Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod jenda58 » 01 bře 2020, 12:28

Použil bych za vzor Walter Castor: ...je-li použito spouštěče pneumatického Viet, je spouštěcí magneto umístěno v pilotním prostoru... (na filmu tedy vně). Čili jak píše p. Dub, k zesílení jiskry.
A aby se motor roztočil jen silou jiskry je blbost.
Ještě mě napadl Coffman, ale ten vznikl až kolem roku 1930.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod ptlo » 02 bře 2020, 12:09

Jo, to zní pravděpodobněji, asi to bude startovaný pneumaticky.
ptlo
 
Příspěvky: 1355
Registrován: 06 led 2015, 11:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod Josef Žák » 02 bře 2020, 13:29

Britové na svých motorech nikdy startování stlačeným vzduchem nepoužívali, na rozdíl od Francouzů a jejich motorů HS, tedy i mnoha ČS letadel. Za něco podobného by se snad dal považovat Coffmanův starter, ale to je mnohem pozdější. Takže buď protočením vrtule manuálně nebo pomocí Hucks starteru nebo pak přes setrvačník. V tomhle případě se ovšem motor BHP 230hp startoval opravdu jen roztočením startovacího magneta, jak píše ptlo, což bylo dané jeho konstrukcí řadového šestiválce s tzv. Desaxe válci (osa válců neleží nad osou rotace klikového hřídele). Zdroj: British Piston Aero-Engines and Their Aircraft a tady tohle, část READY FOR TAKEOFF. To se sice týká Beardmore 120 hp, ale BHP 230hp byl jen zvětšená verze - 19l vs.13l objem. I tak je někdy potřeba motor protočit ručně, evidentně pro potřeby filmu se to povedlo bez protáčení.
Uživatelský avatar
Josef Žák
 
Příspěvky: 474
Registrován: 20 říj 2014, 13:51
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod jenda58 » 02 bře 2020, 17:28

Jo on tento DH-4 měl "jenom" šestiválec. Já žil v tom, že už měl R-R Eagle (V12) a přemýšlel jsem, jak zprava pod kapotou zakroutily výfuky. Teď už je to jasné.
Jinak zajímavý způsob startování.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod Michal Dub » 02 bře 2020, 22:46

Německý motor Mercedes D.III prý také vystačil se spouštěcím magnetem (v originálu anlass magneto) bez ručního "trhnutí" vrtulí, ale vrtule se musela před startem několikrát protočit. Tohle jsem předtím tedy nevěděl.

Pěkně video se spouštěním rotačního motoru ručním "trhnutím" vrtulí a s pomocí spouštěcího magneta. Povšimněte si vlivu vzorkování videozáznamu, motor a vrtule se točí jakoby proti sobě.

Německé spouštěcí magneto firmy Bosch se používalo například v dolnoplošných Aviích. Ale ty se myslím startovaly oním ručním "trhnutím" za vrtuli.
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2142
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod jenda58 » 03 bře 2020, 00:32

Startování dalších veteránů, 3. je rotační. https://www.youtube.com/watch?v=gbvaEpcj7ao
A ještě jeden rotační: https://www.youtube.com/watch?v=WfEEmdz7-Fk
Akorát si říkám, jestli pro spouštění nevstřikovali do sání étér nebo něco podobného. Na tom 2. odkazu tam něco vstřikuje a taky u té DH-4 je asi na 5 sec (2:55-3:00) u motoru člověk a něco tam při protáčení u sání kutí, pak je střih, člověk je pryč a motor startuje. Nemyslím toho, co protáčí vrtulí; stojí před tím B na kapotě.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod ptlo » 03 bře 2020, 12:02

Zajímavý, tak Mercedes DIII byl tedy "samostartující" (jenom magnetem), možná to platí i o BMW III. To ruční nastřikování je asi jenom benzín. Tady je video s Richthofenem a je dobře vidět to nastřikování v čase od 3:35 https://www.youtube.com/watch?v=XIiuyij ... e=youtu.be Ale možná tam nastřikuje jenom olej? Jako by se snažil to médium dostat do různých směrů, na stěny válce.
ptlo
 
Příspěvky: 1355
Registrován: 06 led 2015, 11:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod jenda58 » 03 bře 2020, 13:21

Na těch rotačních možná mažou vahadla. Všechno bylo nezakryté...
http://www.spstr.pilsedu.cz/osobnistran ... rotary.pdf
Jestli je toto originál Mercedes, jak píší, tak to podle mne startuje elektricky nebo vzduchem. Maník v kabině něco pumpuje, to na nastřikování paliva nevypadá. (start do ca. 2:15) https://www.youtube.com/watch?v=L_aJGLJaW50
Startování dalších strojů, pozornost zasluhuje ten poslední traktor (taky ingliš): https://www.garaz.cz/clanek/proc-nas-ta ... u-20000144
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na elektro instalci u siemens_shIII

Příspěvekod ptlo » 04 bře 2020, 11:18

Ten traktor je stejný princip jako Coffman.
ptlo
 
Příspěvky: 1355
Registrován: 06 led 2015, 11:37
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 24 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY