potáhl celá křídla, stejně jako výrobce potahoval celá křídla plátnem. Potah jsem na křídlo lepil řídkým sekunďákem, nechtěl jsem riskovat zničení křídel výpary z rozpouštědlového lepidla. Gelovým sekunďákem jsem přetmelil spoj folií v místě nejvyššího žebra a koncové oblouky křídel. Po vybroušení tmelených míst jsem přilepil křidélka, křídla vymaskoval a surfem nastříkal porty.
Po nástřiku port jsem křídla odmaskoval, velmi lehce přebrousil jemným brusným papírem pro sražení hran port a následně jsem celá křídla přestříkal surfem.
Po opravě pár drobných vad na povrchu jsem křídla nastříkal primerem.
Nakonec jsem ještě nastříkal spodní plochy na stříbrno.
A to je pro dnešek vše, kamufláž na horní straně křídel si nechám na příště. Zatím si připravuji šablony.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Díky Ono to opravdu není tak těžké a složité. Jenom těžím ze svých (hodně) dřívějších zkušeností s lepením vystřihovánek a stavby létajících modelů letadel a plovoucích modelů lodí. Zachoval jsem způsob stavby a přizpůsobil velikost a použitý materál
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Tak zase o kousek dál. Protože obtisky jsou na původních křídlech, na nová křídla jsem praporové znaky nastříkal.
Na spodních plochách jsem znaky stříkal až na finální na stříbrnou barvu.
Na horních plochy jsem znaky nastříkal rovnou na bílý primer. Měl jsem obavu, že kdybych stříknul znaky až na kamufláž, že by tmavé barvy kamufláže mohly pod znaky (minimálně pod bílou) prosvítat. Takže jsem to otočil a kamufláž nastříkám až k hotovým znakům.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Já dnes nanášel popisky a byl to teda očistec. Dva návody, KP a Eduard. Nevím teda, zda jsem to měl komplet, ale dost popisek na trup chybělo jak v aršíku, tak i návodu od KP. Nevím, zda všechny dvaadvacítky měli popisky stejně, ale pokud ano, tak Eduardům jich v návodu taky dost chybí.