Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P 51D Mustang Grim Reaper

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

P 51D Mustang Grim Reaper

Příspěvekod shark » 14 srp 2007, 17:25

Nevíte někdo s/n Mustangu Lowella Bruelanda z období Invaze s nápisem Grim Reaper a smrťáčkem? Mám fotku zepředu,ale s/n není vidět,stroj ještě zřejmě nemá kýl před SOP.
Hlavně nepište že je to 463702 i když se to často uvádí.
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 14 srp 2007, 23:01

No, to jsi si vybral mašinu. L.K.Bruelland nebyl žádný vořezávátko, přiznaných 12,5 vítězství o čemsi hovoří, že. Lítal v 355.FS/354.FG, 9AF. Toliko fakta. Létal prokazatelně minimálně na třech letounech.
P-47D - The first plane is a P-47D-30 flown by Capt. Lowell Brueland with the 355th FS/354FG, Rosieres-en-Haye, France in December 1944. The paint scheme is a bare metal finish with quite the selection of artwork. The engine cowling is light blue with white diamond check pattern and a cartoon bomb and the text "Wee Speck". The white diamonds are included as a decal to make installation simple. This plane has 14 1/2 kills markings from the European theatre. The anti glare panel in front on the windscreen is olive drab. Code letters on the side of the fuselage are GQ U.
Co se Mustangů týče, jsou dva "Grim Reaper" a "Wee Speck". Ten druhý má prokazatelný seriál 44-63702. Grim Reaper měl údajně létat se seriálem 44-63701, ale tento Mustang byl dodaný do Švédska jako nepoužitý. Panuje názor, že GR a WS mohlo být jedno a to samé éro. Vzhledem k tomu, že Wee Speck dolétal do konce války a sloužil ještě v Německu.....
Tady je pár fotek s oběma mašinama.
Přílohy
44-63702GQ-UWeeSpeck_a.jpg
44-63702GQ-UWeeSpeck1.jpg
Lowell20Brueland.jpg
44-63701_31_lb1.jpg
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 14 srp 2007, 23:07

A tohle jen pro zajímavost.
Přílohy
44-63701_40_cf1.jpg
44-63701_01_cf1.jpg
4thimage.jpg
2ndimage.jpg
hsg09608.jpg
lfl48-014.jpg
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod matiasf » 15 srp 2007, 06:26

super fotky ale zaujimalo by ma ako dosiahnut taky brutalny lesk na lietadle ako je na tej predposlednej alebo poslednej fotke... vyzeralo by to super na modeliku... :P
Makam na - He 111 H6
Im Krieg ist die Wahrheit das erste Opfer
Uživatelský avatar
matiasf
 
Příspěvky: 1384
Registrován: 16 dub 2007, 12:56
Bydliště: Banská Bystrica
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 15 srp 2007, 08:23

To bys ten model asi musel pochromovat. Nevím, jestli se dá nějaká barva takhle rozleštit.
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Jursa » 15 srp 2007, 08:34

matiasf píše:super fotky ale zaujimalo by ma ako dosiahnut taky brutalny lesk na lietadle ako je na tej predposlednej alebo poslednej fotke... vyzeralo by to super na modeliku... :P


Skus sa spytat tu: (teda ak je to farba)
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?t=14476
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin Jursa
 
Příspěvky: 9287
Registrován: 25 bře 2006, 23:23
Bydliště: www.modelshop.sk, Malacky, Slovak Republic
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod shark » 15 srp 2007, 19:30

Dík za zájem. Na těch barevných fotkách je warbird,to leštění dá trochu práci....,Tu první fotku znám trochu větší,jsou tam znát invazní pruhy,a zdá se,že chybí kýl před SOP.Takže to těžko může být serie D 20 které odpovídá často uváděné s/n. Wee Speck z konce války těžko může být Grim Reaper z doby invaze. Že byl GR přejmenovaný WS jsem také četl,ale musí to být jiné s/n. Podobný binec je i v Turnerových Short Fuse...,jednou to někdo někde zveřejní,a ostatní to tupě přejímají. Zrovna v té Hasegawí limitce jsou obě s/n špatně.
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 16 srp 2007, 08:51

Tady je překlad diskuse na tohle téma (kolega, který ho dělal dělá tanky, ) Nechám ho tak, jak mi ho poslal.
44-63701 byl jedním z raných P-51D-20-NA dodaných švédskému letectvu na konci dubna 1945 - přímo ze skladu, takže letoun nikdy nebyl přidělen frontové jednotce. Ve Švédsku tento stroj létal jako Fv26015 - v roce 1952 byl prodán Dominikánské republice, kde sloužil jako FAD-1904, a v roce 1984 byl prodán do USA. (stejná informace jako na Curtisově stránce).

44-63702 byl přidělen 354th FG 355th FS a létal jako GQ-U "Wee Speck" v závěrečných fázích 2. sv.v. v Evropě. Tento a/c (nemám ponětí, co je a/c) sloužil i po konci války a nakonec byl 14. června 1946 v Německu SOC/SALV (zase nevím, ale tipnul bych si, že může jít o rozpuštění jednotky).

Všechny moje fotky 702 jej ukazují s pojmenováním "Wee Speck", ale ještě jednou se podívám, protože si pamatuji, že jsem někde četl, že tento a/c kdysi nosil i přezdívku "Grim Reaper" - zde se pravděpodobně jedná o záměnu s Bruelandovým dřívějším a/c (před krátkou konverzí na P-47D) - 44-13536.

Tvoje záměna pochází z toho, že sériové číslo přeživšího stroje je téměř stejné, jako číslo stroje historického.

Díky, Martine. To tedy znamená, že mluvíme o dvou různých strojích (s následnými sériovými čísly AAF) a že "nejsem" blázen.

[Edit - později]
Měl jsem si to přečíst pečlivěji

Martine, o jaký stroj se jedná? 44-63702 nebo 44-13536? Z toho, so jsi uvedl, si myslím, že jde o 536, ale ty o tom víš víc než já.

Nemůžu přečístk popisku za jeho hlavou.

Abych mohl dát dohromady nějakou odpověď, musím o tvém obrázku "Grim Reapera" nejdřív popřemýšlet.
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod shark » 16 srp 2007, 09:23

Jardo,dík, 413 536 na tu mašinu z invaze docela sedí, je to stroj bez kýlu.Fotky GR mám ale vždy bez ocasu,a v kvalitě při které nelze rozluštit s/n pod kabinou.
A kresbám nelze věřit,autoři od sebe opisují a obkreslují stále stejné chyby a nikoho netrkne,že je to nesmysl.
U 354.FG je v těch Déčkách trochu chaos,ti pánové jich vystřídali spousty,všelijak přebarvovali jeden a týž stroj,atd...,
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 16 srp 2007, 09:29

Uvidíme, ještě se může lecos objevit. S největší pravděpodobností, až budeš hledat něco úplně jinýho.
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Petr Vejvoda » 17 srp 2007, 08:48

Včera jsem si koupil svoje první letadlo :D a shodou okolností je to čtvrtka P-51D, kde je i kamufláž GR, takže vás tady pozorně sleduju. Sám jsem našel tohle, jen tak pro zajímavost....
http://www.homestead.com/354thfightergr ... ULAND.html
Uživatelský avatar
Petr Vejvoda
 
Příspěvky: 2662
Registrován: 03 led 2007, 13:18
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jarda Rankl » 17 srp 2007, 09:15

Paráda. Vždyť to říkám. Ono se určitě ještě něco najde.
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Petr Vejvoda » 17 srp 2007, 12:10

shark píše:Dík za zájem. Na těch barevných fotkách je warbird,to leštění dá trochu práci....,Tu první fotku znám trochu větší,jsou tam znát invazní pruhy,a zdá se,že chybí kýl před SOP.Takže to těžko může být serie D 20 které odpovídá často uváděné s/n. Wee Speck z konce války těžko může být Grim Reaper z doby invaze. Že byl GR přejmenovaný WS jsem také četl,ale musí to být jiné s/n. Podobný binec je i v Turnerových Short Fuse...,jednou to někdo někde zveřejní,a ostatní to tupě přejímají. Zrovna v té Hasegawí limitce jsou obě s/n špatně.

Něco ještě přidávám k pilotovi K.Bruelandovi, možná pomůže něco objasnit,....Myslím teda, že na Grim Reaperovi nemohly ty invazáky být, je to tak, že jo?
Ještě se chci zeptat, píšeš tady, že ve stavebici od gawy jsou dekály špatně - opravdu se z těch dvou verzí co tam jsou na výber nedá postavit něco reálnýho :x :? ???
Přílohy
Grim Reaper.JPG
Brueland sestřely.JPG
Uživatelský avatar
Petr Vejvoda
 
Příspěvky: 2662
Registrován: 03 led 2007, 13:18
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod shark » 17 srp 2007, 13:27

Takže Grim Reaper invazní pruhy právě měl,to je jasné z fotek,ale nemohl nést s/n 463 702 , serie D 20 se ještě nedělala. To na bar.fotech je warbird. Jestli byl GR přejmenovaný Speck IV nevím,ani po tom moc nepátrám.
Wee Speck 463 702 je z fotek celkem jasný.

Short fuse...je taky zajímavý stroj,Turner měl prý devět takto pojmenovaných strojů. Z fotek je mi jasné Déčko 413 561 ,bez kýlu s hvězdami na předku. To,co se kreslí a uvádí s červeným předkem a s/n 415 622 je podle mě blbost, existuje foto předku tohoto stroje s Turnerem a G/C,kde je jasně patrné s/n D 20 NA 44-63872. To i odpovídá jaru 45,kdy na tomto stroji létal. Tahle fotka je v Osprey a pod ní popiska,že jde o 44-15622,ale stačí se pořádně podívat.
V jiném Osprey je zase trochu chaos kolem Bruelanda. Třeba SpeckIV je uveden jako GQ-U ,ale část písmene ,co je vidět ,je spíš V.

Ale tvrdím, že limitka Gawy je blbost,pokud nestavíš warbirda.
shark
 
Příspěvky: 1317
Registrován: 11 úno 2006, 17:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Petr Vejvoda » 17 srp 2007, 13:51

Néééé :cry: :cry: :cry: :cry: Tak já si koupím první éro v životě, těším se na to a zrovna je to totální pí.ovina. S vědomím, že to není reálný se mi to ani nebude chtít stavět.
Nezbyly teda někomu nějaký dekály na reálnej stroj P-51D ??? HELP PLEASE
Uživatelský avatar
Petr Vejvoda
 
Příspěvky: 2662
Registrován: 03 led 2007, 13:18
Bydliště: Liberec
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: David Fryš, Markus a 11 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY