Jarda Matt píše:Truhlíku,
to je naprosto jednoduché,na Vaší fotografii je zcela něco jiného než na modelu,Vy to nevidíte?
Jiná funkce spodní chladičové klapky.
Při použití vztlakových/přistávacích klapek se obě klapky,tj. křídelní i chladičová chovaly jako jedna, jsou v křídle spojeny mechanismem který to nedovolil jinak !
Pro modeláře je problém v tom, že některé věci jsou spolu provázané (spojené mechanismem) a přitom všechny chladičové klapky mohou fungovat jako samostatný celek,...... ovšem při použití vztlakových klapek jsou jim chladičové podřízené !
(za složitost či nesrozumitelnost věty se rovnou omlouvám)
....a bohužel také musíte pozorněji číst,psal jsemJarda Matt píše:Pokud chladičové klapky fungovaly pouze ve funkci chladiče, tak se otvíraly symetricky, jedna nahoru druhá dolů = rozevíraly se od sebe.
........... na modelu jsou vyklopeny pouze chladičové klapky !!! (vztlakové vyklopeny nejsou) ............ty se v tomto případě jako samostatně fungující celek otevírají od sebe. (takže na modelu není dobře sklopená horní chladičová nebo není nevyklopená křídelní vztlaková klapka)
To otevírání chladičových klapek od sebe není samoúčelné,je to nesmírně důležité pro pilota ,zachová se tím stejná aerodinamická vyváženost mašiny, sice rozevřené klapky brzdí, ale mašina neklopí na "čumák",pro pilota se nic neděje.
Pokud by to mělo být jako na modelu,mašina by podle míry vysunutí chladičové klapky klopila na ˇčumák" pokaždé jinak, při každé změně polohy chladiče vyvažovat..................pilot aby se zbláznil.
Při použití celých klapek (nejde jinak) ,třeba před přistáním a vzletu , s tím pilot počítá ,mašinu vyváží nebo spíš přitahne,ale vždy se chová podobně/stej
Mimo jiné,se obě vztlakové klapky (křídelní i chladičová) vyklápěly pod stejným úhlem (spodní plechy jsou rovnoběžné),jelikož bod otáčení (pant/závěs) není u obou stejný vyklopí se tudíž při stejném úhlu vyklopení chladičová níže.
Velký nešvar při "zdánlivě správně" vyklopených klapkách je, dávat jejich rohy k sobě (roh křídelní/roh chladičové),pak nemají ovšem stejný úhel vyklopení ............jak by to vnitřní mechanismus dokázal netuším,asi převodovka![]()
A pokud budeme jen u chladiče/chladičových klapek tak například pokud je chladič otevřen naplno,klapky zcela od sebe, je tomu podřízena i klapka na spodku sání chladiče "tlama" (v mém původním obrázku to žluté) která se také otevře aby bylo zachováno dostatečné mn. průtočného vzduchu.Otevřít vzadu chladičové klapky naplno aby jen brzdily a neotevřít přední "tlamu" chladiče by nemělo smysl,chladí průtok vzduchu .
Je hodně fotografií zepředu kde je hezky vidět pro chladič v krajní poloze vyklopená spodní chladičová klapka- pouze spodní chladičová, modelář tomu přiřadí "někam" horní chladičovou klapku,bez znalostí většinou špatně.
Dám foto otevřeného chlazení.
Pak ještě "všechno venku" a ve správné poloze.................všech klapek,ve funci přistávacích.
Truhlíku shrnutí,
při sklopené spodní chladičové klapce jako na modelu, musí být pod stejným úhlem vyklopena i křídelní vztlaková klapka,nebo........ pokud chci otevřít pouze chladič (pak by se spodní chladičová do polohy jako na modelu nedostala) jsou otevřeny od sebe-rozevřeny.
Jen jak je to na modelu to být nemohlobohužel.
Za vzdělávcí okénko.
PS.: Příště zapojíme "klapkový obtisk"![]()
![]()
Pan ma chut len urazat ? Pretoze ta fotka popiera vsetko,co bolo napisane.Jedna strana chladicovych klapiek tak,druha strana chladicovych klapiek inak.A pritom vztlakove klapky su dole.Takze ako?