Co si mislite bud Agama C14 nebo Pewiit C-5250. Mojim okem, tyto barvi vipadaji stejne a podle popisu by to taky mohlo odpovidat. Obe barvi mam. C-14 sem Michal ja sam Acrylic podle strikaneho vzorce Agama Email. Bil tim potom prestrikany muj La-7 ktry sem nejdriv omilne nastrikal moc tmavozelenou. viewtopic.php?f=57&t=127381&start=30
Ano Otakare, C-5250 je odstín, který vychází z dochované KHAKI AVION na Avii B-33, takže to by měla být správná volba. Peewit má v nabídce ještě C-5351, což je o trochu světlejší KHAKI AVION, dochovaná pro změnu na Aeru C-3. Je možné, že odstín se postupem doby ve výrobě lehounce měnil, možná také dochované exempláře každý jinak zoxidoval a proto se jeví odlišné, kdo ví, ale pokud to nabarvíš jednou z těchto barev, určitě chybu neuděláš.
Osobně bych se přiklonil k té variantě, která je doložena na Avii B 33. Stejná barva ve stejné továrně ve stejném časovém období. Nicméně i na B 33 jsou doloženy dodatečné nátěry, druhé či další vrstvy, provedené prakticky shodnou barvou, ale s nepatrně odlišným nádechem. Co z toho Otakare vychází?? Novou mašinu bych udělal odstínem shodným s B 33, olétanou mašinu na svém konci (typicky IF-01) světlejší variantou...
Vsechno viborna informace a dobre rady. Vazim vsecno. Taky mam komunikaci s Pewiit a AML a ptal sem se taky. Tak sem odstranil povahu jake koliv podoby RLM a dal sem zatim do uvahy barvi Pewiit C-4850, 5250 a 5351. Co udelam ted je ze nastrikam vzorky a prestrikam pruhlednou, stejneho lesku jak na fotce IF-01. Ofotim cernobyle ze stejnym osvetleni a ze sluncem ve stejnem miste proti letadle a vzorkum. Jen doufam ze se ty tri barvi budou lisit ve cernobilem provozu. Agama ma stejny odstin v emailu (ktry ja nepouzivam, ale jen pro vzorniky) ktery je C14 a je prirovnan C-5250. Musim vam vsem podekovat za vsechnu vasi pomoc. Toto je pro mne dobra dabata, a pro mne viskum je vic zajimavy nez je letecky plastykovy predmet. Vedsinou model 1/48 je pro mne staven jako predloha nes postavim model bud, 1/12, 1/6 a nebo 1/4 meridko. Taky dekuju Zdenkovi Cejky (Pewiit) a Mirkovi Lazarovi (AML) taky za vsechnu jejich pomoc.
Nejlepší by asi bylo, probrat se fotkama letadel RAF. Tam je ten rozdíl orto/panchro na trupovém znaku poměrně dobře rozpoznatelný. EDIT: oba Hurri by měly být hnědo - zelené, ovšem odstíny asi shodné nebudou. Ale řekl bych, že na orto je hnědá tmavší než na pan, neboť obsahuje červenou a žlutou složku, zelená jen žlutou. ortochrom
Davit pozor na Anglicke barvy. Byli predvalecne valecne a povalecne. Valecne modre a cervene byly uplne jine. Zavalky cervena byla dorezava stmavena a modra byla domatna zesvetlena. Zavalky negdy na fotkach bylo velmy tezko rozeznat mezy modrou a cervenou. Predvalecne barvy byly mnohem bestrejsi a taky leskle. Leskla a matna uplne meni barvu na cernobile fotce.
Tady je exemplar Anglickych barev ktere sou dorucene RAF museum Hendon. Ta "Khaki" nebo "Tmavozelena" (Pewiit C-5250) je velmi podobna nahore Dark Green. Dark green je jenom o mallllllinko svetlejsi nez je Pewiit ale ma stejny odstin.
Otakare, ty fotografie na IF-O1 máš v mizerné kvalitě. Na takové experimenty nepoužitelné. Podoba khaki mohla být vzhledem k provozu a opravám v podstatě s jakýmkoliv nádechem. Postav si novou mašinu a s odstínem doloženým na B 33 nemůžeš udělat chybu.