když může být ve čtvrtce B-29...
Mirek glock Říha píše:Někde jsem četl, že staronová stavebnice už je vyprodaná a tak se jich asi brzo objeví hodně postavených Probereme kamufláže co tam jsou.
Začneme s kamo A a B což jsou dvě podoby stejné P.108. Jedná se o MM.22004.
Kamufláž A ukazuje stroj v původní skrvnité kamufláži, typické pro P.108 první série, respektive prvních 8 kusů (MM 22001 - 22008). V této podobě se zůčastnil přehlídky k výročí vzniku RA v březnu 1942. Je zachycen na několika fotografiích z této přehlídky. Podle podkladů co mám, se účastnil minimálně 6 bojových akcí, ale zřejmě už v novějším zbarvení.
Tato kamufláž sestává ze zelené na vrchních plochách (doplněné flíčky hnědé a pískové) a šedé na spodních plochách. Barvy tak jak je prezentuje návod (jejich názvy) odpovídají podkladům které mám k dispozici. Osobně bych použil jiné odstíny Gunze než uvádí návod a to zvláště u zelené a také u hnědé. Ke spodní šedé nebo pískové nemám námitky.
Druhá podoba je po aplikaci pozdní kamufláže skládající se z vrchní zelené VOS2 a spodní šedé GAC1. Opět k zelené mám výhradu, doporučený odstín Gunze mi nepřipadá správný, navíc je shodný jako zelená v původní kamufláži a ty dvě barvy nebyly shodné (byly podobné to ano). Otázka je zde prezentovaná podoba. Pro první nálet je pravděpodobná (posádka se musela vrátit pro potíže s motorem číslo 1) pak již nikoliv. Po náletu na Gibraltar, se zjistilo že na takové akce nese Piaggio málo paliva. Třem P.108 došlo palivo a přistály na španělském území. Jedna P.108 nouzově a byl poškozena, druhá byla internována i s posádkou a u poslední španělský velitel základny doplnil palivo a nechal odletět do Itálie. Proto byla kvůli úspoře váhy vymontována přední střelecká věž a doplněny nádrže do pumovnice. Dále mám názor, že na přelomu let 42/43 došlo přemalování spodní šedivé na černou a zatření kríže na SOP a bíleho pruhu na trupu. Fotky spadající do roku 1943 jiné P.108 neukazují.
Honza Šimon píše:Děkuji za odpověď. Pokusím se o tento hustý vzor. Bude to na tak velké ploše fuška. Ale docela se na to těším. Pochopitelně nejdříve provedu test.
Zpět na Italske letectvo 1939-45
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků