Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Transportní pásy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 35 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Příspěvekod adam červenka » 12 srp 2007, 19:17

Georgee píše:. Určitě sou v tunelech nějaký rezervy aby tam projel aji vagon s "tlustým" tigrem.
Spíš šlo asi o to, aby se na dráhu vlezly vedle sebe dva navagonovaný Tigery.


Nemělo, čistě náhodou, použití lehčích pásů při transportu taky něco společnýho se sníženou spotřebou ?
°llllll°
I am the end of the world...
Uživatelský avatar
adam červenka
 
Příspěvky: 3530
Registrován: 18 zář 2005, 18:34
Bydliště: Pardubice
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod filip Fišer » 12 srp 2007, 19:32

To asi ne,když normální pásy vozily pod sebou
rozestavěno MAN milgl 7t mit MSA krevell

potom LAV III trumpeter
Uživatelský avatar
filip Fišer
 
Příspěvky: 1563
Registrován: 11 kvě 2006, 17:38
Bydliště: Kosořín u Chocně
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod PantherG » 12 srp 2007, 22:22

no....ono šlo taky o "šetření" bojových pásů....totiž...na tzv.transportních pásech mohl Tiger klidně jezdit,"jenom" musel mít pod sebou pevný terén (měrný tlak na půdu/terén)...jinak v rámci unifikace techniky na konci války němci plánovali takovou fintu,že bojové pásy z Pantheru II by se používaly jako transportní na Tigrech....tak jsem to kdesi kdysi četl :wink:
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Ondra Kulhavý » 12 srp 2007, 23:24

Hloubkar píše:Na ty pásy měli takovej speciální jeřáb. Je vyfocenej v knížce 501. schwere Panzer Abteilung od Daniela Krále. Vo tý výměně je tam taky ještě napsaný, že kola se musely každý před sundáním voznačit. Vono bylo každý jiný a neslo jinou váhu. Holt výměna pásů = MRSK JAK CIP!!! :lol:


Nevíte jestli to bylo myšleno, že se značili jen do jaký řady kolo patří, nebo že by snad i pořadí kol v řadě? V příčným směru museli přece dbát na to, aby rozložení sil bylo stejný na všechny řady kol stejný. a že druhý případ si nedokážu vystvětlit vůbec, že by každý kolo mělo svoje místo. No na jeřáb se musím mrknout a sehnat tu knížku. díky za tip

PantherG píše:no....ono šlo taky o "šetření" bojových pásů....totiž...na tzv.transportních pásech mohl Tiger klidně jezdit,"jenom" musel mít pod sebou pevný terén (měrný tlak na půdu/terén)...jinak v rámci unifikace techniky na konci války němci plánovali takovou fintu,že bojové pásy z Pantheru II by se používaly jako transportní na Tigrech....tak jsem to kdesi kdysi četl :wink:


jak myslíš, že šlo o šetření bojových pásů? nějak mi to nedocvaklo, vždyt za bojových podmínek jezdili v horších podmínkách, než dřevěný fošny na vagonech a zpevněný plochy na nádraží. Jo pásy z Konigstigera měly být použitý na Panthera II, ale jak by přepravovali Grille II nebo Leopold s Tygříma a Konigstygříma podvozkama si nedokážu představit už vůbec... :o
Uživatelský avatar
Ondra Kulhavý
 
Příspěvky: 2547
Registrován: 19 zář 2005, 14:16
Bydliště: Cheb/Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marder » 13 srp 2007, 06:43

To Ondra K. : Tu knížku si sežeň. Ja tam dost foto s výměny pásů a je tam i fotka s označováním vnějších pojezdových kol a jejich číslování z důvodů měrného tlaku (příklad obr. str. 101 kolo s označením 14L4 - čtvrtý tank I.čety "L" levé kolo "4" umístění kola)
Montážní linka a lakovna:
Hetzer http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=65499
Hotovo:
Demag, King Tiger II, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.B, Pz.Befw.38(t) Ausf.G, 15cm s.IG.33 auf Pz.I B, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.E/F-G, Sd.Kfz.251/10C, Flakpanzer 38(t), 7,5 cm horský kanón vz. 15, 3.7 cm, KPUV vz.37 typ M + 3,7 cm PAK 37(t), Tiger I, Hetzer "Pražačka"
Uživatelský avatar
Marder
 
Příspěvky: 9309
Registrován: 16 dub 2007, 14:16
Bydliště: předzahrádka Šumavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Delvin » 13 srp 2007, 09:16

Hodnej Ondra K. sem už nějakou fotku transportovaných Tigerů dal, tak ještě další pro větší názornost. Fotky KT na vagonu jsou podle mne dost vzácné, hoďte sem jestli někdo máte.
Přílohy
KT_train transport.jpg
II_stab.jpg
GD_2.jpg
GD_8.jpg
GD_7.jpg
Delvin
 
Příspěvky: 30
Registrován: 26 úno 2007, 15:54
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Georgee » 13 srp 2007, 12:05

To je pravda navagónovanejch Kingtigerů zase tolik není. Našel sem akorát 6 fotek.
Přílohy
holand.jpg
02_02_25_spz505t2.jpg
6672_1.JPG
b_kat13_sub44_182.jpg
ktig-311.jpg
Tigr 2 Tabor.jpg
Uživatelský avatar
Georgee
 
Příspěvky: 910
Registrován: 19 kvě 2006, 18:16
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Ondra Kulhavý » 13 srp 2007, 12:31

ty první jsem sem dal jenom tak pro názornost, tady další tygříci
Přílohy
tigerfront.jpg
tigertrain.jpg
Transport_mit_Panzer-_Tiger_.jpg
Uživatelský avatar
Ondra Kulhavý
 
Příspěvky: 2547
Registrován: 19 zář 2005, 14:16
Bydliště: Cheb/Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Hloubkar » 13 srp 2007, 15:44

Tak sem na disku objevil Tigerfibel. Je to naskenovaná příručka pro osádku Tigera I v PDF. Kdybyste někdo měli zájem, tak napište a já vám to můžu poslat mejlem. Je to nějakých 4,4 MB.
Povstaň znovu a znovu, dokud se z ovcí nestanou lvi……
Uživatelský avatar
Hloubkar
 
Příspěvky: 563
Registrován: 05 pro 2005, 21:12
Bydliště: Staré Čívice
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod radiologie » 13 srp 2007, 20:19

Domnívám se že Tigr s bojovými pásy byl vagonován pouze v Rusku, tam se jezdilo na upravených tratích ze širokorozchodné tratě (a tedy s podstatně větším průjezdním profilem) - proto mohl zůstat obutý při přepravě, v ostatní Evropě je průjezdní profil menší a tady asi bylo nutno Tigra "přezout" - asi by se bez problému všude nevešel a zastavovat rozjetý vlak před nějakým příhradovým mostem a testovat, zda se vejdu .... :D :D :D
radiologie
 
Příspěvky: 22
Registrován: 01 úno 2007, 22:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Rostislav Axmann » 13 srp 2007, 20:20

ale mezi náma.... tiger s tema uzkýma pásama vypadá odporně
Rostislav Axmann

KPM Opava http://kpmopava.cz

KPM Karviná http://kpmkarvina.wz.cz/
Uživatelský avatar
Rostislav Axmann
 
Příspěvky: 4309
Registrován: 06 srp 2005, 15:45
Bydliště: Štěpánkovice
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod rosta » 13 srp 2007, 20:28

Rostislav Axmann píše:ale mezi náma.... tiger s tema uzkýma pásama vypadá odporně

Jak vychrtlá modelka.. :grin: :grin: :grin:
rosta
 
Příspěvky: 698
Registrován: 29 zář 2006, 10:03
Bydliště: Moravská Třebová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tichacek » 13 srp 2007, 21:06

radiologie píše:Domnívám se že Tigr s bojovými pásy byl vagonován pouze v Rusku, tam se jezdilo na upravených tratích ze širokorozchodné tratě (a tedy s podstatně větším průjezdním profilem) - proto mohl zůstat obutý při přepravě, v ostatní Evropě je průjezdní profil menší a tady asi bylo nutno Tigra "přezout" - asi by se bez problému všude nevešel a zastavovat rozjetý vlak před nějakým příhradovým mostem a testovat, zda se vejdu .... :D :D :D


Ano taky si myslim, a jeste bych rek ze se do roku 1942 neobjevilo takove monstrum jako je tigr (velikostne), jednoduse se na vagony nevesel
Uživatelský avatar
Tichacek
 
Příspěvky: 171
Registrován: 19 úno 2007, 22:30
Bydliště: Mladá Boleslav
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tichacek » 13 srp 2007, 21:10

A ve fabrice se delal rovnou na transportnich pasech?? Pokud to bylo vozidlo urcene primo na frontu...
Přílohy
Tiger-6.jpg
Uživatelský avatar
Tichacek
 
Příspěvky: 171
Registrován: 19 úno 2007, 22:30
Bydliště: Mladá Boleslav
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Ondra Kulhavý » 13 srp 2007, 21:19

Pokud se nepletu, tak jeden z Tigerů od Pz.Abt.502, který putovaly až do Leningradu je zachycený v HPM při vagónovaní a tuším, že máš široký pásy. (to ještě používaly pro "zjednodušení" levý a pravý pás)
Uživatelský avatar
Ondra Kulhavý
 
Příspěvky: 2547
Registrován: 19 zář 2005, 14:16
Bydliště: Cheb/Plzeň
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 35 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY