Trup a většina částí Leadera byla dřevěná a myslím si, že ony zákonitosti co se práce ze dřeva se tolik nemění a tak byste mi mohli umět poradit. Jedná se o dřevěnou palubu. Ta není ani na plánu (obr.2), ani na fotkách, nicméně je velice pravděpodobné, že dřevěná byla. Palubu budu kreslit na dýhu, nebo skládat z latěk, pokud by ta kreslená nevypadala dobře, nicméně to v tuto chvíli není můj dotaz, takže k němu.. Je mi jasné zakončení prken paluby (odpusťte nekonkrétní názvy), kde je samozřejmě nesmysl, aby bylo prkno "ostré", nicméně trochu pořád bojuji s ostatními částmi paluby. Vím, že některé součásti, především třeba poklopy měly kolem sebe "ohraničení" prkny (obr. 3), nicméně jak by tomu mohlo u takto malé lodi jako je Leader? Jak to mohlo být kolem vlnolamu, kotevního vrátku, kolem úvazníků, nebo třeba kolem vlajkové žerdi? Druhý dotaz se týká ukotvení prken. Na některých fotkách lodě z tohoto období mají "hřebíky", nicméně některé ne.
Délka modelu je v měřítku 1/72 cca 297 mm, tedy odhaduji délku jednotlivých prken na cca 2,7 m (37,5 mm) a šířku 0,22 m (3 mm), ale klidně mě opravte.
Moc všem děkuji!
Obr. 1
Obr. 2
Obr. 3
Dokončené modely: Neptun 1:100 (1. m. MiČR 2012, 2013; 3. m. MiČR 2011) USS Chevalier 1:144 (1. m. MiČR 2012); Schnellboot S-100 1:35 (1. m. MiČR 2013, 2014; 2 m. MiČR 2017, 2018,2019); DGzRS Hermann Marwede (1. m. MiČR 2018, 2. m. MiČR 2019) 1:72; ACL Honesty 1:100 (2. m. MiČR 2019, 3. m. na Mi. Světa 2019)
Rozestavěné modely: HMCS Snowberry 1:72, Leader 1:72, Dozer boat 1:16
Rozestavěné modely: HMCS Snowberry 1:72, Leader 1:72, Dozer boat 1:16