Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 106 • Stránka 3 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8
  • Odpovědět s citací

Re: Miniart 1/35 T-34/85 Ceske vyroby.

Příspěvekod sapperior » 02 srp 2020, 17:21

Boro píše:paci sa mi ze Ceske masiny..
Ked tak Ceskoslovenske, alebo Slovenske, kedze dve tretiny vyrobili v Martine :p

Vzhledem k tomu, že strojírenská výroba byla z ČKD částečně násilně přesouvána na Slovensko v rámci tzv. industrializace východní části společného státu, bych se "slovenskými" mašinami moc neoháněl (:)
"Lidé obdivující a blahořečící tak neuvěřitelně zvrhlý režim, jako je současný Putinův, jsou lidé, kteří jsou velmi často nešťastní, zahořklí, zapšklí, smutní, opuštění nebo jen mající životní smůlu – anebo jsou to prostě jen svině."
sapperior
 
Příspěvky: 297
Registrován: 08 zář 2014, 18:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 02 srp 2020, 19:20

Ano to sem taky cetl ale jen abych nechal klid tak sem tytul zmenil na "Ceskoslovenske vyroby" :hurray: [-o< :)
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod Petr Smola » 03 srp 2020, 13:40

Zdravím z Brna,
nedalo mi to a přidávám svou trošku do mlýna.
1. Druhou anténu za poklpoem nabiječe neměly všechny T-34-85 Made in ČSR, ale jen ty značené T-34-85V (V=velitelský) ale na rozdíl os SSSR ho měl už velitel čety. Držel bych se fotky konkrétní mašiny.
2. Lisovaní (plná) kola byla standardem ČSR produkce (Pozor jsou jiná než Made in SSSR! Naše mají "snímací"ráfek s navulkanizovanou bandáží/gumou) "Lehčená litá kola, bez zesílení otvorů, dodaná z SSSR se používala v ČSLA téměř výhradně u takzvaných "provozek", tedy cvičných strojů a co vím osazovaly se na exportní stroje. vše proto, aby se co nejdříve spotřebovala. (:)
Petr S.
Petr Smola
 
Příspěvky: 133
Registrován: 19 dub 2005, 08:35
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 03 srp 2020, 15:54

OK, tomu drobet nerozumim. Na CSSR vyrobenych T-34/85 maji taky byt plna lisovana kola? Odlita vilehcena kola bez zesileni sou vyrobek SSSR? Tak ze unas se vyrabely jen lisovana plna kola? Ja sem videl plna kola ljen na SD-100 a lita kola na T-34/85(CZ). Par obrazku sem videl gde sou mychana a dokonce si mislim ze sem videl negde orazek ktey I primychal kolo z T-54. Ja ale nevim jak dlouho byly v CSLA smes tanku T-34, T-54, T-55. Vim ze byly vivozy Do Kuby a do Vetnamu ktere mely jen kola T-54. Treba I do Egypta, Libije a Sirije. Rad bych videl aspon jeden priklad T-34, SD-100 v CSLA viznaceni ktera mela kola T-54. Musim se znova podivat na filmy "Tankova Brygada" , "Tankovy Prapor" Pro poblizsi detail. Podvozek na mojem modelu je uz hotov a ma to odlyvane kola. Ted jen otazka esly mam odstranit to vystuzeni na tech dirach. Nasel sem nahodou spravne vyfukove kryty ale najit ty odlytky pro vyprostovacy priruby je tezke. ty si asi budu delat sam. Sadu od Chesapeake Model Products sem vcera prodal. Byla na eBay asi 3 hodiny nez ji negdo koupil. Vez od CMK taky asi jen vihodim a budu si delat jen svoje upravi. Jenom Tamiya a CMK maji to vez z touto vyskou. Modely z Ukrajini a z Ruska Atd. Odpovidaji veze od MSD (seda).
Přílohy
IMG_4940.JPG
IMG_4938.JPG
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 04 srp 2020, 01:08

Chci postavit tento stroj ale ja nemam takovou ruku ktera dokaze takovi popis tak dobre. Skoda ze negdo nato nema dekali. Videl sem dalsi fotky tohoto stroje Sem si vedom ze to je fotka brana Ruskeho stroje koncem valky. Od doby co sem bil velmy mlady hoch tak Zizka byl muj hrdina. On pouzival obneny vozy dlouho pred jinema.
Přílohy
10296075_659954277385705_2309318221030759475_o.jpg
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod danny1691 » 04 srp 2020, 03:45

Nápis Žižka dělají Colibri Decals

https://www.scalemates.com/cs/kits/coli ... 5--1271824
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
danny1691
 
Příspěvky: 790
Registrován: 12 kvě 2007, 06:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 04 srp 2020, 03:58

Ano Colibri je ma delat ale nejsou k sehnani. Poslal sem jim email, uvidime estly se odezvou. Na scalemates je ukazujou ale Colibri je neukazuje na jejich website. Doufam ze je to protoze sou nove a este nejsou k sehnani. Ukazujou taky sadu pro Ceske T-34/76. ale taky je neni videt na jejich website. Dokonce ukazujou y ty vilechcene kola bez vistuzeni. https://www.scalemates.com/cs/kits/coli ... 6--1271823 ktere bych taky chtel.
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod Jiří Mikeš » 04 srp 2020, 07:26

Ahoj Oto.

A nevyřešili by tvůj problém s nápisem masky? To ti tady udělá třeba Ondra (nebo někdo jiný) na zakázku. Není to drahé a udělá ti to i s tím nápisem na hlavni kanónu.
Jiří Mikeš
 
Příspěvky: 826
Registrován: 02 črc 2011, 13:55
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod síra » 04 srp 2020, 07:51

Masky vyřeší jen ty velké nápisy, ale je tam i několik malých na které masky už nejdou. Někde to mám zpracovaný v Corelu v měřítku 1/48. Zvětšit by to neměl být problém a pak to nechat někde vytisknout.
Nevím jestli to chápu dobře, že chceš dělat Žižku z poválečné T-34 vyrobené v ČSR? Žižka je záležitost z konce války a byl to stroj vyrobený v závodě č.183.
http://buncmodelling.blogspot.com/
https://picasaweb.google.com/1071974498 ... Modelling#
http://sira4666.rajce.idnes.cz/patlama_patlama/#album
Uživatelský avatar
síra
 
Příspěvky: 4478
Registrován: 27 led 2007, 20:41
Bydliště: Poděbrady
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 04 srp 2020, 13:12

Ano mluvime o ne jen jednom projektu. Ja sem to jen prilizil protoze to je pro mne zajimava T-34 I gdiz je to Rusky stroj. Ale ve skutku taky byl Zizka v Ceske verzy I gdiz jen pro kratkou dobu v parade. Negde sem ho videl I gdiz ho ted nemohu najit tak patril do teto skupiny fotek. ty dalsi Ceske popisi na masinach koncem valky me taky totiz zajimaji "Lidice" "Lezaky" atd. Ale jen se zminuji o tomto protoze to byly T-34 vozy. Ano ted se dela na T-34/85CZ. Ad to nejak nazivame. Ja sem se jen zminil protoze sem ten popis videl.
Přílohy
T-34_85__-__1970__Praha.jpg
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod Pavel Tureček » 04 srp 2020, 17:53

OtakarK píše:Chci postavit tento stroj ale ja nemam takovou ruku ktera dokaze takovi popis tak dobre. Skoda ze negdo nato nema dekali. Videl sem dalsi fotky tohoto stroje Sem si vedom ze to je fotka brana Ruskeho stroje koncem valky. Od doby co sem bil velmy mlady hoch tak Zizka byl muj hrdina. On pouzival obneny vozy dlouho pred jinema.

Zcela evidentně se jedná o ex kořistní T 34/85 v.z 183 raná verze s kanonem S 53 který technici naší jednotky zprovoznily ( nebyl použitý v bojích). Tento stroj měl tu čest převážet ostatky kpt.Štěpána Vajdy na druhém pohřbu 11 května 1945 v Ostravě. Kde tam člověče za mořem na takové fotky chodíš, Bydlím od Ostravy kousek a tuhle jsem ještě neviděl. Ty nápisy na hlavni museli pravděpodobně vzniknou až po pohřbu, mám fotku z té události a nejsou vidět.
Pavel Tureček
 
Příspěvky: 343
Registrován: 31 srp 2015, 17:24
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Miniart 1/35 T-34/85 Ceske vyroby.

Příspěvekod Viliam » 04 srp 2020, 21:58

sapperior píše:
Boro píše:paci sa mi ze Ceske masiny..
Ked tak Ceskoslovenske, alebo Slovenske, kedze dve tretiny vyrobili v Martine :p

Vzhledem k tomu, že strojírenská výroba byla z ČKD částečně násilně přesouvána na Slovensko v rámci tzv. industrializace východní části společného státu, bych se "slovenskými" mašinami moc neoháněl (:)

...á zdá sa, že pán je odborník na moderné československé dejiny, dejiny KSĆ a zbrojnú výrobu v Československu po roku 1948! Super !!! Budem rád, ak sa podelíme verejne o svoje poznatky a ja sa dozviem nejaké nové skutočnosti. Bohužiaľ, či našťastie to tvrdenie o "čiastočnom a násilnom presúvaní produkcie z ČKD na Slovensko v rámci industrializácie východnej časti spoločného štátu" je pekný blábol ( ...k pivnej debate je to ale dobrá téme...). Ak by ale boli k dispozícii dokumenty , ktoré to predsa len potvrdzujú, tak sa s nimi rád oboznámim a zmením svoj názor. Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých týmito riadkami zdržím, či zaplevelením toto téma.
Poďme po priadku!
Plán na vybudovanie strojárenského závodu v Martine bol vypracovaný na ministerstve priemyslu ČSR v roku 1947! Ako taký mal byť pobočkou podniku Kriváň ČKD Bratislava. Závod sa začal stavať od 16.5. 1948 a jeho produkcia bola zameraná výlučne na civilnú výrobu - v tej dobe hlavne na lodné motory a stacionárne dízlové motory. Prvá tavba sivej zliatiny sa tu realizovala už 21.12. 1949. Mimochodom v prvom čs. päťročnom pláne boli plánované investície na rozvoj strojárstva na Slovensku v objeme 7,4 miliardy Kčs z celkového objemu 35,6 miliardy v rámci celej republiky tzn. znamená 1/5 nu! Celkovo tento plán počítal pre rozvoj celého priemyslu na Slovensku v tomto období iba s 23,7% investícií. Napr. pre rozvoj poľnohosp. na Slovensku to bolo 35,8%, na stavebníctvo 34,8% a mohli by sme zaradom uviesť všetky odvetvia.
To, že sa na Slovensk u začali T-34 v Martine komplet vyrábať, nebolo výsledkom násilného premiestňovania výroby z Čiech na Slovensko. To je pekná kravina ! To má svoje korene na porade generálnych tajomníkov komunistických strán a ministrov NO všetkých ľudovo demokratických štátov a ZSSR v Moskve v dňoch 8.-12.1. 1951! Závery z tejto porady sa premenili do úloh čs. zbrojného priemyslu, ktoré boli prijaté na zasadaní ÚV KSČ vo februári 1951 a zneli takto :
