Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Galerie letadel
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Aircraft gallery
Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Truhlík » 05 pro 2020, 00:24

Jarda Matt píše:Truhlíku,
to je naprosto jednoduché,na Vaší fotografii je zcela něco jiného než na modelu,Vy to nevidíte?
Jiná funkce spodní chladičové klapky.
Při použití vztlakových/přistávacích klapek se obě klapky,tj. křídelní i chladičová chovaly jako jedna, jsou v křídle spojeny mechanismem který to nedovolil jinak !
Pro modeláře je problém v tom, že některé věci jsou spolu provázané (spojené mechanismem) a přitom všechny chladičové klapky mohou fungovat jako samostatný celek,...... ovšem při použití vztlakových klapek jsou jim chladičové podřízené !
(za složitost či nesrozumitelnost věty se rovnou omlouvám)

....a bohužel také musíte pozorněji číst,psal jsem
Jarda Matt píše:Pokud chladičové klapky fungovaly pouze ve funkci chladiče, tak se otvíraly symetricky, jedna nahoru druhá dolů = rozevíraly se od sebe.

........... na modelu jsou vyklopeny pouze chladičové klapky !!! (vztlakové vyklopeny nejsou) ............ty se v tomto případě jako samostatně fungující celek otevírají od sebe. (takže na modelu není dobře sklopená horní chladičová nebo není nevyklopená křídelní vztlaková klapka)
To otevírání chladičových klapek od sebe není samoúčelné,je to nesmírně důležité pro pilota ,zachová se tím stejná aerodinamická vyváženost mašiny, sice rozevřené klapky brzdí, ale mašina neklopí na "čumák",pro pilota se nic neděje.
Pokud by to mělo být jako na modelu,mašina by podle míry vysunutí chladičové klapky klopila na ˇčumák" pokaždé jinak, při každé změně polohy chladiče vyvažovat..................pilot aby se zbláznil.
Při použití celých klapek (nejde jinak) ,třeba před přistáním a vzletu , s tím pilot počítá ,mašinu vyváží nebo spíš přitahne,ale vždy se chová podobně/stej
Mimo jiné,se obě vztlakové klapky (křídelní i chladičová) vyklápěly pod stejným úhlem (spodní plechy jsou rovnoběžné),jelikož bod otáčení (pant/závěs) není u obou stejný vyklopí se tudíž při stejném úhlu vyklopení chladičová níže.
Velký nešvar při "zdánlivě správně" vyklopených klapkách je, dávat jejich rohy k sobě (roh křídelní/roh chladičové),pak nemají ovšem stejný úhel vyklopení ............jak by to vnitřní mechanismus dokázal netuším,asi převodovka :? :grin:

A pokud budeme jen u chladiče/chladičových klapek tak například pokud je chladič otevřen naplno,klapky zcela od sebe, je tomu podřízena i klapka na spodku sání chladiče "tlama" (v mém původním obrázku to žluté) která se také otevře aby bylo zachováno dostatečné mn. průtočného vzduchu.Otevřít vzadu chladičové klapky naplno aby jen brzdily a neotevřít přední "tlamu" chladiče by nemělo smysl,chladí průtok vzduchu .

Je hodně fotografií zepředu kde je hezky vidět pro chladič v krajní poloze vyklopená spodní chladičová klapka- pouze spodní chladičová, modelář tomu přiřadí "někam" horní chladičovou klapku,bez znalostí většinou špatně.

Dám foto otevřeného chlazení.
Pak ještě "všechno venku" a ve správné poloze.................všech klapek,ve funci přistávacích.

Truhlíku shrnutí,
při sklopené spodní chladičové klapce jako na modelu, musí být pod stejným úhlem vyklopena i křídelní vztlaková klapka,nebo........ pokud chci otevřít pouze chladič (pak by se spodní chladičová do polohy jako na modelu nedostala) jsou otevřeny od sebe-rozevřeny.
Jen jak je to na modelu to být nemohlo :cry: bohužel.

Za vzdělávcí okénko ](*,).
PS.: Příště zapojíme "klapkový obtisk" :grin: :grin: :grin:

Pan ma chut len urazat ? Pretoze ta fotka popiera vsetko,co bolo napisane.Jedna strana chladicovych klapiek tak,druha strana chladicovych klapiek inak.A pritom vztlakove klapky su dole.Takze ako?
Uživatelský avatar
Truhlík
 
Příspěvky: 1607
Registrován: 29 zář 2012, 08:52
Bydliště: Tatranská 475/11 05952 Stará Lesná Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Jarda Matt » 05 pro 2020, 09:19

Truhlíku a čím Vás urážím.
že jsem napsal že je nutné neustále studovat a učit se ?
To je jeden,a dokonce bych řekl že základní předpoklad modelařiny po celou dobu modelaření.
Pokud chcete jen bezmyšlenkovitě skládat, bez určité základní znalosti funkcí atd. kupte si Lego kostičky a v klidu skládejte.
Skutečně na studiu,natož hlubším studiu a neustálém učení nevidím naprosto nic špatného,natož urážlivého. Pokud vzdělávání považujete za něco co Vás uráží tak je mi líto,s tím nikdo nic nenadělá.
Modelařina tak jak ji tady většina chápe,dělá atd., není o tom že si domů přinesete krabici s modelem,krabicí zachrastíte a vypadne perfektně postavený a nabarvený model,tak to naštěstí nefunguje.

Myslím že jsem o klapkách napsal v dobré víře stvaviteli dost na to aby se případně zamyslel zda by na jinak celkem zajímavém a pěkném modelu můj postřeh s nápravou "zvláštních/špatných" chladičových klapek nezvážil.

Truhlík píše:Pretoze ta fotka popiera vsetko,co bolo napisane.Jedna strana chladicovych klapiek tak,druha strana chladicovych klapiek inak.A pritom vztlakove klapky su dole.Takze ako?

Bohužel jen z této Vaší věty je jasná neznalost problematiky a snaha jít do konfliktu,neochota se na fotografii pořádně podívat ,prostudovat ji a zjistit čím by to či ono asi mohlo být :grin:,naopak fotografie zcela patvrzuje napsané.
Při použití vztlakových/přistávacích klapek se obě klapky,tj. křídelní i chladičová chovaly jako jedna, jsou v křídle spojeny mechanismem který to nedovolil jinak !
Ta věta je naprosto správná, proč tomu tak je jsem se Vám snažil vysvětlit, ovšem rád Vám přidám naprosto učebnicové pomůcky našeho výrobce.

Mj. fotografií,odstavených či havarovaných mašin,natož naprostých vraků kde to zdánlivě či skutečně není technicky správně najdete mraky.

Doufám že jsem Vás neurazil,že jsem se Vás nedotkl či nezpůsobil dlouhodobé trauma představou nutnosti vzdělávání při modelařině.
Věřte je to možná právě pro badatelství, samovzdělávání, zdokonalování v manuálních činnostech natož v korespondenci s jiným jazykem hovořícím "truhlíkem" velmi zábavná činnost.
Pokud budete mít na mne jakýkoliv dotaz napište mi SZ,ať to zde zbytečně není zaplevelené,rád Vám na Vaše všetečné otázky v rámci mých nicotných znalostí odpovím (v krátkosti).
Přílohy
648291_01.jpg
648291_05.jpg
3749389_900.jpg
Jarda Matt
 
Příspěvky: 1481
Registrován: 09 úno 2009, 16:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod ptlo » 05 pro 2020, 10:25

To je dobrý kličkování ;-) Nejste náhodou politik? Proč nenapsat rovnou, o co jde v případě fotky od reserve_22? Buď to je závada těch chladičových klapek, i když jako vrak to rozhodně nevypadá. Nebo byly spojené i s křidélkama a otevíraly se nesymetricky (aspoň horní půlka)?
ptlo
 
Příspěvky: 1355
Registrován: 06 led 2015, 11:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Atlis » 05 pro 2020, 10:33

Jarda má tie klapky na veľmi peknom modeli zle a to čo dal reserve_22 je jednoznačne technická závada. Neexistuje spôsob ani dôvod, prečo by mali fungovať asymetricky.

Takže chill páni.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7789
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Lukáš Loučka » 05 pro 2020, 12:17

Povedl se Ti Jardo =D> =D> =D> moc se mi líbí.
Jihomoravská buňka SPL Liberec

Hotovo 2021: Me 262B-1 1/48 Fw 190A-8/R-2 1/48 Bf 109G-6 1/48
Hotovo 2020: P-51D 1/48 He 111H-16
Uživatelský avatar
Lukáš Loučka
 
Příspěvky: 1404
Registrován: 01 lis 2009, 21:29
Bydliště: Vranovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod jarda malý » 05 pro 2020, 14:32

Díky za reakce pánové.
Klapky: původně jsem měl vykopnutý i ty křídelní, ale nějak se mi nelíbilo uchycení do křídla. Jednoduše byl profil křídla tlustší než kořen klapky a buď by byla škvíra nahoře nebo dole, což jsem nechtěl. Tak jsem je jednoduše přilepil v rovině s křídlem aniž bych si zjišťoval mechanismus vyklápění. Moje chyba, jak píše jmenovec jarda matt: člověk se furt učí. Věřím, že příště tu chybu zopákne málokdo.

Patina je přehnaná, vím. Na začátku si vždycky řeknu že se budu držet při zemi, pak vemu pistoli, naleju barvu a vyleze z toho španěl špinavější než svýho času v Modeláři. Příště zkusím ubrat 8-)
Ale su rád že se model nějak povedl a Bubi už má svý místo mezi ostatníma letadlama v obýváku.
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.
Uživatelský avatar
jarda malý
 
Příspěvky: 2416
Registrován: 25 říj 2009, 13:33
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Atlis » 05 pro 2020, 15:37

Nepreháňaj to s tým bičovaním, je to pekný kúsok. (:)
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7789
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod Mirek O » 05 pro 2020, 18:41

=D> =D> =D>
http://www.hphmodels.cz - modely a novinky u HpH
Uživatelský avatar
Mirek O
 
Příspěvky: 2041
Registrován: 30 srp 2006, 07:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf109G-6; Hasegawa; 1/32

Příspěvekod MRMLA » 11 pro 2020, 19:44

Oboum Jardům =D> =D> =D> . Jednomu za pěkně zmáklý model letounu během údržby, kdy si mechanici po rozpojení mechanismu sdruženého ovládání vztlakových klapek odskočili na oběd a druhému za pěkné školení o nich; využiju! (Jestli to ale do tý doby zase nezapomenu... :) ) Že to ale byla dřina, to votevřít a zase zatáhnout... :? =;
M.R.M.L.A.
Martinova Rekonstrukční Manufaktura Létavých Aparatur
Uživatelský avatar
MRMLA
 
Příspěvky: 5005
Registrován: 22 čer 2014, 22:03
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Galerie letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY