Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Ahoj Více méně jsem dokončil svou první novostavbu , ještě musím dodat špunty na náběžky, ale to až někdy jindy . Stavba probíhala celkem bez problémů , až teda na křídla . Půdorys křídel se mi myslím podařilo vystihnout věrně, ale nejsem spokojenej s tím jak mi vyšlo to charakteristické vyklenutí profilu . Beneš a Hajn , nám modelářům s tím svým speciálním profilem připravili pěkný testík naší dovednosti Děkuju Pavlovi za inspiraci a pomoc při mé stavbě . Pro porovnání velikosti přikládám fotku desítky spolu s dvěma dalšími Čechoslováky . Nakonec přikládám fotku dalšího Čechoslováka, kterého nyní hodlám stavět , tentokrát ovšem v rámci Velké hadrákové bitvy . Díky všem za zájem a podporu Petr
Co dodat Petře-moc hezká práce.Křídla jako taková jsou vždycky docela boj.Např. na moji BH-11 jsem oslovil mé dva dobré kamarády,kteří mi s nima vydatně pomohli.Je to o zkušenostech a není sranda dodržet vše co od toho očekáváš včetně finální pevnosti atd.Avie ač se jeví jako jednoduché éra,tak zas až taková sranda to není.Takže za mě gratulace a hodně sil do dalšího projektu!PAvel
Ač technikář jsem sledoval celou stavbu a musím smeknout, parádní novostavba.
Montážní linka a lakovna: Hetzer http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=65499 Hotovo: Demag, King Tiger II, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.B, Pz.Befw.38(t) Ausf.G, 15cm s.IG.33 auf Pz.I B, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.E/F-G, Sd.Kfz.251/10C, Flakpanzer 38(t), 7,5 cm horský kanón vz. 15, 3.7 cm, KPUV vz.37 typ M + 3,7 cm PAK 37(t), Tiger I, Hetzer "Pražačka"
Obdivuji každého, kdo je schopen od nuly postavit model. Navíc takto kvalitně. Jediné co bije do očí a je evidentně chybný tvar a velikost plukovního znaku. I z té nekvalitní fotografie, která je na straně 4 tohoto tématu je vidět, že plukovní znak je kryt křídlem a jeho spodní polovina tak není viditelná. Sice se zdá, že je vidět jeho spodní strana, ale to je jen stín na lomu horní plochy křídla. Velikost plukovních znaků byla dána předpisem LO MNO z ledna 1924 na 50x45cm v pozdějším provedení pak 50x40cm což je tento případ. Přikládám zmíněnou fotku v lepší kvalitě a také fotku Avie BH.10.15 kde je velikost a provedení znaku jasně vidět. Na zvětšeném ořezu je také vidět (když se pozorně podíváte), že hnědé pole na přídi letounu nepokračuje v horní části až za opěrnou pyramidu hlavy pilota, ale jeho hranice vede od oblouku bar. pole za vzpěrami nahoru k pilotnímu otvoru. Za opěrkou hlavy je vidět rozhraní zelené a okrové barvy. Na doplnění ještě fotka stroje BH.10.12 s pilotem Hamšíkem v popředí a číslicemi 9 (černé) na spodní ploše křídla a možná i na trupu (bílá) z jednoho ze závodů. Fotky se mi dostaly do rukou doslova před několika hodinami a tak jsem je bohužel nemohl postnout při stavbě. Pravda, toho znaku jsem si mohla všimnout dřív.