Rámeček "E" je "ustřižený", chybí díly, které nebudeme potřebovat.
Jak vyplývá z výše uvedeného, objevení se stavebnic A&A Models má smysl. Modelář má možnost postavit si tento velice zajímavý letoun a postihnout většinu změn, kterými prošel.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Už při vydání Arada 68E 1/48 bylo podle výlisků zřejmé, že Roden má v plánu vydat i verzi F. Ta dnes konečně dorazila do skladu. Z krabičky na nás vykouknou dva zatavené igelitové sáčky. První obsahuje návod s vloženým oboustranně tištěným barevným listem s kamuflážními schématy a obtisky. Třetí kamuflážní schéma je na poslední straně černobílého návodu. Je potěšující, že si můžeme vybrat z opravdu různě zbarvených strojů.
Přílohy
Naposledy upravil Tygřík dne 22 led 2021, 05:44, celkově upraveno 1
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Plastikové díly jsou z velmi měkkého světlešedého plastu, při jejich začišťování si budeme muset dávat pozor. Začišťování nás čeká především na hranách výlisků. Cockpit vypadá pěkně už v základu. Puňtičkáře však musím upozornit, že některé detaily zcela neodpovídají skutečnosti a bude je třeba upravit či dodělat. Do vítrínky však bohatě stačí. Sedačka si rozhodně zaslouží ztenčit stěny. Prověšení plátna na ovládacích plochách je znázorněno realisticky a podle mne velmi pěkně.
Přílohy
Naposledy upravil Tygřík dne 22 led 2021, 05:45, celkově upraveno 1
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Příznivce letadel 2. světové války model určitě potěšil, stejně jako mne. Kdo očekává kliklak Tamigawu, ten si stavebnici zřejmě nekoupí. Já ovšem hned své peněžence ulevil... a "efko" zaujalo čestné místo vedle rozvrtaného "éčka".
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Dnes dorazila novinka od firmy Bronco, dva MiGy-15 v měřítku 1/48 FB4013 a FB4014. Na stránkách tohoto fora toho bylo napsáno až až, tak se pokusím jen o rychlý náhled do krabičky se zaměřením na detaily. Vybral jsem si stavebnici FB4013 MiG-15 bis. V pohledné a odolné krabičce s akčním boxcardem jsou výlisky dobře chráněny před poškozením. Navíc jsou jednotlivé rámečky zataveny v samostatných sáčcích. Návod je tvořen dlouhým přeloženým listem a přehledně nás vede stavbou. Nabízí 5 kamuflážních schémat, všechny z období korejské války. 4 schémata jsou umístěna na samostaném listu, jedno tvoří poslední stránku návodu. Sympatické je, že na rozdíl od stavebnice FB4014 obsahuje i dva kamuflované stroje. Jinak si můžeme zvolit celostříbrné mašiny nebo stříbrné s červeným čumákem. U obou stavebnic můžeme volit mezi sovětskými nebo čínskými piloty. Obtisky mají perfektní soutisk a silnější vrstvu krycího laku.
Přílohy
Naposledy upravil Tygřík dne 27 led 2021, 05:37, celkově upraveno 1
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Průhledné díly jsou pěkně čiré bez škrábanců. Výlisky ze světlešedého platu jsou čisté bez otřepů. Rytí možná někteří modeláři prohloubí. Někteří možná dodělají nýty. Cockpit nabízí příležitost pro různé výrobce doplňků a jistě by si alespoň sedačka zasloužila poutací pásy.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Stavba bude zřejmě jednoduchá a rychlá, takový kliklak. Svým pojetím mi připomíná model P-51D Mustang od Mengu. Taky ty velké kolíky v trupu ... I pokud se modelář nepustí do vylepšování, určitě mu model udělá radost jako pěkný vitríňáček. Já mám jasno! Pro jistotu jsem si pořídil obě stavebnice a snad ve třetím životě si je postavím...
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Firma HOBBY 2000 vydala pod katalogovým číslem 48001 a 48002 dva přebaly výlisků P-40N od Hasegawy. Výlisky jsou doplněny vlastním návodem, vykrývacími maskami na kabinu i kolečka a samozřejmě kvalitními obtisky od Cartografu. První stavebnice "Ace of the 49th Figher Group", jak už název napovídá, nabízí dvě kamuflážní schémata es 49. stíhací skupiny. Jedná se o stříbrný letoun Maj. Geralda R. Johnsona z období bojů na Filipínách v říjnu 1944 a stroj Maj. Arlanda Stantona z Nové Quinee ve zbarvení Olive Drab - Neutral Grey s bílými rozpoznávacími prvky a "nahotinkou" na přídi. Druhá krabička s názvem "P-40N Warhawk over CBI" ukrývá obtisky na dva letouny ve zbarvení Olive Drab - Neutral Grey z Indie roku 1944. První je stroj 2nd Lt. Philipa R. Adaira s atraktivní lebkou na přídi, druhý je P-40N z 23. stíhací skupiny s Bugs Bunnym na levé straně přídě.
Přílohy
Naposledy upravil Tygřík dne 10 úno 2021, 05:25, celkově upraveno 1
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Jak už jsem psal výše, jedná se o všeobecně známý model "rozřezaného" P-40 od Hasegawy v měřítku 1/48, který slouží jako základ pro více verzí. Výlisky jsou stále kvalitní a nafotil jsem je jen pro pořádek.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Kdo nechce použít vykrývací masky ze stavebnice, má možnost pořídit si je od Eduardu pod kat. číslem EX113 a s nimi na vylepšení malou (FE333) nebo velkou planžetu leptů (49333).
Přílohy
Eduard FE333.gif (65.96 KiB) Zobrazeno 2625 krát
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
McDonnell Douglas MD-120 Flying Crane AMP 1:48 od AMP. McDonnell 120 Flying Crane, nebo také V-1 Jeep, byl lehký užitkový létající jeřábový vrtulník navržený a vyrobený společností McDonnell Aircraft Corporation v padesátých letech minulého století. Společnost McDonnell zahájila vývoj vrtulníku - létajícího jeřábu jako soukromou iniciativu v prosinci 1956, přičemž rychle pokračovala maketou v lednu 1957 a prvním ze dvou prototypů létajících 13. listopadu 1957 pilotovaných Johnem R. Nollem. Drak letounu byl velmi jednoduchý a sestával ze svařovaných ocelových trubek s nezakrytovanou konstrukcí, s pylonem hlavního třílistého rotoru a třemi plynovými turbínami s kompresorem. Na přídi se nacházel jednomístný cockpit, který byl původně otevřený, později uzavřený. Pohon rotoru zajišťovaly trysky na koncích listů rotoru, do nichž byl stlačený vzduch přiváděn od kompresorů třech plynových turbín AiResearch GTC 85-135 o výkonu 200 hp (149 kW). Vrtulník byl určen pouze pro přepravu nákladu podvěšeného na spodní straně horního nosníku trupu. Ačkoli byl model 120 vyvíjen pro americkou armádu, v září 1959 jej také testovalo americké námořnictvo v Naval Air Test Center (NATC) NAS Patuxent River. Vrtulník zpočátku narážel na problémy s pohonnou jednotkou, ale prokázal vynikající poměr nosnosti k hmotnosti 1,5 : 1. Přes prokázané výkony nebyl armádou objednán a projekt byl v únoru 1960 ukončen. Odkazy: https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell ... ying_Crane http://aviadesign.online.fr/manufacture ... es/120.htm https://gallery.vtol.org/image/PMd1I https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... _GTC85.jpg
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!