1) vyzbrojiť čs. armádu novými zbraňami prevažne vyrábanými na základe sovietskych licencií.
2) organizovaním rozsiahlej zbrojnej výroby v domácich podmienkach do konca roku 1953 tak, aby bolo možné rýchlo a bezproblémovo prejsť na vojnovú výrobu (doteraz sa v Martine traduje, ako boli jednotlivé cechy a výroby pripravené tak aby po krátkom zacvičení mohli do vojnovej výroby nastúpiť nekvalifikované sily - ženy a mládež... ).
3) poskytňúť pomoc ľudovodemokratickým štátom pri vyzbrojovaní ich armád.
Naplnenie týchto bodov znamenalo pre čs. ťažký priemysel ohromný problém a civilná výroba v martinskom išla do kýbla...doslova a slušne povedané...( ak by bol záujem o podrobnejšie štúdium tejto problematiky, rád poskytnem potrebné a relevantné podklady...)
Vráťme sa teraz k licenčnej výrobe T-34/85 v ČKD Sokolovo Praha . Tá sa rozbehla v júly 1952 a do decembra 1953, keď bola výroba v tomto podniku zastavená, bolo vyrobených 731. ČKD však nevyrábala všetky komponenty sama. Motory šli z Plzne, veže s kanónmi zo Zbrojovky v Dubnici nas Váhom. No a korby ? ...tie boli vyrábané a dodávané do Prahy z Martina! Otázke problematiky nekvalitnej výroby v ČKD a poruchám jej výrobkov sa nejdem, pre nedostatok miesta, venovať. Nakoniec to vyšetrovali aj politické orgány KSČ a malo to aj politickú dohru. Údajne to bolo zavinené napr. zlým prekladom technickej dokumentácie do češtiny, laxným prístupom technikov a odborníkov z ČKD k výrobe atď. atď. Od roku 1952 sa začalo s kompletizáciou celých tankov T-34/85 v Martine. Do roku 1966 bolo v martinskom strojárenskom podniku vyrobených dovedna 2987 vozidiel na podvozku tanku T-34. Z tohto počtu bolo do roku 1956 vyrobených 1785 kusov tankov T-34/85. Na jeho podvozku bolo vyrobených 285 ks vyprošťovacích tankov VT-34 (neexportovali sa), 126 mostných tankov MT-34 ( vývoj v ČKD, prototyp a sériové vozidlá postavené v Martine,výroba skončená v roku 1963, mostný tank sa neexportoval), 150 žeriavových tankov JT-34 (vozidlo sa vyrábalo aj na export). Po zastavení výroby T-34/85 sa v Martine rozbehla výroba samohybných diel SD 100. Do roku 1957 dala ich produkcia v Martine 641 kusov bojových vozidiel.
Takže pán kolega! Moja otázka znie: je to prehľad martinskej výroby T-34 a vozidiel na jeho podvozku vyrábaných na Slovensku alebo nie? Neoháňam sa žiadnymi "slovenskými mašinami" ale uvádzam fakty o ich výrobe na Slovensku... a to je realita! Samozrejme , boli sme jeden štát, jedna ekonomika, jeden priemysel ... a vyzbrojovala sa čs. armáda alebo sa plnil bod 3 moskovských porád z roku 1951. Svetlým príkladom je vývoz tankov a techniky napríklad do Egypta.To už je ale iná kapitola.

Ďakujem všetkým za chvíľu strávenú pri čítaní týchto riadkov a prajem príjemný neskorý večer a veľa pohody pri modelovaní. 8-)
S pozdravom
Viliam
 
Příspěvky: 206
Registrován: 28 zář 2006, 17:15
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod Viliam » 04 srp 2020, 22:10

OtakarK píše:OK, tomu drobet nerozumim. Na CSSR vyrobenych T-34/85 maji taky byt plna lisovana kola? Odlita vilehcena kola bez zesileni sou vyrobek SSSR? Tak ze unas se vyrabely jen lisovana plna kola? Ja sem videl plna kola ljen na SD-100 a lita kola na T-34/85(CZ). Par obrazku sem videl gde sou mychana a dokonce si mislim ze sem videl negde orazek ktey I primychal kolo z T-54. Ja ale nevim jak dlouho byly v CSLA smes tanku T-34, T-54, T-55. Vim ze byly vivozy Do Kuby a do Vetnamu ktere mely jen kola T-54. Treba I do Egypta, Libije a Sirije. Rad bych videl aspon jeden priklad T-34, SD-100 v CSLA viznaceni ktera mela kola T-54. Musim se znova podivat na filmy "Tankova Brygada" , "Tankovy Prapor" Pro poblizsi detail. Podvozek na mojem modelu je uz hotov a ma to odlyvane kola. Ted jen otazka esly mam odstranit to vystuzeni na tech dirach. Nasel sem nahodou spravne vyfukove kryty ale najit ty odlytky pro vyprostovacy priruby je tezke. ty si asi budu delat sam. Sadu od Chesapeake Model Products sem vcera prodal. Byla na eBay asi 3 hodiny nez ji negdo koupil. Vez od CMK taky asi jen vihodim a budu si delat jen svoje upravi. Jenom Tamiya a CMK maji to vez z touto vyskou. Modely z Ukrajini a z Ruska Atd. Odpovidaji veze od MSD (seda).


Otakar ahoj! Ako som Ti už písal ja a kolega tiež, bolo by dobré stavať mašinu podľa konkrétnych fotiek. Tanky z martinskej produkcie mali oba typy kolies - teda aj plné aj vyľahčené. To platí aj pre mostné tanky, vyprošťováky či žeriavové tanky. Rovnako tak mali oba typy kolies aj SD -100 (mimochodom preferujem aj ja model Dragon pre tento typ, na jeden z martinskej produkcie mám nafotený taký malý Walk Around). Existujú napr. pekné fotky SD -100 s vyľahčenými kolesami pri cvičných jazdách na martinskom tankovom polygóne, alebo zábery z brodenia T-34/85 z vodného cvičiska pri Martine so strojmi 10. tankového pluku Martin atď. Naopak plné kolesá má tank vo vojenskom múzeu v Piešťanoch. Písal som Ti už o ňom. Tank bol vyrobený začiatkom roku 1953 v Martine na Slovensku a pozoruhodný je tým, že zadný plát korby je na "ruskom type závesov" a nie na "štandardnom "čs. závese so 6 okami.
Držím palce s modelom. Tvoja práca sa mi veľmi páči. Budem zvedavý na finál. 8-)
Viliam
Viliam
 
Příspěvky: 206
Registrován: 28 zář 2006, 17:15
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 05 srp 2020, 00:24

To stredni je upravene podle vaseho navrhu. Vezme to drobet prace ale takovou praci umim delat. Estly mate otazku ciz budu taky delat vnitrni kola? Tak odpovim ze; Blazen treba sem ale vul ne! :grin: to je 240 dir (dve velikosti na kazdem kole) I takhle nebudu jich delat 480. Delam to z vrtackem mezi prsty a ne vrtackou.
Přílohy
Detail%20kolesa.jpg
IMG_4953.JPG
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1/35 T-34/85 Ceskoslovenske vyroby.

Příspěvekod OtakarK » 05 srp 2020, 03:27

Tak sem docylil vivrtat vsech 120 velkych dir ale zatim jenom jedno kolo (leve zadni) je dovrtane a ocistene neboli hotove. Musim priznat ze to vipada mnohem hezci stema velkema nelemovanema dirama. Tyto kola tomu davaji urcity detailovy character.
Muze my negdo rict co je ta vec gde normalne byly svetla vedle ridicovou kapotou? dal sem to tam protoze to CMK ukazoje na navodu ale zatim sem nenasel ani jeden orazek stim.
Přílohy
IMG_4955.JPG
IMG_4954.JPG
IMG_4956.JPG
Ota Kudrna GySgt USMC
Chicago USA
Uživatelský avatar
OtakarK
 
Příspěvky: 841
Registrován: 19 pro 2012, 13:30
Bydliště: Chicago USA od roku 1967
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 106 • Stránka 3 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY